|
Wątek:
|
Fast foody zmieniają taktykę?
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2007-04-23 21:55
|
Temat:
|
Fast foody zmieniają taktykę?
|
Treść:
|
Aktualność: Światowe koncerny zajmujące się fast foodami boleśnie odczuły zmianę przyzwyczajeń żywieniowych konsumentów.
Czwarty kwartał 2002 r. przyniósł McDonald's-owi stratę w wysokości 344 mln dol. (po raz pierwszy od 48 lat). W 2003 r. zysk polskiego oddziału McDonald's wyniósł 12 mln zł wobec 20 mln zł zysku notowanych wcześniej, mimo że w sieci przybyło nowych restauracji.
Koncerny (taktykę zmienia także m.in. KFC) postanowiły zmodyfikować swoje menu: obok frytek, pizzy czy hamburgerów pojawiają się sałatki warzywne czy soki owocowe. Sympatyczny klown Roland McDonald będzie wkrótce (ubrany w strój gimnastyczny i z gwizdkiem w ręku) przekonywać dzieci, że jedzenie w restauracjach typu fast food może być zdrowe. PepsiCo. zapowiada wkrótce wprowadzenie do polskich sklepów soków bez cukru oraz odtłuszczonych chipsów.
|