|
Wątek:
|
Mazowieckie: coraz więcej skarg na usługi turystyczne
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2007-09-08 08:58
|
Temat:
|
Mazowieckie: coraz więcej skarg na usługi turystyczne
|
Treść:
|
Aktualność: - 285 skarg na jakość usług turystycznych wpłynęło w 2006 r. do mazowieckiego urzędu marszałkowskiego. Z tego 117 Urząd uznał za zasadne i biura turystyczne wypłaciły klientom odszkodowania - poinformowała reprezentująca urząd Hanna Sawicka.
- 33 skargi uznano za niezasadne, 52 częściowo zasadne, a 83 nie rozpatrywano, gdyż dotyczyły biur turystycznych działających poza województwem mazowieckim - mówi Sawicka. - Do końca sierpnia tego roku do Urzędu wpłynęło 140 skarg, podczas gdy w analogicznym okresie 2006 roku było ich 160 - dodała.
Hanna Sawicka podkreśliła, że turyści najczęściej zaskarżali warunki hotelowe np. prowadzono w nich remont, hałas zakłócał wypoczynek lub też hotel był niższej kategorii, a także skarżyli się na skracanie lub przedłużanie wyjazdu.
Turyści narzekali również m.in. na zmianę lotnisk, zły stan sanitarny obiektów turystycznych, brak klimatyzacji w pokojach, złe wyżywienie, niesprawne autokary, zmianę programów wycieczek i na pracę rezydentów.
- Pierwszym krokiem osoby niezadowolonej ze świadczeń biura turystycznego jest złożenie pisemnej reklamacji, która powinna być potwierdzona przez rezydenta. Powinien on ustosunkować się do zarzutów stawianych przez turystę. Jeżeli jednak rezydent uchyli się od podpisania reklamacji, to trzeba w ciągu 30 dni od powrotu z wycieczki powiadomić biuro turystyczne o swoich roszczeniach - przypomina turystom Sawicka.
Przedstawicielka urzędu marszałkowskiego podkreśliła, że biuro turystyczne ma obowiązek udzielenia odpowiedzi w ciągu 30 dni, a jeżeli tego nie zrobi, to z mocy ustawy roszczenie staje się zasadne - mówi przedstawicielka urzędu marszałkowskiego. - Często dochodzi do ugody między biurem i klientem, i takie sprawy nie trafiają do Urzędu - dodała.
Urzędy marszałkowskie, zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, mają nadzorować działalność biur turystycznych i rozpatrywać skargi, które zostały uznane przez biura turystyczne. Taką skargę można wnieść nawet dwa lata po zakończeniu wycieczki.
Ze względu na naruszenie przepisów ustawy w zeszłym roku na Mazowszu odebrano 15 licencji dla biur turystycznych.
- Świadomość turystów jest z każdym rokiem wyższa. Wzrosła także świadomość organizatorów turystyki, którzy zdają sobie sprawę, że za wszystkie sprawy związane z organizacją wyjazdu odpowiadają i ponoszą konsekwencję. W związku z tym i oferty biur, i umowy o świadczenie usług turystycznych w stosunku do poprzednich lat są coraz lepiej formułowane. Dlatego skargi na biura turystyczne stanowią jedynie promile w stosunku do liczby uczestników wycieczek - podkreśliła Sawicka.
|
Odpowiedzi:
Mazowieckie: coraz więcej skarg na usługi turystyczne [2007-09-18 17:43 83.29.149.*]
swiadomość klientów-buraków rośnie w tempie wykładniczym i skarżą siena wszystko nawet na własną teściową - touroperator powinien sprawić zeby stała się milsza :). Szkoda ze nikt nie ocenia jakosci tych skarg - czasem jak się czyta to nie wiadomo śmiać się czy płakać. Ale tak to ejst jak nam rośnie pokolenie PAnisk - zapąłcić pare groszy a wymagania jak za super ofertę odpowiedz » Mazowieckie: coraz więcej skarg na usługi turystyczne [2009-07-08 08:23 89.76.227.*]
No przy takich jak powyzszy buraczanych usługodawcach to ja im sie nie dziwie.... :) Jezdze zawsze na własna reke i ryzyko odpowiedz » 2006 rok: wpłynęło 285 skarg na jakość usług... [2007-09-08 08:58 999.999.999.*]
TO JAKAS PARANOJA. To policja i sądy są od rozstrzygania sporów a nie urzędnicy. Proponuję, aby straż pożarna i oczywiści biskupi oceniali zasadność skarg turystów i dla przykładu palili żywcem na stosie i zsyłali do piekła nieuczciwych włascicieli biur, hotelowców, transportowców i kierowców, zwłaszcza tych 21 letnich. Lechu odpowiedz » 2006 rok: wpłynęło 285 skarg na jakość usług... [2008-04-14 16:37 217.153.118.*]
a może tak poczytać sobie ustawę o usługach turystycznych, z której jasno wynikają kompetencje i obowiązki wojewody w zakresie kontroli biur turystycznych a także prawa konsumenta? Nie rozumiem argumentacji typu "wycieczka była tania więc nie powinno oczekiwać się..." no własnie, czego- wywiązania z umowy? Przestrzegania polskiego prawa? odpowiedz »
|