Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Biura turystyczne

Wątek: Biuro podrozy Martin - polecane?
Autor: Czytelnik IP 93.105.97.*
Data wysłania: 2011-10-04 19:05
Temat: Biuro podrozy Martin - polecane?
Treść: Poniżej przedstawiamy zastrzeżenia co do wycieczki, które zostały zgłoszone przez jej uczestników:
1) Przejazd przez teren Polski ze znacznym opóźnieniem
Poznań- 40 min opóźnienia w wyjeździe pomimo, iż wszyscy uczestnicy byli zebrani
Wrocław- 140 min opóźnienia w przyjeździe po turystów, którzy sami kontaktowali się aby dowiedzieć się o opóźnieniu.
Podawany powód przez pilota: "autokar nie może za wcześnie zajechać do Wenecji, bo będziemy czekać, dlatego nie ma co się spieszyć".
Przyjazd do Wenecji natomiast opóźniony ok. godziny 10:00. Z tego powodu po całej nocy przed Wenecją czas tylko na krótką toaletę.
2) W autokarze niesprawnie działająca klimatyzacji ( zmienne temperatury). Pomimo zgłaszanych zastrzeżeń uczestników wycieczki, do końca wycieczki nie działała ona poprawnie. Kierowca poinformował, że nie działa ona regularnie i nie można nic z tym zrobić.
3) Brak możliwości korzystania z baru w autokarze pierwszego dnia podróży. Możliwość korzystania pojawiła się ok. godziny 20:00, natomiast wycieczka już trwała od godziny ok. 4-5. Podawany powód, iż na drodze w Polsce nie można korzystać z baru ponieważ za bardzo trzęsie, natomiast w drodze powrotnej wracając do Polski pilot wraz z kierowcami korzystali ( a podróż była tymi samymi drogami).
4) Zamknięta toaleta w autokarze, niedostępna przez całą drogę do Hiszpanii i z powrotem. Lekceważenie wielokrotnych próśb o zatrzymanie się w celu załatwienia potrzeb fizjologicznych. Turyści otrzymywali informację od pilota, iż autokar zatrzyma się za chwilę, natomiast trwało to nawet do 40-70 min. Jeden z uczestników w trakcie podróży był zmuszony załatwić się do butelki w autokarze ( nawet dla jednej osoby, pilot wraz z kierowcami nie chcieli otworzyć toalety). Po zgłoszeniu zastrzeżeń do pilota i kierowców turyści otrzymali informację, iż brak miejsc w drodze na których można byłoby się zatrzymać ( pomimo, że mijaliśmy stacje z oznaczeniami iż są dostępne wc, na których również autokar się nie zatrzymywał).
5) Opóźniony przejazd do Wenecji ok. godziny 10. Po krótkim oprowadzeniu przez przewodnika po Wenecji ( w bardzo szybkim tempie), turyści zostali pozostawieni sami sobie bez opieki przewodnika na ok. 6 godzin do godziny 18:00. Przewodnik nawet nie zaproponował, ani nie zapytał czy są osoby chętne, które chciałyby aby przewodnik oprowadził ich po ciekawych miejscach Wenecji. Osoby starsze nieznające języka, obawiając się iż nie poradzą sobie z powrotem na miejsce zbiórki, przez 6 godzin oczekiwały w jednym miejscu. Przewodnik natomiast ten czas poświęcił na spędzenie wolnego czasu ( 6 godzin) na odpoczynek przy kawie.
6) Opóźniony przejazd do Hiszpanii. Planowany przyjazd w godzinach przedpołudniowych, natomiast faktyczny przyjazd w godzinach ok. 17:00. W planach wycieczki zawarta była informacja, iż dzień trzeci wycieczki jest dniem odpoczynku, natomiast był dniem tranzytowym. Turystom w związku z czym został zabrany jeden dzień odpoczynku w Hiszpanii.
7) 32 euro kosztów wycieczki fakultatywnej za Barcelonę. Pytanie uczestników wycieczki co wchodzi w koszt tej wycieczki? Ponieważ nie były uiszczane opłaty za zwiedzanie, wszystkie miejsca odwiedzane były bez opłat, również pokaz świateł też był bez opłat. Wycieczka była naszym autokarem.
8) Paryż- pod koniec zwiedzania zostaliśmy pozostawieni na ulewnym deszczu sami sobie. Kiedy zbierały się ciężkie chmury i błyskało, przewodnik zrobił pół godziny przerwy. Po wysłaniu wiadomości do pilota, iż stoimy na przystanku na ulicy Awenue Carnot w wielkiej ulewie w większej ilości grupy ok. 30 osób, otrzymaliśmy informację od przewodnika, iż mamy udać się na jedną z ulic Paryża w celu zbiórki (nieznanej dla nas), nie zważając najwidoczniej na ulewny deszcz, i sprzęt który mieliśmy przy sobie np. aparaty fotograficzne i tpd.
9) Powrót do Polski okrężną drogą. W planach wycieczki uwzględniony przejazd przez Francję i Niemcy, natomiast przejazd odbył się przez Belgi, co wiązało się ze znacznym opóźnionym powrotem do Polski.
10) Lekceważący stosunek pilota do uczestników wycieczki. W związku z czym cały wyjazd w odczuciu wielu uczestników wycieczki nie był przyjemnym odpoczynkiem, wiązał się niestety z wieloma nieprzyjemnymi sytuacjami np. wielokrotnym proszeniem się o możliwość skorzystania z toalety, prośby o udzielenie informacji dotyczących czasu przejazdu, prośbami o zatrzymanie się w celu skorzystania z ciepłego posiłku i możliwości porannej toalety. Kierowcy w obecności pilota, zachowywali się bardzo niegrzecznie, gdy turyści poruszyli problem zatrzymania się w celu skorzystania z ciepłego posiłku, poinformowali nas, iż to że zapłaciliśmy to nie znaczy że nam wszystko się należy. Pilot często udzielał informacji dwuznacznych, unikowych, nie stwarzał sympatycznej atmosfery. Turyści którzy korzystali z wielu innych wycieczek, nigdy nie spotkało się z takim niemiłym pilotem, który nie potrafił z zaciekawieniem przekazywać różnych interesujących informacji, rozmawiać z turystami i stwarzać sympatyczną atmosferę całej wycieczki. Pilot często informował, iż wybiera się na kolejne wycieczki, więc musi się oszczędzać, nie może głośno mówić, bo musi być zdrowa i mieć siły na kolejne wycieczki.

Z przykrością informujemy, iż wielu z uczestników tej wycieczki, straciło zaufanie do udanych wycieczek organizowanych przez Biuro Podróży Martin. Pragniemy zgłosić swoje zastrzeżenia, ponieważ to co działo się podczas tej wycieczki, nie powinno się nigdy więcej wydarzyć. Wiemy jak ważną rolę pełni przewodnik podczas wycieczki, że to od niego zależy miła atmosfera wycieczki. Niestety nasz przewodnik P. I.A., nie zadbała o komfort uczestników, traktując turystów lekceważąco. Pilot który mówi turystom, iż Hiszpania nie jest jego konikiem, że woli Francję, niestety nie powinna jechać w kierunku Hiszpanii. Liczymy na poważne potraktowanie naszego pisma przez Biuro Podroży Martin i udzielenie jej uczestnikom informacji zwrotnej. Zadajemy również pytanie jak zostanie Nam zrekompensowane niekompetentne potraktowanie turystów przez pilota i kierowców? Na dzień dzisiejszy wielu uczestników wycieczki zgłasza, że niestety nigdy już nie wybierze się z tym Biurem Podróży na wycieczkę, i nikomu niestety jej nie poleci.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij