|
Wątek:
|
Selectours upadł!
|
Autor:
|
Czytelnik IP 79.190.210.*
|
Data wysłania:
|
2010-09-20 12:34
|
Temat:
|
Pozew Selectours - szczegóły
|
Treść:
|
Witam,
Duża część wniosków była składana przez pośredników - np. "easygo.pl" "wakacje.pl" "fly.pl". Pieniądze za zakup wycieczki były zapłacone na konto pośrednika i to pośrednik powinien się rozliczyć z Selectours. Czy to zrobił - nie wiadomo (ja wpłaciłem pieniądze 12 dni przed ogłoszeniem upadłości, więc na koncie pośrednika zostały one zaksięgowane 11 dni przed ogłoszeniem upadłości). Na pewno syndyk wezwie ich do zapłaty, ale ponieważ zależności między pośrednikami są często zwiłe i dokonują oni wielu rezerwacji i z części z nich się wycofują, to takie "wezwanie" może być mało skuteczne. Pośrednicy zarabiają jakiś procent od transakcji, zostawiają go na swoim koncie, a resztę przelewają na konto touroperatora.
Byłem dziś w biurze innego pośrednika - Travelplanet i kobieta potwierdziła, że firma Travelplanet planuje zwrot pieniędzy, które były zatrzymane jako prowizja pośrednika. (od 8 do 15%). Firma Enovatis - właściciel potrali "wakacje.pl" "easygo.pl" i "wypoczynek.pl" stwierdziła, że ich umowa z Selectours była tajna i nie może udzielać takiej informacji (no comment). Dalsza część przepychanki trwa.
Proszę o kontakt wszystkie osoby, które podpisały umowę z Selectours i są poszkodowane przez ich utratę płynności oraz jednocześnie korzystały z usług portali: - wakacje.pl (Enovatis S.A.) - easygo.pl (Enovatis S.A.) - wypoczynek.pl (Enovatis S.A.) - fly.pl
(Fly.pl prowadziła contact center i przekazywało klientów do obsługi do spółek Enovatis S.A. Teraz ma się usamodzielnić. Tu informacja o szczegółach: http://travelnews. pl/nowe-contact-center-fly-pl/ )
(nota bene ciekawe, że zakup moich wakacji był obsługiwany przez 2 pośredników! Każdy z nich musiał na tym zarobić. Pieniądze wpłacałem na konto Enovatis S.A.)
Zapraszam wszystkich, którzy zakupili wycieczkę z Selectours do kontaktu na adres: pozewselectours@yahoo.com. Kiedy zbierze się 10 osób i nie osiągniemy nic na drodze polubownej wówczas założymy pozew zbiorowy pośrednikom. Tylko w ten sposób będziemy mogli dojść do tego: 1/ ile faktycznie zapłacili Selectours do momentu ich utraty płynności 2/ ile z tych pieniędzy zostawili sobie
Pozew zbiorowy przeciw Selectours nie ma sensu (tu tylko można ubiegać się o odzszkodowanie od syndyka). Natomiast można wytoczyć proces pośrednikom, którzy zarabiają na pośredniczeniu i w jakiejś formie rekomendują firmy, z którymi współpracują (w tym przypadku Selectours).
Dane do kontaktu: pozewselectours@yahoo.com
Pozdrawiam, Marcin
|