Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Biura turystyczne

Wątek: Pozew zbiorowy za nieudane wakacje
Autor: Czytelnik IP 91.213.88.*
Data wysłania: 2012-02-24 13:44
Temat: Turyści pozywają biuro podróży
Treść: Niestety troszkę klienci mają też racje. Jeśli jest dobry pilot, to oczywiście wszędzie jest się spóźnionym jeśli nam się zepsuje autokar, ale dobry pilot "zrobi" cały program albo prawie cały program. To jest jeden dzień opóźnienia a nie 3 czy 5. Oczywiście trzeba "usiąść" i działać, zarówno biuro jak i pilot. W takiej sytuacji ogromnie ważna jest komunikacja na linii pilot - biuro, gdzie ustalają co i jak można zamienić, pozmieniać i skrócić, tak by maksymalnie zrealizować program. W takiej sytuacji wraca się kilka godzin później i skraca się gdzie się da. Zawsze też w programie sa rzeczy, miejsca, które robi pilot a nie sa wpisane i tu też mozna zaoszczędzić na czasie. Ile rzeczy nie zostało zrealizowane jesli grupa idzie do sądu z pozwem zbiorowym?
Poza tym zgadzam się z jednym z przedmówców, że jesli jest zapłacona impreza to nie ma co rozpaczać że drogo tylko trzeba się z tego wywiązać, no przecież to biuro przygotowywało program a nie klient na własne życzenie.
Poza tym chyba wszyscy w turystyce wiedzą, ze rynek za naszą wschodnia granicą - oczywiście z wyjątkami jest rynkiem trudnym i rządzi się swoimi prawami i trzeba go poprostu znać, szczególnie Rosja i Ukraina. Kolejne pytanie, jeśli pilot był "niekompetentny" to rozumiem że przewodników lokalnych nikt nie zatrudnił na takiej wycieczce i życze powodzenia.... Szczególnie jesli ten/ta pilot nie znał danego kierunku.... Jadać na objazdówki to naprawdę biuro powinno się mocno zastanowić, albo puszcza ;ilota znającego wszystko, no prawie wszystko albo daje przewodników. Niestety coś za coś. Trzeba uczciwie z pilotem porozmawiac i domówić co jest w stanie zrobić a czego nie , a jesli już niczego nie zna to potem nie ma co się dziwić... Ale to jest niestety ewidentna wina biura bo nie dobrało odpowiedniej kadry.
Julia

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Turyści pozywają biuro podróży [2012-02-26 23:10 193.33.125.*]
JULIA - tutaj klient (nie znam szczegółów pozwu-tyle co z powyższy artykuł), ma na pewno rację. A Janusza już nie nauczysz: dobór kadry, kontrahent, przewoźnik. ON wie najlepiej od 20-lat "klapki jak kuń" odpowiedz »

Turyści pozywają biuro podróży [2012-02-27 09:31 83.27.39.*]
Hmm powiem tak, Nie znam Pozwu wiec trudno powiedzieć o co dokładnie Turyści skarżą? Jeśli ktoś ze skarżących jest? może poda? Trudno rozprawiać jak się nie zna samego tekstu ;-)
O wpadkach TOPa... jestem z branży od razu mówię. O wpadkach coś się słyszało ale każdy sam jest szefem swojego biznesu. Owszem ze pilotów ma kiepskich, ze nie dograne programy... ze Ślęzak to tylko kasa kasa kasa...
Piloci...
Tu temat jest znacznie głębszy.
Kierowcy mają czas pracy, piloci... nie! nikogo nie obchodzi ze pilot jest na nogach 36 godzin! pod rząd! Bo tanio! Często my na swoje wycieczki dajemy 2 pilotów i wiele biur dosłownie JĘCZY po co 2? szkoda kasy ect.
Nam to odpowiada i klient ma lepsza opiekę.
Że są młodzi piloci... no i co? Problem jet wtedy kiedy sam pilot traktuje to jak wakacje, nie jest przygotowany, nie ma pojęcia co i jak... i nie zna mentalności gdzie jedzie. Nie ma tez jasno określonych zasad działania pilota. Szkolenia pilotów są często bardzo różne! są i OK a są na auli na Uczelni czysty wykład.
Ile zarabia dobry pilot?
Od 300 w z wyż za 1 dzień pracy, za bycie jak alfa i omega w temacie 24g na dobę, Zero picia w Pracy! Są i tacy co zarabiają od 600-800pln za 1 dzień pracy.
Czy biura oszczędzają TAK "młodemu daje się" od 80pln za dzień! No to za przeproszeniem "za gówniane" pieniądze jest i gówniana obsługa ;-)
Turyści...
Tu tez nie są bez winy! Drodzy Państwo KRYM to nie UE! nie te same standardy, a hotele 4**** to polskie 3***! i to jest zgodnie z ich prawem OK! Na Ukrainie łapówkarstwo jest ZA WSZYSTKO za to ze przekraczacie granicę TEŻ co załatwia Pilot ;-) a Wy nic nie wiecie. Ze pogody nie było? no to sprawa nieprzewidywalna. Ze autokar "zdechł" Bo Ukraina nie chciała polskiego wpuścić? a drogi mają kiepskie wiec polskie firmy nie chcą jeździć! albo wysyłają słabe auta. Reasumując:
Nikt w tej sprawie nie jest pewnie bez winy! W grupie pewnie się też znalazł jakiś Choleryk? i i zawziął "A JA WAM POKAŻE i zbuntuje wszystkich..." Tak wiec nie wiadomo jak było w 100% do końca! To osadzi sąd!
PS.
Do Turystów!
Jedne z naszych turystów (który też był na Krymie!) przypomniał sobie po 2 latach!!!! ze chce wnieść skargę bo: "Dwa lata temu było taniej a ja musiałem wtedy zapłacić..." ;-)
Wśród turystów też są NACIĄGACZE - słowo!
odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij