|  | 
						
							| Wątek: | Promocja za pomocą znaku "made in Zakopane" | 
						
							| Autor: | Czytelnik IP automat.* | 
						
							| Data wysłania: | 2010-09-22 11:30 | 
						
							| Temat: | Promocja za pomocą znaku "made in Zakopane" | 
						
							| Treść: | Aktualność: Zakopane chce iść śladami Wisły i wprowadzić swoją markę. Stolicę Tatr wypromuje logo "made in Zakopane".
 
 Wisła niedawno wprowadziła na rynek znak firmowy. "Made in Wisła" promuje wyroby wytwarzane tylko i wyłącznie przez miejscowych artystów i gastronomów. Znak oraz ulotka okazały się bardzo dobrym sposobem na promocję regionu.
 
 Tymczasem powiat tatrzański od lat ma swoją markę, ma też swoich producentów wyśmienitego jadła, jednak nic się nie dzieje w kierunku promocji.
 
 Andrzej Kawecki, dyrektor Biura Promocji Zakopanego potwierdza, że to dobry pomysł. Twierdzi jednak, że najpierw trzeba rozwiązać kwestię kontroli tych produktów - miałoby się nią zająć zrzeszenie producentów.
 
 Tymczasem okazuje się, że powiat tatrzański ma już swoją markę, ale mało kto o niej wie. W 2007 roku Tatrzańska Agencja Rozwoju, Promocji i Kultury wprowadziła tzw. "Markę Tatrzańską". Jest to lokalny certyfikat jakości przyznawany artykułom spożywczym, wyrobom i produktom rękodzielniczym, bazie gastronomicznej, handlowej, noclegowej i usługowej a także twórcom i działaczom kultury. Certyfikatem okazuje się m.in. chleb pasterski.
 
 Nie ma jednak żadnej promocji marki tatrzańskiej. - Nie wykluczam, że znak "made in Zakopane" pojawi się i u nas - dodaje Kawecki.
 
 |