Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Baza turystyczna

Wątek: Hotelarze powinni się ubezpieczać!
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2006-12-21 13:49
Temat: Hotelarze powinni się ubezpieczać!
Treść: Aktualność:
Jacek Piasta z Polskiego Zrzeszenia Hoteli, jednocześnie wykładowca Wyższej Szkoły Handlu i Finansów Międzynarodowych w Warszawie wyjaśnia dlaczego właściciele hoteli powinni się ubezpieczać. Na gościa hotelowego niebezpieczeństwo czeka nie tylko na krótkiej drodze z parkingu do pokoju. Klient może też poślizgnąć się na mokrej podłodze przy windzie. Dodatkowo restauracja, zaplecze rekreacyjne i konferencyjne zwiększają ryzyko wypadku - pisze Gazeta Prawna.

Goście bardzo często składają skargi na zniszczone rzeczy w hotelowej pralni, zgłaszają kradzież biżuterii, telefonów a nawet komputerów przenośnych. Równie często żądają odszkodowania za porysowany samochód na parkingu i za zakłócanie ciszy nocnej.

Jacek Piasta zaznacza - Zdaniem niektórych klientów, hotel to takie dobre miejsce, z którego stosunkowo łatwo można wydobyć pieniądze lub świadczenia w ramach zadośćuczynienia.

Jednak hotele się przed takimi wyłudzeniami bronią. Przede wszystkim regulaminem i obowiązkiem meldunku wraz z podpisaniem przez gościa, że zapoznał się z warunkami pobytu w hotelu. Dodatkowo regulamin umieszczany jest w każdym z pomieszczeń, którego nieumiejętne użytkowanie może stać się pretekstem do roszczeń klienta. Hotele wprowadzają też systemy nadzoru i kontroli, które gwarantują przestrzeganie i dopełnianie procedur na każdym odcinku prowadzonej działalności. W kuchni system HACCP sprowadził do minimum ryzyko podania przeterminowanych produktów.

Dodatkowo hotelarze powinni się ubezpieczać od wszystkich potencjalnych ryzyk i odpowiedzialności z nimi związanych. W tym też od odpowiedzialność cywilnej, która bardzo często się pojawia.

Stawka ubezpieczeniowa jest dość wysoka, bo wynosi od kilkuset złotych do kilku tysięcy złotych. Jednak odszkodowania, które ubezpieczalnie wypłacają w imieniu obiektów hotelowych lub hotelom z różnych tytułów, wynoszą od kilku (za zalanie pokoju) do kilkuset (za zniszczenie samochodów na hotelowym parkingu strzeżonym) tysięcy złotych.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Ubezpieczenia hotelu, pensjonatu [2006-12-21 13:49 62.233.214.*]
podzielam zdanie p.Jacka - hotel jest miejscem, gdzie turysta często próbuje uzyskać odszkodowanie na domniemaną szkodę czy wręcz kradzież - i tu dobrym rozwiązaniem jest możliwość odczytu wejść z elektronicznego zamka w drzwiach pokoju gościa- zdarzyło się 2-krotnie, że w chwili gdy udowodniłam gościowi,że nikt poza nim w domniemanym czasie zdarzenia nie wchodził do pokoju natychmiast wróciła pamięć , a np. telefon w cudowny sposób odnalazł się np.w drugiej torbie..a minutę wcześniej cały personel był posądzony o kradzież odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij