Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Transport

Wątek: Opóźnienia w wydawaniu kart do cyfrowych tachografów
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2006-10-01 08:11
Temat: Opóźnienia w wydawaniu kart do cyfrowych tachografów
Treść: Aktualność:
Z 19 tysięcy wniosków o wydanie karty do cyfrowych tachografów zrealizowano do tej pory tylko 12 tysięcy. Państwowa Wytwórnia Papierów Wartościowych tłumaczy, że opóźnienia wynikają z winy kierowców, którzy popełniają błędy we wnioskach.

Wraz z cyfrowymi tachografami pojawiły się też chipowe karty dla kierowców, warsztatów i właścicieli firm. Kierowcy nie ukrywają niezadowolenia z nowych tachografów. Tomasz Cieślak z firmy Tedex Spedition podkreśla - Dla nas tachograf cyfrowy to wyłącznie kłopoty i koszty. Koniunktura jest słaba, a moje ciągniki zamiast jeździć, czekają na kierowców, którzy nie mają kart.

Aby móc jeździć samochodem, który jest wyposażony w tachograf cyfrowy, kierowca musi posiadać specjalną chipową kartę kierowcy. Natomiast, żeby ją otrzymać musi złożyć wniosek w Państwowej Wytwórni Papierów Wartościowych, która ma 26 dni roboczych na przygotowanie karty. Wszystkie zamówienia, które zawierają błędy odsyłane są do poprawki. Niestety, wydłuża to procedurę ich wydania. Cieślak zaznacza - Moi kierowcy są w domu co dwa, trzy tygodnie, zamiast więc 26 dni czekają na karty półtora miesiąca. Dodaje - Przesunęliśmy odbiór pięciu nowych samochodów, ale i tak nie udało się uniknąć przestojów. Mamy już trzy miesiące opóźnienia w uruchomieniu nowych aut.

Tadeusz Wilk, dyrektor Departamentu Transportu Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce przyznał, że firmy transportowe zawiadamiają go, że wydawanie kart nie przebiega sprawnie, a wnioski są odsyłane nawet z najdrobniejszymi błędami.

Do połowy września PWPW przyjęła ponad 17 tys. wniosków o wydanie kart, z czego co trzeci był niekompletny. Dorota Wojtczak, szef rynku e-produktów PWPW wyjaśnia - Wydanie kart wiąże się z procedurami bezpieczeństwa, których musimy przestrzegać, dlatego wnioski są dokładnie sprawdzane. Jeżeli wniosek jest kompletny, PWPW wydaje kartę po 15 - 16 dniach. Dodaje - Zaledwie 0,2% kart wydano z opóźnieniem. Wydłużenie okresu oczekiwania wynika z błędów składających wnioski.

Do najczęstszych błędów należy nieprawidłowo wpisana kategoria prawa jazdy, brak kopii wypisu z licencji, brak podpisu lub dowodu wpłaty, a także źle wpisany organ wydający prawo jazdy, data jego wydania i numer. Zdarza się też, że adres jest inny niż w prawie jazdy.

Przewoźnicy skarżą się, że przepisy dotyczące wydawania kart są zbyt rygorystyczne. Cieślak podkreśla - Kierowcy odesłano wniosek, bo podał, że ma kategorię C+E, a nie CE, jak należało napisać. Nawet czeski błąd w numerze prawa jazdy powoduje odesłanie podania, a przecież do niego załączona jest kopia prawa jazdy, więc pomyłkę łatwo poprawić. Na dodatek można wszystko ostatecznie sprawdzić w Centralnej Ewidencji Kierowców. Formularze są niezrozumiałe i dlatego wielu kierowców robi błędy.

