Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Biura turystyczne

Wątek: Obowiązki biur podróży w sytuacjach wystąpienia siły wyższej
Autor: Czytelnik IP 89.239.102.*
Data wysłania: 2010-04-28 00:48
Temat: Komunikat Departamentu Turystyki
Treść: Witam.
A może jakiś przedstawiciel USTAWODAWCY wypowiedziałby się oficjalnie, jak to faktycznie być powinno? Czy tylko ORGANIZATOR ma ponosić skutki SYTUACJI NADZWYCZAJNYCH? A turysta nic a nic??

I nieco podobny temat: Ludziom przeważnie szkoda na ubezpieczenie od ewentualnej rezygnacji z wyjazdu np. z powodu choroby, "bo to drogo" (bodajże 3,5% wartości imprezy), ale jeśli faktycznie ktoś się rozchoruje w ostatniej chwili i przepada mu cała wycieczka, to oczywiście (wg turysty) biuro jest podłe, zdzierca itp. Czyli szkoda mu było 3,5%, a jak jednak przyplącze się choroba, to biuro wg niego powinno ponieść to ryzyko, że się rozchorował i oddać mu kasę? Tak chciałby turysta...
A w przypadku kiedy to nie organizator, a przewoźnik nie wypełnia umowy, to jak tu czytam, linie lotnicze chcą wsparcia, a organizator ma zapewnić noclegi i wyżywienie... Super...
Oczywiście jakieś duże firmy może są w stanie to "unieść na swoich barkach", ale co z mniejszymi? Upadłość i bezrobocie? Czy o to w tym wszystkim chodzi, by na rynku zostało kilku największych, zagranicznych touroperatorów??

W ub. tygodniu brat utknął w Rzymie, gdzie poleciał sobie tanimi liniami lotniczymi na weekend... Wiadomo, wyjazd się przedłużył (sytuacja nadzwyczajna :))), więc musiał wykupić sobie kolejne noclegi w hotelu, ja tu z Polski wykupiłam mu bilet na autokar i jakoś wrócił... Za dodatkowe pieniądze oczywiście. I nie miał do nikogo pretensji... może trochę do wulkanu...w końcu jak kataklizm, to kataklizm :)) Nie wiem nawet, czy otrzyma zwrot za powrotny bilet... Bo to TANIE LINIE LOTNICZE...Takie jest ryzyko podróży... Jak ktoś wykupuje taniochę, to sam też musi ponosić ryzyko...
JESZCZE RAZ PROSZĘ O MIARODAJNĄ WYPOWIEDŹ USTAWODAWCY!!!

I uważam, że pod oficjalnymi artykułami na portalu, autorzy powinni się podpisywać, bo czasami faktycznie piszą tak niespójne bzdury, że może zanim by się podpisali, przeczytali raz jeszcze??

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Komunikat Departamentu Turystyki [2010-04-28 09:40 83.22.154.*]
Art. 11a. 1. Organizator turystyki odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest spowodowane wyłącznie: 1) działaniem lub zaniechaniem klienta, 2) działaniem lub zaniechaniem osób trzecich, nieuczestniczących w wykonywaniu usług przewidzianych w umowie, jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć ani uniknąć, albo 3) siłą wyższą. (!!!!!) 2. Wyłączenie odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy, w przypadkach wymienionych w ust. 1, nie zwalnia organizatora turystyki od obowiązku udzielenia w czasie trwania imprezy turystycznej pomocy poszkodowanemu klientowi. Wystarczy poczytać ustawę! Zmiana terminu wyjazdu (jak ktoś nie wyjechał) jest OK, ale zwrot kasy? Jakim prawem!? !! odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij