Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Inne związane z branżą

Wątek: Raport ECC-Net: rośnie liczba skarg na biura podróży, hotele i linie lotnicze
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2010-10-16 16:19
Temat: Raport ECC-Net: rośnie liczba skarg na biura podróży, hotele i linie lotnicze
Treść: Aktualność:
Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) pomaga rocznie ponad 60.000 konsumentów w całej Europie. Najczęstszym tematem skarg na zagraniczne firmy są: brak dostawy towaru zakupionego przez Internet lub jego niezgodność z umową, łamanie praw pasażerów linii lotniczych, nieuczciwe praktyki serwisów sprzedających bilety, zagubienie bagażu przez przewoźnika, problemy z zakwaterowaniem, oszustwa firm timesharingowych.

Ogólna liczba skarg od konsumentów w 2009 r. wzrosła o 55% w stosunku do roku 2005, czyli początków działalności ECC-Net. Co ciekawe, według danych zaprezentowanych w raporcie Sieci ECC-Net, liczba skarg związanych z transakcjami internetowymi od 2006 r. zwiększyła się prawie dwukrotnie. Odzwierciedla to zmianę przyzwyczajeń wśród konsumentów, dla których kupowanie on-line staje się codziennością oraz stanowi wygodną alternatywę dla tradycyjnych zakupów.

Przyczyną większości skarg składanych do Europejskich Centrów Konsumenckich w całej Europie jest niezadowolenie z produktu lub usługi, zakupionych u zagranicznego przedsiębiorcy (29% przypadków), brak lub opóźnienie dostawy (21%), warunki umowy (18%), kwestie dotyczące ceny i/lub płatności (11%) oraz nieuczciwe praktyki handlowe stosowane przez przedsiębiorców (9%).

Źródłem prawie 56% skarg, zgłaszanych do Sieci ECC-Net, są transakcje zawierane przez Internet. Według szacunków Sieci ECC-Net około 11% osób, które kiedykolwiek zakupiły towar lub usługę za pośrednictwem tego kanału, doświadczyło problemów, związanych głównie z dostawą, wadliwością produktu i dokonywaniem płatności. Do trzech głównych obszarów tematycznych skarg należą zgłoszenia związane z transportem (ponad 30%), wypoczynkiem i rekreacją (26%) oraz zakwaterowaniem (ponad 13%).

1. Transport
Ponad 75% wszystkich skarg zgłaszanych do Sieci ECC-Net związanych z usługami transportowymi stanowią zgłoszenia dotyczące transportu lotniczego, głównie odwoływania i opóźnienia lotów oraz zagubienie lub zniszczenie bagażu przez linie lotnicze.

Do kategorii skarg związanych z transportem należą także: zakupy za granicą samochodów nowych i używanych, motocykli i rowerów oraz części motoryzacyjnych; wynajem aut za granicą; przewozy autokarowe, kolejowe, morskie.

2. Wypoczynek i rekreacja
Skargi z tej dziedziny dotyczą zakupu sprzętu audiowizualnego, informatycznego, fotograficznego czy też sportowego (np. narty, deski surfingowe itp.); gier, zabawek, książek a także usług rekreacyjnych (np. bilety na mecze i koncerty) oraz pakietów turystycznych, czyli wycieczek oferowanych przez biura podróży.

3. Zakwaterowanie
Skargi z tego obszaru dotyczą głównie usług hotelowych, rezerwacji apartamentów oraz timesharingu (długoterminowego wynajmu).

Jak pomagają Europejskie Centra Konsumenckie?

Centra Sieci ECC-Net znajdują się we wszystkich krajach Unii Europejskiej, Norwegii i Islandii. Każde centrum tworzy grupa prawników - ekspertów prawa konsumenckiego, których zadaniem jest udzielanie bezpłatnych porad prawnych oraz pomoc w rozwiązaniu sporów z zagranicznymi przedsiębiorcami.

- Choć nie dysponujemy prawnymi środkami nacisku, stoi za nami autorytet Komisji Europejskiej i twarde przepisy prawa, dzięki czemu możemy wywrzeć miękką presję na nieuczciwego przedsiębiorcę. Zajmujemy pozycję mediatora pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą i pomagamy w znalezieniu satysfakcjonującego dla obu stron rozwiązania sporu - tłumaczy Piotr Stańczak, dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Skargi turystów [2010-10-19 15:40 80.52.226.*]
Ja już 3X gościłem u siebie klientów, którzy przyznali mi przy piwie, że żyją z pozwów o niedociagnięciach w ofertach zagranicznych wakacji, czy przy zakupie nowych samochodów i sprzedaży internetowej. Jednego nie stać go było na 10zł za parking strzeżony i dlatego nie poszedł do hotelu obok 3*, wolał agroturystykę, gdzie w dawnym chlewie spędzał czas z panienką, inny chciał wyłudzić darmowe usługi ode mnie, a 3 chciał, abym mu potwierdził wyłudzenie z firmy ubezpieczeniowej. Cóż za moralność! Ze mną - tylko żyd z łodzi dał radę - świeżo upieczony mgr prawa, nawet sędzina nie mogł a wytrzymać jego buty. Sędzia apelacyjny - zapytał mnie o znajomość ustaw. Zacznijmy od ich zmiany. To przecież te ustawy-- oparte na kulturze i wzajemnym zaufaniu były przez wiele lat wykorzystywane w USA - i doprowadziły to tylu przekrętów. Miały zbudować naród potężny - i co dalej z ich Bratem Maddoffem? Czy wreszcie przejrzy świat na ich zabawy? odpowiedz »

Skargi turystów [2010-10-18 13:29 83.17.183.*]
autorytet Komisji europejskiej? hehe jaki autorytet? PRECZ z ue! Suwerenność bezcenna! odpowiedz »

Skargi turystów [2010-10-16 16:19 80.52.226.*]
i Salomon z pustego nie naleje! odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »



© 2021 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij