|
Wątek:
|
Ambasada Polski w Meksyku rozmawia z hotelarzami poszkodowan
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2006-10-02 13:13
|
Temat:
|
Ambasada Polski w Meksyku rozmawia z hotelarzami poszkodowan
|
Treść:
|
Aktualność: Ambasada Polski w Meksyku kontynuuje negocjacje z właścicielami hoteli, w których mieszkają na Dominikanie polscy turyści, klienci upadłego biura podróży Open Travel - poinformował w niedzielę wieczorem rzecznik Ministerstwa Spraw zagranicznych Andrzej Sadoś.
Ministerstwo potwierdziło informacje, iż do niedzieli przedstawiciele polskich służb dyplomatycznych przeprowadzili rozmowy z właścicielami 6 z 9 hoteli, w których przebywają polscy turyści. Rzecznik MSZ powiedział, iż właściciele hoteli zwrócą się o pokrycie kosztów pobytu Polaków do firm ubezpieczających touroperatora.
212 turystów, którzy mieli wrócić do kraju 28 września br., w niedziele pojechali do Santo Domingo, gdzie będą oczekiwali na samolot, który przewiezie ich do kraju - poinformował.
Pozostałych 100 turystów zostanie na miejscu do przewidzianego terminu ich powrotu do Polski, czyli do 5 października.
Kilkunastu polskich turystów przebywających na Dominikanie zdecydowało się na wzięcia tzw. pożyczek konsularnych.
Aby pomóc poszkodowanym przez Open Travel turystom Ambasada Polski w Meksyku uruchomiła specjalny dla nich bezpośredni telefon dyżurny. Funkcjonuje on w godzinach dziennych (czasu miejscowego) pod numerem 00-52-55-55-50-51-78, a w godzinach nocnych - pod numerem 00-52- 55-55-50-47-00 lub 00-52-55-55-50-48-78.
Zgodnie z nieoficjalnymi informacjami jednego z menedżerów firmy dominikańskiej, która współpracuje z Open Travel, ogólne zadłużenie upadłego touroperatora wobec dominikańskich partnerów wynosi ponad milion dolarów amerykańskich.
Mówi się również o tym, iż firmy współpracujące z Open Travel na Dominikanie wynajęły w Polsce kancelarię adwokacką i przygotowują wystąpienie roszczeniowe.
|