Niestety, wprowadzenie tachografów cyfrowych ujawniło bałagan panujący w administracji państwowej. Wymiana praw jazdy miała przyczynić się między innymi do powstaniu jednej bazy danych, czyli Centralnej Ewidencji Kierowców, podległej MSWiA. Nowe dokumenty drukowane są w PWPW, która nie może korzystać ze swoich danych, tylko z ministerialnych. Dlatego, jeśli kierowca we wniosku poda nieprawidłowy numer prawa jazdy, taki błąd można naprawić, weryfikując dane z tymi w CEK. Natomiast CEK nie jest kompletny, gdyż starostowie nie wpisują wszystkich wydanych praw jazdy do rejestru. Tadeusz Wilk uważa - Skomplikowane prawo nie jest dopasowane do realiów transportu.

ZMPD wystąpiło do Ministerstwa Transportu z wnioskiem o uproszczenie procedur. We wrześniu do PWPW wpływało 1600 wniosków tygodniowo, dodatkowo liczba ta stale rośnie. Jeżeli nie dojdzie do uproszczenia procedur, czas oczekiwania na karty kierowców jeszcze się wydłuży.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Problemy z kartami do tachografów [2008-03-31 11:16 82.160.54.*]
procedura wydawania kart kierowców jest nie tylko skomplikowana. bolesna w skutkach może być również nierzetelna i niekompetentna obsługa tzw. "pseudo" konsultantów obsługujących linie telefoniczne, którzy rzekomo mają obligatoryjnie udzielać rzetelnej informacji. niestety, na własnej skórze przekonalem się o wielkich brakach w/w pracowników w zakresie świadczenia usług, dodatkowo o braku podejścia, znanemu już większości "administracji" - przyjaznej klientowi. od tej zasady odbiega skrajnie wyraźnie pwpw, niestety odpowiedz »

Problemy z kartami do tachografów [2007-06-23 14:13 83.21.173.*]
wnioski powinne przyjmowac wydzialy komunikacji w starostwach nie byloby bledow zreszta nie przez kierowcow odpowiedz »

Problemy z kartami do tachografów [2007-06-20 23:53 87.205.203.*]
jeśli wypełni się wniosek w formie elektronicznej to na koniec i tak kategoria "ce" wychodzi "c+e" i kto robi błędy najłatwiej powiedzieć kierowca. odpowiedz »

Problemy z kartami do tachografów [2007-02-22 13:42 213.238.120.*]
pracuję w firmie transportowej i wypisywałem wnioski dla ponad 150 kierowców.tylko jedna karta z tego nie została przysłana ponieważ było dołączone złe zdjęcie za co nie można winić PWPW.moim zdaniem bardzo szybko i sprawnie idzie wydawanie tych kart.to że ktoś się tu żali się bo nie wie że kategoria CE to nie C+E albo nie umie się podpisać pod wnioskiem jest smutne.zwalanie winy na PWPW jest żałosne. odpowiedz »

Problemy z kartami do tachografów [2009-08-18 16:58 77.253.245.*]
sama jesteś żałosna dupolizko odpowiedz »

Problemy z kartami do tachografów [2006-10-01 08:11 83.21.30.*]
Bo urzędnicy w tym kraju czują się jak święte krowy. Nie wystarczy im, że z naszych podatków biorą ciężką kasę za wymyślanie i realizację bzdurnych przepisów, to jeszcze czują się przy tym jak jaśnie nietykalni. Mają w d...., że ktoś traci przez nich nerwy i pieniądze. Ciekawe kiedy, za narażanie przedsiębiorstw na straty oraz bałagan organizacyjny, urzędasy zaczną płacić odszkodowania i tracić swoje ciepłe posadki. Czy ten koszmar kiedyś się skończy? Certyfikaty, Licencje, Licencje wspólnotowe, pozwolenia, książki jazd, kursy, kursiki, doszkolenia, .....- po co to wszystko? Jestem bardzo ciekawy jaką armię urzędników utrzymuje transport??? A jak juz ich utrzymujemy, to może trzeba im przypomnieć, że to oni są dla nas, a nie odwrotnie?
Lechu.
odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij