Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Biura turystyczne

Wątek: Pilotowi grozi do 5 lat więzienia za narażenia na utratę zdrowia lub życia turystów!
Autor: Czytelnik IP 83.24.181.*
Data wysłania: 2007-09-12 15:38
Temat: Odpowiedzialność pilota i przewodnika za turystów
Treść: Tragedie zdarzaja sie najczesciej, kiedy wiecej niz jedna osoba popelni błąd. Przeciez ci ludzie wcale nie zgineli w wawozie Samaria. Oni nawet nie weszli do wawozu. Nawet gdyby pilot przeliczyl ludzi, ktorzy weszli do wawozu i tych, ktorzy wyszli to liczba by mu się zgodzila. Czy pilot mogl przypuszczać, ze ktos kto dostanie bilet do wawozu nie wejdzie do tego wawozu? Autokar podwozi turystów pod samo wejscie. Przeszedlem ten wawoz jako turysta i nie mi mogę zrozumieć jak mozna sie tam zgubić. Zresztą sprawdzaniu czy ktos nie zostal na noc w wawozie sluzą bilety, ktore sa odbierane przy wyjsciu. Jedynmi osobami które odrazu wiedzialy ze 2 osoby sie zagubily byla ich rodzina w Polsce. I na nich spoczywa najwieksza odpowiedzialność za to co sie stalo, jezeli nie powiadomili natychmiast odpowiednich slużb ( biura turystycznego, pilota rezydenta, hotelu itp). Na spotkaniu informacyjnym na początku turnusu pilot rezydent zawsze podaje numer swojej komorki.Dlaczego nie zadzwonili do swego pilota rezydenta? Niestety, zagdzam sie z komentarzami zatytuowanymi GAMONIE. Marek Borchert - pilot i przewodnik.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Odpowiedzialność pilota i przewodnika za turystów [2007-09-13 12:36 83.31.76.*]
Zgadzam się z Panem Markiem.Najbardziej winna jest rodzina i sami turyści.Dlaczego poszli w góry zamiast do wąwozu?Pracowałam kiedys jako pilot,teraz prowadze swoje biuro podrózy - widze co się dzieje, ludzie uważają,że od moementu jak przyjdą kupić wycieczkę do powrotu do Polski mózgi pozostawiają w domach i niech ktoś inny za nich myśli!!!Trzeba być skończonym kretynem, żeby widząc,że nie idzie się do wąwozu zapuszczać się dalej w góry.Poza tym jaki widzieli ze sie zgubilimogli zadzwonic o pomoc do kogokolwiek-jak pisze p.Marek-biura podróży w polsce, rezydenta,rodziny i "wołać" o pomoc. Zostawcie tego pilota - to nie jego wina.Ludzie nie byli małymi dziećmi tylko dorosłymi, teoretycznie-myślącymi osobami- nie niszczcie życia niewinnemu 21-latkowi.Niech każdy nauczy się odpowiedzialności za siebie i swoje czyny!!!!!MD odpowiedz »

Odpowiedzialność pilota i przewodnika za turystów [2007-09-14 10:59 83.19.0.*]
Powracam na łamy dyskusji - autorka GAMONI..Cieszy mnie opinia większości uczestników forum, ponieważ wskazuje prawie jednomyślnie, że głupota nie uzyskuje poklasku przynajmniej u części społeczeństwa. Martwi mnie natomiast to, że po wypowiedziach zgaduję, iż większość wypowiedzi pochodzi od piltów, byłych pilotów lub kogoś, kto jako uczestnik imprez na własne oczy stwierdził gamoniowatość innych turystów. Czyli że tak naprawdę dla większość takich właśnie pseudoturystów nadal winny zostaje pilot. Ergo; gamonie są nadal wśród nas, a mózgi chyba nie tylko na wakacjach zostawiają w domu. Mam wrażenie, że trzymają je zamkniętę w szczelnych pudłach, i zamiast ich używać nadal będą kombinować, bo przecież ta spiskowa teoria dziejów...i ci strasznie źli piloci...
Zgadzam się także niestety z Panią MD, że dobrzy piloci masowo odchodzą z biur podróży, ponieważ płace ni pozwalają na podstawowe potrzeby. Taka polityka szybko skończy się katastrofą, więc może właściciele biur podróży też zaczeliby używać myślenia zamiast kalkulatorów do liczenia zysków z tytułow zatrudniania niekompetentnych osób, nie zawsze nawet z licencją!
odpowiedz »

Odpowiedzialność pilota i przewodnika za turystów [2007-09-19 15:45 83.17.105.*]
W wielu poruszonych w tym artykule kwestiach zgadzam się ale nie we wszystkich. Pracuję w biurze podróży od wielu lat i co roku jest to samo. Klient nie patrzy na ofertę ale na cenę. Wytrawny turysta wie że za niską cenę dostaje niski standard . W Polsce - przynajmniej południowo-zachodniej zarabia się przeciętnie 1500,- więc jak się wydaje całą pensję to życzymy sobie 2 tygodnie w hotelu 4* z all inclusivem oczywiście w pełnym sezonie.
Takie są realia więc jak touroperatorzy będą zatrudniać fachowców z wieloletnim stażem za b.dobre wynagrodzenie to kto za to zapłaci?. Nasza Polaków mentalność jest taka - jak jest dobrze za niską cenę to może być ale jak coś nie tak, nie daj Boże tragedia to wtedy szuka się winnych i wtedy każdy zapłaciłby każdą cenę żeby było dobrze.
odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij