|
Wątek:
|
Obowiązki biur podróży w sytuacjach wystąpienia siły wyższej
|
Autor:
|
Czytelnik IP 89.239.102.*
|
Data wysłania:
|
2010-04-28 00:48
|
Temat:
|
Komunikat Departamentu Turystyki
|
Treść:
|
Witam. A może jakiś przedstawiciel USTAWODAWCY wypowiedziałby się oficjalnie, jak to faktycznie być powinno? Czy tylko ORGANIZATOR ma ponosić skutki SYTUACJI NADZWYCZAJNYCH? A turysta nic a nic??
I nieco podobny temat: Ludziom przeważnie szkoda na ubezpieczenie od ewentualnej rezygnacji z wyjazdu np. z powodu choroby, "bo to drogo" (bodajże 3,5% wartości imprezy), ale jeśli faktycznie ktoś się rozchoruje w ostatniej chwili i przepada mu cała wycieczka, to oczywiście (wg turysty) biuro jest podłe, zdzierca itp. Czyli szkoda mu było 3,5%, a jak jednak przyplącze się choroba, to biuro wg niego powinno ponieść to ryzyko, że się rozchorował i oddać mu kasę? Tak chciałby turysta... A w przypadku kiedy to nie organizator, a przewoźnik nie wypełnia umowy, to jak tu czytam, linie lotnicze chcą wsparcia, a organizator ma zapewnić noclegi i wyżywienie... Super... Oczywiście jakieś duże firmy może są w stanie to "unieść na swoich barkach", ale co z mniejszymi? Upadłość i bezrobocie? Czy o to w tym wszystkim chodzi, by na rynku zostało kilku największych, zagranicznych touroperatorów??
W ub. tygodniu brat utknął w Rzymie, gdzie poleciał sobie tanimi liniami lotniczymi na weekend... Wiadomo, wyjazd się przedłużył (sytuacja nadzwyczajna :))), więc musiał wykupić sobie kolejne noclegi w hotelu, ja tu z Polski wykupiłam mu bilet na autokar i jakoś wrócił... Za dodatkowe pieniądze oczywiście. I nie miał do nikogo pretensji... może trochę do wulkanu...w końcu jak kataklizm, to kataklizm :)) Nie wiem nawet, czy otrzyma zwrot za powrotny bilet... Bo to TANIE LINIE LOTNICZE...Takie jest ryzyko podróży... Jak ktoś wykupuje taniochę, to sam też musi ponosić ryzyko... JESZCZE RAZ PROSZĘ O MIARODAJNĄ WYPOWIEDŹ USTAWODAWCY!!!
I uważam, że pod oficjalnymi artykułami na portalu, autorzy powinni się podpisywać, bo czasami faktycznie piszą tak niespójne bzdury, że może zanim by się podpisali, przeczytali raz jeszcze??
|
Odpowiedzi:
Komunikat Departamentu Turystyki [2010-04-28 09:40 83.22.154.*]
Art. 11a. 1. Organizator turystyki odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest spowodowane wyłącznie: 1) działaniem lub zaniechaniem klienta, 2) działaniem lub zaniechaniem osób trzecich, nieuczestniczących w wykonywaniu usług przewidzianych w umowie, jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć ani uniknąć, albo 3) siłą wyższą. (!!!!!) 2. Wyłączenie odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy, w przypadkach wymienionych w ust. 1, nie zwalnia organizatora turystyki od obowiązku udzielenia w czasie trwania imprezy turystycznej pomocy poszkodowanemu klientowi. Wystarczy poczytać ustawę! Zmiana terminu wyjazdu (jak ktoś nie wyjechał) jest OK, ale zwrot kasy? Jakim prawem!? !! odpowiedz »
|