Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Biura turystyczne

Wątek: Serwisy zakupowe winne upadków biur podróży?
Autor: Czytelnik IP 195.128.228.*
Data wysłania: 2012-07-30 10:25
Temat: Oferta w internecie - gwóźdź do trumny
Treść: Akurat serwisów zakupowych bym się nie czepiał. Umowa jest umową obu stron. Biuro podróży podpisujące umowę z serwisem doskonale wie ile dostanie za wyjazd i kiedy nastapi zapłata. Jeśli ktos nie potrafi czytać umowy i liczyć to nie powinien prowadzić biznesu. Jestem akurat osobą, która pracuje w turystyce, ale która jednoczesnie korzystała z zakypów grupowych - nie kupowałem wycieczek zagranicznych, ale krajówkę - hotele - i owszem. Rozmawiałem z właścicielami obiektów, w których byłem. Część jakby nie przeczytała i nie policzyła i ci byli zawiedzeni, ale część doskonale wiedziała w co wchodzi. Potraktowali te koszty jako koszty marketingowe. Jeżeli mieli by przeprowadzić ogólnopolską kampanię reklamową w sieci to koszty byłyby znacznie wyższe. Ci, którzy śledzą oglądalność swoich stron zauwazyli baaaardzo istotny wzrost liczby odwiedzin. Jedyna róznica to ta - że jeśli popatrzymy na to, ze za imprezę na wejściu dostajemy mniej niz ona kosztuje, to brzmi groźnie, ale jeśli przyjęclibyśmy, że dostajemy 100% a drugiej strony musimy wydac na promocję, to juz patrzymy inaczej i zastanawiamy się czy nas stać na taką akcję. Tu tak samo - trzeba policzyć i tyle. Nei wieszajmy psów na serwisach - to nie one decydują jaka oferta i za jakie pieniądze będzie sprzedawana, tylko biura, które podpisują z nimi umowę. Czy jesli przyszedłby do biura klient chcący kupić wyjazd za 40% jego wartosci potraktowany byłby przez biuro poważnie? na pewno nie. A czym innym jest taki serwis - klientem przecież. Nie bardzo rozumiem więc zastrzeżenia. Nie chcesz - nie sprzedawaj. Licz dobrze i prowadź swój interes zgodnie ze zdrowym rozsądkiem i rachunkiem ekonomicznym. Tyle tylko.
Pozdrawiam
Paweł

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Oferta w internecie - gwóźdź do trumny [2012-07-30 15:18 80.48.185.*]
Masz rację, znam zasady sprzedaży grupowej. Wszystko jest jasne i zawarte w umowie. Nikt nikomu nie przystawia do skroni pistoletu, żeby wymusić podpisanie umowy. Co do marketingowo - reklamowych korzyści to już inna sprawa. To najdroższa reklama ponieważ to nie ten klient dla np. hotelu. Piwo kupuje w sklepi nie w drink-barze hotelowym, nie skorzysta z restauracji i innych płatnych usług w hotelu. Jeżeli wraca 2% za normalną cenę to bardzo dobry wynik. To rozregulowało rynek hotelarski na dobre 3-4 lata. Trudno nam będzie się z tego wygrzebać. Grupony działają legalni tylko my hotelarze daliśmy się omamić, tym że to świetna i tania reklama. H3* odpowiedz »

Oferta w internecie - gwóźdź do trumny [2012-07-30 19:32 83.46.86.*]
Zgadza sie Wytworzyla sie pewna grupa klientow nazwijmy ich gruponowcami, ktorzy tylko wylapuja takie okazje ale nigdy nie przyjada juz w to miejsce na normalnych warunkach,zatem to zadna okazja dla hotelarza czy restauratora badz tez innego usługodawcy. Jedynym wygranym jest tutaj portal typu Gruppon luub podobny odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij