Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Biura turystyczne

Wątek: TUI daje rabaty klientom
Autor: Czytelnik IP 94.75.95.*
Data wysłania: 2012-04-18 23:04
Temat: TUI daje rabaty
Treść: Nie odniosę się do obrażającej opinii na temat biur agencyjnych. Każdy ma do nich prawo, nawet tych najgorszych. Jednak byle były konstruktywne. Może Pan/i uważać, że biura agencyjne w Polsce są niskiej jakości. To opinia, jednak wrzód i pasożyt to naruszenie dobrych obyczajów. Jednak tak bardzo częste w polskim internecie. I to jest smutne. Jeśli chodzi o różnice cenowe w poszczególnych kanałach dystrybucji to występują wtedy gdy dobór produktu nie wymaga wiedzy specjalistycznej. Klient w biurze agencyjnym nie kupuje wycieczki. Wycieczkę sprzedaje organizator. Agent "sprzedaje" swoją wiedzę produktową i systemową, doświadczenie, doradza i pomaga w wyborze, a czasem nawet w konstrukcji oferty. Podobnie jest w ubezpieczeniach na życie. I tutaj też nie ma różnic w kanałach dystrybucji. A pyta Pan/i co wzbudza emocje. Takie sytuacje: 1. Klient kupił wycieczkę w zeszły czwartek w biurze agencyjnym, a w sobotę przyszedł i wyzwał doradcę od oszustów i złodziei bo mu nie powiedział o promocji on-line/CC; 2. Klient pracował z agentem nad wyborem wycieczki od dwóch miesięcy. Wybrzydzał, a agent cierpliwie pracował i poszukiwał kolejnych ofert. Przeznaczył swój czas. W poniedziałek agent skontaktował się z klientem i usłyszał, że klient już kupił bo była promocja 5% na stronach TUI; 3. Stały klient biura agencyjnego przyszedł i poprosił doradcę o założenie rezerwacji on-line bo on nie potrafi. Na pytanie czemu nie kupi w biurze odpowiedział "Jak mi Pan da 5% rabatu to kupię". Przykładów można mnożyć. Agent ma prawo otrzymać wynagrodzenie za włożoną pracę. A promocja 5% ewidentnie skierowana była na odebranie zdecydowanych lub prawie zdecydowanych klientów. Rewolucja przemysłowa? Tak. Wtedy maszyny zastąpiły ludzi. W produkcji. Sprzedaż/Zakup rządzi się innymi prawami. Ryzykiem złej decyzji. Maszyna nie jest w stanie wyeliminować tego ryzyka. Moim zdaniem, bez pracy włożonej przez doradców w pomoc w wyborze oferty, większość sprzedaży on-line nie doszłaby do skutku. A dochodzi w wyniku błędów doradców (brak umiejętności zatrzymania klienta w biurze i przepuszczanie ich do kanału on-line). Ciekawe jest to, że to samo dotyczy kanału wirtualnego i Call Center. Większy efekt TUI uzyskałoby inwestując we wzrost skuteczności handlowej doradców CC niż starając się przejąć ruch klientów promocją. I tak klienci do nich trafiają. Nie wykorzystują tego jednak popełniając te same błędy co doradcy w biurach agencyjnych. Krzysiek Adamski

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij