Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Transport

Wątek: LOT kupi A350?
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2007-04-10 07:22
Temat: LOT kupi A350?
Treść: Aktualność:
Prezes LOT Marek Grabarek, ujawnił Gazecie Wyborczej, że rozważa zakup Airbus A350, zamiast rozważanego wcześniej A330. Decyzja zapadnie do końca czerwca.
W obecnej chwili brane są pod uwagę trzy możliwe modele samolotów - A330, A350 i Boening B787 Dreamliner (wcześniej znanej pod oznaczeniem 7E7). Wartość całego zamówienia powinna się zamknąć w kwocie od 0,5 do 1 mld dol. - w zależności od tego, ile samolotów LOT chce kupić.

Niestety w obecnej chwili Airbus A350 to na razie dopiero koncepcja samolotu, ale od grudnia Airbus stara się zbierać chętnych na ten model. Ma on być europejską odpowiedzią na 787 Boeinga. Będzie on dostępny w dwóch wersjach - w pierwszej będzie miał zasięg 15,9 tys. km (zabierze 245 pasażerów), a w drugiej 13,9 tys. km (285 pasażerów). Przy jego budowie zostaną zastosowane najnowsze technologie, również te, które są wykorzystywane w A380 - największym na świecie samolocie pasażerskim, który wejdzie do służby w 2006 r. Aby zbudować ten samolot, Airbus oczekuje subsydiów od Unii Europejskiej. Jednak mogą one spowodować poważny konflikt handlowy na linii USA - Unia.

Władze LOTu stroją przed trudnym wyborem - z jednej strony Boeing 787 ma podobne parametry jak maszyny Airbusa, jednak jego amerykański producent zapewnia, że maszyna będzie zużywała o 20 proc. mniej paliwa niż konkurencja. Z drugiej zamawiane Airbusy A350 byłyby pierwszymi zamówionymi, dzięki czemu można otrzymać lepsze warunki.

W zależności od tego, jakiego producenta wybierze polska linia, samoloty wejdą do służby w drugiej połowie 2008 r. (B787) albo w drugiej połowie 2010 r. (Airbus A350). W przyszłym roku kończą się umowy leasingowe boeingów B767, którymi dziś LOT obsługuje trasy międzykontynentalne. Do momentu dostarczenia nowych maszyn polska linia dostałaby maszyny "pomostowe". W przypadku Boeinga byłyby to B767, a Airbusa - A330.

Ewentualne polskie zamówienie na A350 byłoby pierwszym w ogóle na ten samolot. To ryzykowne, ale daje korzystne warunki u producenta (niższa cena, lepsze finansowanie). W przypadku Boeinga LOT byłby też jedną z pierwszych linii, która dostanie B787. Sprawę wyboru jasno przedstawia prezes Grabarek "Jednak tak naprawdę nie wybieramy między dwoma modelami samolotu, ale dwoma pakietami. W ich skład wchodzą samolot, cena, sposób zapłaty, możliwości serwisu".

Smaczku całej sprawie dodaje opóźnienie w dostawach A380, o którym pisaliśmy <a href='http://www. tur - info. pl/?ak_id=17699' target=_balnk>tutaj</a>.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Cóż Panowie [2008-03-03 15:57 83.144.70.*]
A Co Z B737 i Projektem B787 (wcześniej znanego jako B7E7)?. odpowiedz »

Airbus-Boeing [2007-07-10 06:25 24.98.174.*]
Czytalem pare komentarzy na ten temat.Wypowiedzi sa amatorskie i przesiakniete mowiac delikatnie niechecia do amerykanow ,typowo plytkie w ocenie.Oczywiscie ze 787 jest szczytem techniki,budowany na najnowszej technologi dostepnej obecnie na rynku swiatowym. Mozliwe ze airbus bedzie tanszy i na lepszych warunkach sprzedarzy ale to tylko ma przewage nad 787 na short run jak my tu mowimy.Oczywiscie na long run 787 zdecydowanie bije airbus. 787 bedzie budowany w 3 roznych wersjach w zaleznosci od zasiegu i ilosci pasazerow. Zasieg od 14200km do 15700km i od 210 do 330 pasazerow.Predkosc podrozy rowna Mach 0.85.Jest to sredniej wielkosci samolot o parametrach rownych najwiekszych samolotow obecnie budowanych. Samolot jest budowany z composite materials i specjalnie skonstruowana konstrukcja samolotu i skrzydel powoduje ze samolot zuzywa 20% mniej paliwa niz jakikolwiek obecnie samolot na swiecie.Nowe silniki budowane przez General Motors i Rolls-Royce wyprzedzaja obecnie budowane silniki o 2 generacje pod wzgledem technologicznym.Samolot jest latwy w obsudze i w eksploatacji co drastycznie obniza koszty eksploatacji. Specjalna uwage zwrocono na wygode i komfort pasazerow . Nie ujmujac nic airbas 787, jest zdecydowanie lepszy wybor nawet jesli trzeba zaplacic za niego drozej.Tak na marginesie wspomne tylko ze Boeing zaprojektowal i obecnie przeprowadza testy nad nowym modelem samolotu tak zwanym Flying wing o pjemnosci 1000 pasazerow i zasiegu 2 krotnie przekraczajacym obecne mozliwosci samolotow jako odpowiedz na airbus 380. odpowiedz »

oczywiscie ze airbus [2007-06-02 06:00 67.36.190.*]
lecialem duzo razy boeing a jescze wiecej airbusem niema porownania airbus jest wielokrotnie leprzy od boinga.Apodrugie Amerykanie musza miec zawsze jakis przekret w interesie inaczej by niebyli amerykanami. odpowiedz »

wybor [2007-06-02 05:56 67.36.190.*]
oczywiscie ze airbus jest leprzy i przedewszystkim wygodniejszy. odpowiedz »

Jestem zaAirbusm [2007-04-10 07:22 83.19.33.*]
L,ECIAŁEM NIM(JEDNYM z modeli...jeszcze żyję), coś mi się widzi że w rywalizacji samolotowej to jednak AMERYKAŃCE nie mają szans!!---spójrzmy na chociażby CONCORD(France-Britain). Uważam,że Zawsze rozsądni i rozważni Niemcy...oraz zawsze Pełni IDEI i Wielkości Francuzi zzzmontują(ALBO JUŻ ZMONTOWALI) maszynę na którą USA----NIE STAĆ!!! odpowiedz »

Cóż Panowie [2008-03-03 15:57 83.144.70.*]
A Co Z B737 i Projektem B787 (wcześniej znanego jako B7E7)?. odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

ryba maślana


© 2016 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki | informacje dla branży turystycznej, hotelarskiej, gastronomicznej i transportowej
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij