Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Biura turystyczne

Wątek: Biuro Filiz Tour
Autor: Czytelnik IP 78.8.105.*
Data wysłania: 2011-08-23 00:40
Temat: Biuro Filiz Tour
Treść: Nie dajcie sobie zamydlić oczu komentarzami i ocenami osób które na pewno nie wyszły z pod ręki kogoś kto miał sposobność siedzieć w autokarze firmy Filiz! Oto jest przed Tobą najlepsza i może jedyna szansa uniknięcia naszego losu, przepłacenia, rozczarowania i irytacji. Więc CZYTAJ DALEJ!!!!
Jakiej wycieczki możemy się spodziewać po przelaniu pieniędzy na konto organizatora który do ostatniej chwili nie informuje Cię z którego katowickiego dworca będzie odjeżdżał autokar? Wątpliwości zaczynają się już na owym dworcu kiedy nerwowo krążąca grupa ludzi pyta Cię kolejno gdzie ma czekać i do kogo się zgłosić a twój zegarek wskazuje czterdzieści minut spóźnienia odjazdu. Twój autokar przyjeżdża (nie tak nowoczesny jak na załączonym w ofercie zdjęciu) a Ty odkrywasz w panice ,że Twoja rodzina lub przyjaciele z którymi zamierzałeś dzielić podróż spędzą następne 2 dni drogi (i resztę wycieczki) w drugim autokarze, jadącym najpewniej inną trasą. Niepocieszający jest fakt ,że kierowcy nie znają nawet drogi do przejścia granicznego a zupełnie niezorientowany pilot ledwie mówi po Polsku, w tym momencie jeszcze nie wiesz ,że wycieczka dopiero się rozkręca i nie prędko wejdzie na właściwy tor. Niewłaściwie opracowana trasa i błądzenie kierowców przysparzają Ci gratisowy dzień podróży, noclegi są odwoływane, albo dojeżdżasz do hoteli o porach tak nieludzkich ,że nie masz nawet siły korzystać z ich dobrodziejstw. Czasem opóźniona kolacja zostanie zaproponowana Ci w obskurnym tureckim zajeździe o 5 nad ranem gdzie najprędzej zaśniesz w kolejce po posiłek. Hotele są jednak tym co na tym wyjeździe zapamiętasz najlepiej, są usytuowane w malowniczych miejscach, najczęściej przy samym morzu z basenami i dobrym jedzeniem.
Niestety jednodniowe opóźnienie wpłynie na cały plan zwiedzania (wspomagane dalszym błądzeniem przez nieznajomość trasy i tankowaniem obu autokarów na tych samych stacjach przez brak osobnych kart płatniczych, co za tym idzie: 60-osobowe kolejki do toalety pasażerów obu autokarów) Na tym etapie dołączają się do nas dwaj przewodnicy, ale to jeszcze nie czas na radość gdyż szybko zaczniecie się zastanawiać czy w ogóle potrafią mówić, a jeśli tak, to na pewno nie po Polsku.
W pewnej chwili słuchania tych "przetłumaczonych" (przez ledwo mówiącego w naszym języku pilota) prelekcji z których wynika ,że Aya Sophia to tylko "duży i stary kościół" jeden mężczyzna z naszego autokaru zdobył mikrofon i zaszczycił nas pierwszą wnikliwą opowieścią o historii tego kraju! Byliśmy urzeczeni :)
Dalsze zwiedzanie odbędzie się najczęściej w milczeniu i przede wszystkim w biegu (bo plan nagli) powodując coraz częstsze bunty na pokładzie gdy po kolejnych 7h jazdy dostaniesz 10 min na "zrobienie zdjęć" kolejnemu cudowi natury. Niestety są rzeczy ważne i ważniejsze a do tych drugich należy np. obowiązkowe odwiedzanie sklepów od których organizatorzy zbijają prowizję. Tam nikt Cię nie będzie poganiał i narzucał ograniczeń czasowych. Tym sposobem jeden dzień z planu minie wręcz niezauważalnie a gdy w dwa ostatnie spędzone na miejscu zacznie się intensywne zwiedzanie egzotyka Turcji tak Cię oczaruje ,że z bólem wspomnisz każdą minutę w wytwórni kurtek czy garnków. Nie generalizując warty zaznaczenia jest fakt ,że ktoś z tego biura postanowił się jednak postarać. W pewnym momencie wszystkie pretensje zostały skierowane do Pani pilot która jako jedyna kompetentna osoba do wysłuchania tych skarg ( w przeciwieństwie do szefa który "rzuca słuchawką" w trakcie rozmowy) stała się celem roszczeń większości uczestników. Poczuła się w obowiązku do przejęcia roli przewodnika i na ile dała radę opowiadała o zabytkach oraz wypertraktowała nam dodatkowego przewodnika. W czasie wolnym niektórym z nas udało się natknąć na przedstawicieli ofert lokalnych atrakcji (jak np. rejs po Bosforze) które również były do nabycia w dodatkowym planie naszej wycieczki (około 100zł), z tą różnicą ,że cena była nieporównywalnie tańsza (około 15zł). A to nie był jedyny taki przypadek. Tym sposobem część z nas darowała sobie te niepowtarzalne wrażenia a reszta dała się ograbić.
Wrócisz z pewnością z mieszanymi uczuciami, z jednej strony oszołomiony pięknem zabytków i dzieł natury z drugiej zirytowany bezmyślnością owej organizacji. Będziesz chciał tam wrócić aby nadrobić stracony czas ale prędzej gotowy dojechać tam na rolkach niż skorzystać ponownie z usług tego biura!

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Biuro Filiz Tour [2011-08-23 01:36 46.175.44.*]
Podpisuję się pod każdym słowem z poprzedniego wpisu! Filiz to oszuści!!! ABSOLUTNIE ODRADZAM!!! odpowiedz »

Biuro Filiz Tour [2011-11-28 20:44 46.113.177.*]
A ja byłam z tym biurem ich autokarem i polecam. Niska cena, jakość usług na 4+. odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij