Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Gastronomia

Wątek: OBOP: Lokale i sklepy z muzyką
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2010-06-28 12:53
Temat: OBOP: Lokale i sklepy z muzyką
Treść: Aktualność:
Badanie opinii publicznej przeprowadzone przez TNS OBOP na zlecenie Związku Producentów Audio Video (ZPAV) przekazało nam, że według oceny respondentów klienci chętniej wybierają i polecają innym lokale, w których odtwarzana jest dobra muzyka. Według opinii ludzi, klienci gotowi są też nabyć droższy produkt, jeśli sprzedaży towarzyszy chwytliwa melodia; lepiej zapamiętują miejsce zakupu i chętniej do niego wracają.

Muzyka w restauracji czy klubie, w przekonaniu respondentów, jawi się jako ważny element składowy atmosfery wnętrza. To właśnie ona często wpływa na ostateczny wybór lokalizacji podczas wypadu z przyjaciółmi lub romantycznej kolacji. Tak, według badania TNS OBOP dla ZPAV, twierdzi siedmiu na dziesięciu bywalców lokali gastronomicznych.

Dlaczego muzyka jest dla nas tak ważna? Jak podaje TNS OBOP, przeszło cztery piąte klientów przyznało, że dobra muzyka odtwarzana w odwiedzanych lokalach pozytywnie wpływa na nastrój ich i osób im towarzyszących. Co istotne, przekłada się to również na konkretne zyski, ponieważ blisko trzy czwarte klientów jest gotowe wybrać pub z interesującą muzyką, nawet jeśli piwo będzie w nim droższe o 50 gr. Biorąc pod uwagę, że przeciętny pub w średniej wielkości mieście sprzedaje w weekendowe wieczory po ok. 300 szklanek piwa, oznacza to, że dzięki muzyce może zarobić dodatkowo niemal 1500 zł miesięcznie. W dodatku ośmiu na dziesięciu gości lokali gastronomicznych przyznaje, że dzięki muzyce lepiej zapamiętują takie miejsce i chętniej do niego powracają.

O znaczeniu muzyki nieco częściej mówią kobiety niż mężczyźni, a im wyższe wykształcenie, młodszy wiek oraz lepsza sytuacja materialna, tym częściej takie osoby zwracają uwagę na muzykę prezentowaną w klubach czy restauracjach. Okazuje się jednak, że nawet wśród osób starszych oraz z niższym wykształceniem znajdziemy sporą grupę wybierającą miejsca umilające klientom czas muzycznym repertuarem.

Im wyższy status materialny, młodszy wiek, wyższe wykształcenie oraz większe miasto zamieszkania naszych respondentów, tym rola muzyki w lokalach gastronomicznych oraz salonach urody jest bardziej dostrzegana i doceniana - podsumowuje Urszula Krassowska z TNS OBOP. Muzyka w lokalach usługowych wpływa na klientów relaksująco oraz sprawia w ich opinii, że chętniej odwiedzają oni takie miejsca, dłużej w nich przebywają oraz polecają je swoim znajomym. Jest ona według konsumentów dla nich na tyle ważna, że są w stanie płacić więcej za wykonywane usługi.

Właściciele lokali usługowych, gastronomicznych i rozrywkowych zdają się coraz lepiej wykorzystywać mechanizm wpływu muzyki na konsumpcję, aczkolwiek każdy z nich musi pamiętać, że wiąże się to z obowiązkiem uiszczania opłat na rzecz Organizacji Zbiorowego Zarządzania, takich jak Związek Producentów Audio Video o ile odtwarza się muzykę wykonawców w nim zrzeszonych.

Na szczęście są także alternatywy - wystarczy wpisać w wyszukiwarce muzyka bez zpav lub muzyka bez stoart i mamy do wyboru dostawców muzyki, której wykonawcy nie zbierają opłat przez organizacje zbiorowego zrzędzenia.

Oczywiście należy także wziąć pod uwagę, że całe w/w badanie to było badanie opinii respondentów na temat tego co sądzą o muzyce w lokalach i sklepach, a nie badanie rzeczywistego oddziaływania muzyki! W rzeczywistości często deklaracje konsumentów rozmijają się z prawdą, a badający ma wpływ na komercyjnie przeprowadzane badanie (zwłaszcza, że nie podano tu danych liczbowych, ani opisu ankiety).

Zatem może się okazać, że dla klientów wielu sklepów (poza modnymi galeriami handlowymi?) bardziej istotna jest miła i nienachalna obsługa oraz rozsądna cena, niż muzyka. Także w lokalach gastronomicznych (zwłaszcza zatłoczonych) muzyka tonie w ogólnym hałasie i tak naprawdę znaczenie ma fakt, czy są krzesła są wygodne, a wnętrze nie zadymione...

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Dzięki muzyce zarobisz więcej? [2010-06-30 13:53 83.21.97.*]
Dużo w tym racji, jeżeli weźmie się pod uwagę lokale w dużych miastach, gdzie doskonale funkcjonują lokale tematyczne i do danego lokalu łatwo dobrać odpowiednią muzykę. Do tych lokali tworzą się grupy stałych klientów, którym to odpowiada. Natomiast co innego jest w małych miejscowościach, a szczególnie sezonowych, gdzie klienci przyjeżdżają na kilka dni i lokal zainteresowany jest pozyskaniem każdego klienta, a nie ma muzyki uniwersalnej która by każdemu odpowiadała. Sam byłem świadkiem jak w lokalu na ogródku z głośników leciały szanty, a grupa młodzieży stwierdziła ,, chodźmy" stąd przy tym nie da się wysiedzieć. To żeby miało być sprawiedliwie - bo o to chyba wszystkim chodzi, to restaurator miałby zapłacić tantiemy dlatego że wśród jego klientów byli tacy co lubią słuchać szanty, jak również restaurator powinien wystąpić np. do ZAiKS-u o zwrot tantiem - ponieważ stracił potencjalnych klientów, gdyż nie chcieli konsumować przy szantach! odpowiedz »

Dzięki muzyce zarobisz więcej? [2010-06-28 20:17 83.4.232.*]
proletariusze wszystkich krajów łączcie się ...w płaceniu abonamentu radiowo telewizyjnego!!! Łukasz odpowiedz »

Dzięki muzyce zarobisz więcej? [2010-06-28 12:53 83.238.170.*]
W hotelu: organizacji którym należałoby płacić jest przynajmniej 4 (ta ilość nie jest ograniczona). Do tego dochodzi abonament RTV oraz licencje i abonamenty na odtwarzanie programów TV (a taki Polsat np. nie udziela jej). W sumie jest to kilkaset złotych miesięcznie w niedużym hotelu. Opracowywana jest nowelizacja prawa autorskiego która ma spowodować, że będzie jedna OZZ redystrybuująca tantiemy. Ale zniknie wówczas wiele lukratywnych synekur... odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij