Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Biura turystyczne

Wątek: Kto odnowił gwarancję?
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2013-05-14 14:35
Temat: Kto odnowił gwarancję?
Treść: Aktualność:
13 maja weszły życie nowe przepisy dotyczące sum gwarancji dla biur podróży. Postanowiliśmy sprawdzić czy biura, którym gwarancja ubezpieczeniowa kończy się w maju podjęły decyzję o zakupie nowych ubezpieczeń.

W maju dobiegają końca dotychczasowe gwarancje następujących organizatorów:
  • Biuro Turystyczno-Pielgrzymkowe FRATER, Bydgoszcz - 22.05.2013 r.
  • BP PARTNER Sp. z o. o. Sp. K., Dąbrowa Górnicza - 31.05.2013 r.
  • HAXEL Events & Incentive Sp. z o.o., Kraków - 27.05.2013r.
  • JU KA s.c. Usługi Turystyczne, Wrocław - 25.05.2013 r.
  • New Point Incentive Travel s. c., Warszawa - 31.05.2013 r.
  • Polskie Biuro Podróży PRIMAPOL Sp. z o. o., Bielsko-Biała - 31.05.2013
  • STENA LINE Polska Sp. z o.o., Gdynia - 20.05.2013 r.
  • STUDIO GRAF & AFRICA TOURS, Katowice - 31.05.2013 r.
  • TEXT-TOURIST Biuro Podróży Alicja Buczak, Bydgoszcz - 25.05.2013 r.
  • Usługi Turystyczne WAN MAR Wanda Ogłaza Sp. J., Łódź - 05.05.2013 r.


Spośród tych organizatorów, zakup nowych gwarancji potwierdziły:
  • Biuro Turystyczno-Pielgrzymkowe FRATER, Bydgoszcz - gwarancja do 22.05.2014 r., w wysokości 257 631 euro
  • HAXEL Events & Incentive Sp. z o.o., Kraków - gwarancja do 27.05.2014r., w wysokości ok 1,2 mln złotych.
  • JU KA s.c. Usługi Turystyczne, Wrocław - gwarancja do 25.05.2014 r., w wysokości 147 015 złotych
  • New Point Incentive Travel s. c., Warszawa - gwarancja do 31.05. 2014 r., w wysokości 67 tysięcy euro
  • TEXT-TOURIST Biuro Podróży Alicja Buczak, Bydgoszcz - gwarancja do 25.05 2014 r., w wysokości 499 216 złotych
  • STENA LINE Polska Sp. z o.o., Gdynia - gwarancja ważna do 20.05.2014 w wysokości 840 tys. złotych
  • STUDIO GRAF & AFRICA TOURS, Katowice - gwarancja do 30.05.2014, w wysokości 86,5 tys. euro
  • Polskie Biuro Podróży PRIMAPOL Sp. z o. o., Bielsko-Biała - gwarancja do 31.05.2014, w wysokości 200 tys. złotych,
  • Usługi Turystyczne WAN MAR Wanda Ogłaza Sp. J., Łódź - gwarancja do 05.05 2014r., w wysokości 135 tysięcy złotych


Biura, które przedłużyły gwarancję ubezpieczeniową przed 13 maja, mogły to zrobić jeszcze na starych zasadach. Pracownicy BP Partner informują, że rozmowy w sprawie przedłużenia gwarancji są prowadzone i na dniach nowe ubezpieczenie powinno zostać podpisane.

13 maja, a wiec już na nowych zasadach swoją gwarancję zakupiło Ecco Holiday, któremu dotychczasowa gwarancja kończyła się w czerwcu. Zgodnie z nowym rozporządzeniem, gwarancja ubezpieczeniowa biura podróży Ecco Holiday opiewała będzie na kwotę ponad 14 milionów złotych, więc będzie mniejsza od dotychczasowej, bowiem dotąd Ecco dysponowało gwarancją na kwotę 6,378 mln euro. "Wprowadzenie nowych przepisów pokryło się w naszym przypadku z terminem wygaśnięcia obecnej gwarancji ubezpieczeniowej. Tak więc nowy sezon letni rozpoczniemy na nowych warunkach ubezpieczenia i według nowych stawek, a jednak kwota nowej gwarancji będzie o połowę mniejsza od dotychczasowej. Wynika to z faktu, że wysokość wcześniejszej polisy szacowana była w odniesieniu do wyników za rok 2011, kiedy mieliśmy zupełnie inną skalę działalności w produkcie czarterowym. Przychody były wysokie, koszty ogromne, ryzyko operacyjne duże. W ubiegłym roku zmieniliśmy profil, kierunek i skalę działalności. Zmniejszyły się przychody, lepiej zarządzaliśmy kosztami, ryzyko zostało zminimalizowane, spółka przyniosła oczekiwane zyski. Poprawiła się kondycja finansowa i rentowność całego przedsiębiorstwa. Wcześniejsze przepisy dotyczące gwarancji nie uwzględniały aktualnej kondycji firmy, co oznaczało dla nas konieczność utrzymania wysokiego ubezpieczenia, niewspółmiernego do ryzyka operacyjnego. Na ten fakt zwrócił także uwagę biegły rewident, który w ubiegłym miesiącu badał sprawozdanie finansowe spółki za rok 2012. Wskazał on nazbyt wysoki koszt ubezpieczenia, zupełnie nieadekwatny do naszych potrzeb. Teraz, według nowego rozporządzenia, najwyższe ubezpieczenie zapłacić będą musieli ci touroperatorzy, którzy zajmują się masową turystyką czarterową i to ich finansowo obciąży najbardziej." tłumaczy Grzegorz Płókarz, Prezes Zarządu Ecco Holiday Sp. z o.o.
Nowa gwarancja ubezpieczeniowa obowiązywać będzie od 20 czerwca 2013 roku. Klientów, którzy wykupią wakacje do tego czasu, chronić będzie poprzednia polisa na kwotę 28 mln zł.

Także biuro Grecos Holiday poinformowało o podniesieniu swojej kwoty gwarancyjnej do kwoty 20 milionów złotych. Ubezpieczenie jest ważne do 16.09.2013 roku.

Nie wszyscy organizatorzy niestety podchodzą rzetelnie do terminów składania gwarancji ubezpieczeniowych w urzędach marszałkowskich. W marcu była dość głośna sprawa odnośnie biura Citron Travel, które przedstawiło swoją gwarancję ubezpieczeniową ze sporym opóźnieniem. Została nawet rozpoczęta procedura wykreślenia biura z rejestru organizatorów, która po przedstawieniu gwarancji została umorzona. Prezes spółki tłumaczył, iż opóźnienie było zaangażowaniem w uzyskanie gwarancji trzech banków i niewłaściwym przepływem informacji pomiędzy nimi.

W reakcji na tę i inne podobne sytuacje prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych wystosował list, o którym pisaliśmy w artykule OSAT: Urzędy nie przestrzegają ustawy turystycznej Urzędy nie przestrzegają ustawy turystycznej.

Z uwagi na działania MSiT ten sezon będzie z pewnością określał dalsze kierunki rozwoju branży. Kolejne nakładanie obciążeń na biura turystyczne, zamiast właściwej kontroli i rzetelnego podejścia urzędników do ustanowionego prawa dowodzi, iż wciąż nie umarła idea odpowiedzialności zbiorowej. Zamiast rzetelnej kontroli podmiotów działających na rynku i postawienia im racjonalnych wymagań co do wypłacalności/wiarygodności finansowej, urzędnicy wolą po prostu obciążyć równo wszystkich zakładając, iż będzie więcej upadłości.

Planowany fundusz jest ukoronowaniem takiego myślenia, gdzie wszyscy - w tym większość dobrych, płacą za mniejszość - tych złych. Może to spowodować, że wielu w trudnej sytuacji nie będzie kończyć działalności zamykając ją (ze stratą lub likwidacją firmy, ale bez uszczerbku dla większej liczby klientów), lecz wybierze drogę "do ostatniej szansy" i w konsekwencji zbankrutuje z hukiem.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Które biura odnowiły gwarancję? [2013-05-15 10:22 87.207.110.*]
a czy ktoś wie już jak wygląda nowa gwarancja Itaki czy ją podnieśli, z wyliczeń obrotów i ilości Klientów obecna wydaje się być nie wystarczająca na zaspokojenie w przypadku problemów w Itace odpowiedz »

Które biura odnowiły gwarancję? [2013-05-14 14:35 77.114.109.*]
O ile dobrze rozumiem, stara gwarancja ecco kończy się w czerwcu. To oznacza, że w lipcu i sierpniu w 1 samolocie poleci Kowalski na starej umowie i Nowak na nowej. Czyli w tym sezonie gwarancja tego biura będzie w sumie wynosić ponad 40 mln. Jeśli poprzednia była za wysoka, jak na skalę ich działalności, co by się pewnie zgadzało ;-), to w połączeniu z nową będzie jeszcze wyższa. Czyli w przeliczeniu na 1 osobę ecco może mieć w tym sezonie najlepiej zabezpieczoną sprawę gwarancji ubezpieczeniowej. Jeśli tak, ecco i inne biura, które przed sezonem będą musiały odnowić gwarancję, będą w czołówce touroperatorów godnych polecenia tym klientom, którzy wolą dmuchać na zimne. Trochę przez przypadek, bo wpływ na to ma konieczność odnowienia gwarancji przez nich akurat przed sezonem, ale jest to dobry argument. odpowiedz »

Które biura odnowiły gwarancję? [2013-05-14 18:07 178.37.103.*]
Myślę, że źle zrozumiałeś. Stara gwarancja kończy się z końcem czerwca odpowiedz »

Które biura odnowiły gwarancję? [2013-05-14 20:06 212.67.156.*]
Ja to rozumiem tak. Umowa się kończy, ale zobowiązanie ubezpieczyciela nie. Ostatni klient kupić może wyjazd na starej/obecnej gwarancji do 19 czerwca. Ale ten klient lecieć może dopiero w sierpniu. I w tym samym samolocie poleci klient, który kupił w last minute, czyli na nowej gwarancji. Jeśli biura upadnie, klienci z tego lotu dostaną środki każdy ze swojej gwarancji, czyli jednej z 28 mln a drugi z 14 mln. Czyli razem wszyscy ubezpieczeni są w tym czasie na 42 mln. Sprzedaję też ubezpieczenia i tak tłumaczono mi kiedyś na szkoleniu. odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij