|
Wątek:
|
Terminal 2 na Okęciu czeka na ekspertyzę straży pożarnej
|
Autor:
|
Czytelnik IP 85.221.132.*
|
Data wysłania:
|
2007-08-20 18:10
|
Temat:
|
Terminal 2 na Okęciu nadal bez pozwolenia straży pożarnej
|
Treść:
|
A winą można obarczyć ministra budownictwa ( nie osobę tylko urząd). Obowiązujące rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 kwietnia 2006 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów Dz.U. 2006 nr 80 poz. 563 nakazuje dla ewakuacji w grupie obiektów stosowanie rozgłaszania sygnałów ostrzegawczych i komunikatów głosowych poprzez dźwiękowy system ostrzegawczy. Odpowiednie warunki ewakuacji określają przepisy techniczno-budowlane. A tych do dzisiaj niema. Dopiero w kwietniu tego roku MB zajęło się tą sprawą poprawki do prawa budowlanego. Brak warunków technicznych to brak określenia czym jest sprawny system DSo a i co powinno być kontrolowane podczas odbioru. Norma PN-EN 60849:2001 Dźwiękowe systemy ostrzegawcze nie jest obowiązkowa do stosowania o może ale niemusi stanowić źródła wiedzy technicznej o DSO. Norma jest pełna błędów w KT 103 PKN prowadzone są prace nad poprawkami ale zostaną uchwalone dopiero w październiku. Najśmieszniejsze jest to że w pracach nad euro nowelizacją normy nie uczestniczą przedstawiciele polski a będzie ona obowiązkowa z mocy dyrektywy UE. Takie problemy z DSO będzie miał każdy port lotniczy do czasu uchwalenie nowelizacji prawa budowlanego.
|