Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Biura turystyczne

Wątek: Trwa spór o odszkodowania dla poszkodowanych klientów Open T
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2007-06-14 11:53
Temat: Trwa spór o odszkodowania dla poszkodowanych klientów Open T
Treść: Aktualność:
Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń zapowiedziało, że nie wypłaci pieniędzy, dopóki Urząd Marszałkowski nie dostarczy brakujących dokumentów. Władze uważają, że dopełniły wszystkich formalności i grożą ubezpieczycielowi sądem - podała Gazeta Wyborcza.

Biuro podróży Open Travel Group zbankrutowało we wrześniu ubiegłego roku. Wypłaty odszkodowań dla prawie 3,5 tys. poszkodowanych klientów, Urząd Marszałkowski planował rozpocząć w poniedziałek 18 czerwca. Jednak nie wiadomo, czy do tego dojdzie, ponieważ Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń zażądało od samorządu województwa dodatkowych dokumentów.

Open Travel ubezpieczone było w Signal Iduna oraz PTU. Pierwsze towarzystwo wypłaciło już odszkodowania w wysokości miliona zł. Natomiast PTU miało przekazać 3 mln zł, jednak uznało roszczenia tylko na łączną kwotę 2,3 mln zł. Taką właśnie kwotę ubezpieczyciel przekazał na konto urzędu marszałkowskiego. Jednak pozostałe 700 tys. zł stało się powodem konfliktu. Głównym powodem sporu są umowy, jakie część pokrzywdzonych klientów zawarła z biurem podróży.

Chodzi o osoby, które kupiły wczasy u pośrednika Open Travel. Violetta Grońska, rzeczniczka PTU wyjaśnia - Na części umów nie jest zaznaczone, że sprzedającym wycieczkę był toruński operator. Jest tylko napisane, że firma o nazwie, dajmy na to, ABC sprzedaje wycieczkę do Tunezji.

Ubezpieczyciel zażądał od urzędu marszałkowskiego umów agencyjnych, które będą potwierdzeniem, że dany pośrednik współpracował z Open Travel. Jednak samorząd uznał to za absurdalne żądanie. Beata Krzemińska, rzeczniczka urzędu marszałkowskiego zaznacza - W umowach jest dokładnie zaznaczone, kto sprzedaje wycieczkę. Dodaje - Tak samo, jak z komórkami. Kiedy idę do salonu i podpisuję umowę, jest ona zawarta z operatorem sieci, a nie z salonem przy ulicy takiej a takiej. Nasze roszczenia wysuwane są na podstawie szczegółowej analizy profesjonalnej firmy brokerskiej, która przecież wie, jakie umowy można zakwalifikować, a jakie nie. Najlepszym dowodem jest to, że część wniosków o odszkodowania odrzucono.

Urząd podkreśla też, że drugi ubezpieczyciel, czyli Signal Iduna, przelał całą kwotę przeznaczoną na zaspokojenie roszczeń poszkodowanych klientów bez żądania dodatkowych dokumentów. Samorząd wezwał PTU do przekazania pozostałych 700 tys. zł do piątku, 15 czerwca. Wówczas, według władz, mija 30-dniowy termin, który narzucony jest przez przepisy firmie ubezpieczeniowej. PTU kwestionuje również tę datę. Grońska zaznacza - Przepisowy termin dotyczy tylko klasycznych ubezpieczeń. W tym przypadku kodeks cywilny mówi, że przelew ma być zrobiony "niezwłocznie" po dopełnieniu formalności, a te nie zostały dopełnione. Nie upieramy się zresztą przy dostarczeniu nam umów agencyjnych. Zadowolimy się poświadczeniem pana marszałka, że wszystkie roszczenia są zasadne i że firmy typu ABC współpracowały z Open Travel.

Krzemińska przyznaje - Tak dziwnej propozycji jeszcze nie słyszeliśmy. Nasi prawnicy analizują, co z nią zrobić.

Na wypłatę odszkodowań cały czas czekają poszkodowani turyści. Urząd marszałkowski nie poinformował, co zrobi, gdy nie otrzyma pozostałych pieniędzy. Zapewnił tylko, że ma opracowaną strategię na wszystkie warianty rozwoju wypadków. Prawdopodobnie, nawet jeżeli PTU nie przeleje pozostałej kwoty, wypłaty ruszą już w najbliższym czasie. Wiadomo, że nie będzie to poniedziałek, 18 czerwca, ponieważ kwoty indywidualnych odszkodowań zostały obliczone procentowo z całej kwoty uzyskanej od ubezpieczycieli. Brak 700 tys. zł sprawi, że obliczenia będą musiały zostać dokonane jeszcze raz. Krzemińska zaznacza - Mamy też możliwość dochodzić tych pieniędzy na drodze prawnej. Podobną sprawę z niemieckim ubezpieczycielem właśnie wygraliśmy w sądzie.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Problemy z odszkodowaniem od Open Travel Group [2007-06-19 12:03 89.76.162.*]
Jestem poszkodowaną w aferze Open Travel.Dziś dowiedziałam się że odszkodowanie mnie nie dotyczy.Zamiast 2-tygodni za które zapłaciłam byłam tydzień na Sycylii.Wyjaśniono mi że takie było ubezpieczenie,czyli w tej sytuacji nie zostałam pokrzywdzona.A poniesione przezemnie koszty,a niedotrzymanie umowy,a stresy jakie towarzyszyły tej sytuacji-to w porządku.
Pytam jak będzie rozwiązana sprawa wielu osób w takiej sytuacji jak moja? E.Pachecka
odpowiedz »

Problemy z odszkodowaniem od Open Travel Group [2007-11-07 15:07 193.239.205.*]
Też jestem poszkodowana i też nie zakwalifikowano mnie do uzyskania odszkodowania!!! mam pytanie-co takie osoby powinny w tej sytuacji zrobić-też zapłaciliśmy za wycieczki,które jak wiemy były"super wypoczynkiem". uważam że należy się równiż i nam kasa!!! może poprostu zbierzemy się w kilka poszkodowanych osób i wynajmiemy prawnika,który zajmie się tą sprawą odpowiedz »

Problemy z odszkodowaniem od Open Travel Group [2007-06-23 23:52 193.219.60.*]
hmmm...ja bym z tego powodu sie cieszyla...przynajmniej tydzien...proporcjonalnie 50%
Z 23 120 zl, ktore zostaly wplacone na konto Open Travel, otrzymalismy odszkodowanie 3 500...co srednio wynosi 15%!!!
Jest to absurdalne i te pieniadze to gowno, w porownaniu z tym co wplacilam!
odpowiedz »

Problemy z odszkodowaniem od Open Travel Group [2007-06-15 12:18 81.168.132.*]
Już się cieszyliśmy , że odzyskamy choć część z tego co zapłaciliśmy za wycieczkę, a teraz wynika z tego, że jeszcze długo poczekamy zanim wszysko sobie dokładnie wyjaśnią. Swoją droga zastanawia mnie na jakich zasadach rozliczali się z naszych pieniędzy biura tur. które pośredniczyli w sprzedaży ofert Open Travel, głównie chodzi co się stało z prowizją, która im sie należała, czy sobie ją potrącali, czy też mieli ją dostać później odpowiedz »

Problemy z odszkodowaniem od Open Travel Group [2007-06-15 10:27 83.7.131.*]
A p.Przewożnik chodzi po Turuniu z głowa do góry i z cwaniackim półusmieszkiem na ustach, a powinien kiblować za przekręt i kradzież na wielką skalę.Co znaczy zwrot w % Klient ma prawo do zwrotu całej wpłaconej kwoty łącznie z odsetkami.Stracił urlop,stracił pieniądze, stracił wiele nerwów i stracił zaufanie do polskich biur, ubezpieczycieli itd. odpowiedz »

Problemy z odszkodowaniem od Open Travel Group [2007-06-27 08:11 217.97.199.*]
W pelni popieram to,ze powinnismy dostac jeszcze odsetki,a nie 15% to wielki skandal i i za to powinni odpowiadac Ci ,ktorzy maja kontrolowac biura turystyczne,bo o tym ze zle dzieje sie w Open Travel wiadomo juz bylo w kwietniu 2006r. a w maju nadal oferowano promocyjne wycieczki.Byly prezes oszukal ludzi na ok 650,tys.zl.i z tego majatku powinnismy dostac reszte odszkodowan.Nie zgadzajmy sie na te ochlapy,sprawe trzeba naglasniac w mediach ,a nie milczec i krzywdzic ludzi.Sracilam 1600 zl (z 1900 dostalam 286,zl !!!!! Iwona odpowiedz »

Problemy z odszkodowaniem od Open Travel Group [2007-06-14 11:53 83.14.247.*]
ubezpieczyciel - mógł sprawdzać i zbierać dokumenty przed ubezpieczeniem i zainkasowaniem składki - teraz jak głupi niech nie dyskutuje - i nie zwleka tylko płaci!!! (zodsetkami za zwłokę!). (kh) odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij