|
Wątek:
|
Kampania "nie jedźcie nad morze!"
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2004-07-05 12:51
|
Temat:
|
Kampania "nie jedźcie nad morze!"
|
Treść:
|
Aktualność: W ostatnim czasie mówi się coraz głośniej o kampanii przeciwko polskiej turystyce nadmorskiej. Kilka dni temu pojawiła się plotka w niektórych mediach elektronicznych o tym, że w regionie słupskim pojawiła się epidemia świnki. Mimo, że informacja ta została niemal natychmiast zdementowana przez Sanepid, nie odbiło się to bez echa na turystyce w tym regionie. Głównie dlatego, że została ona podana zaraz na początku sezonu, kiedy można jeszcze było odwołać rezerwację.
W Warszawie natomiast pojawiły się billboardy z treścią "Nie jedźcie nad morze". Po usłyszeniu o nich nadmorscy hotelarze zwrócili się do właściciela powierzchni reklamowych w Warszawie chcąc się dowiedzieć kto jest ich autorem. Nie uzyskali jednak żadnych informacji na ten temat, oprócz tej, że jest to reklama rozwijająca się. Wiadomość o tej nieuczciwej konkurencji dotarła także do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zainteresowani podejrzewają, że są to działania biur turystycznych oferujących wyjazdy zagraniczne.
Podejrzenia o działania przeciwko nadmorskiej turystyce padły także na autorów prognoz pogody. Władze nadmorskich miast i wsi twierdzą, że specjalnie podawana jest niekorzystna prognoza pogody nad morzem, aby zniechęcić turystów do przyjazdu.
|