Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Transport

Wątek: LOT wpadł w korkociąg i potrzebuje ratunku
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2008-03-01 18:23
Temat: LOT wpadł w korkociąg i potrzebuje ratunku
Treść: Aktualność:
LOT ma fatalne wyniki finansowe, które pogłębiają kryzys. Co może pomóc? Szybka prywatyzacja.

Gorąco było na posiedzeniu sejmowej komisji skarbu. Pod adresem prezesa LOT-u Krzysztofa Kapisa poleciało kilka uwag. - Miał pan przedstawić plan przygotowań do prywatyzacji, a przyszedł pan z niczym! Interesuje nas, co firma zrobi i kiedy. A nie przypuszczenia i obracanie się w kręgu fikcji - krzyczał Aleksander Grad, wiceszef komisji z PO.

Niestety posłowie nie uzyskali informacji, w jakiej sytuacji finansowej jest LOT i jak przede wszystkim zamierza walczyć z konkurencją. - Pana informacja, że firma walczy o zachowanie płynności, jest niewystarczająca - stwierdził Grad, który nagle przerwał posiedzenie. Dał prezesowi LOT-u miesiąc na przygotowanie rzetelnej informacji, dotyczącej rozwoju firmy.

Minister skarbu -Wojciech Jasiński, do którego należy pakiet większościowy LOT-u, oświadczył, iż firma wymaga naprawy, gdyż - "od 15 lat pikuje w dół", dodał również, że "LOT wpadł w korkociąg" i potrzebuje ratunku.

Analizy podają, że do końca sierpnia firma na wożeniu pasażerów straciła "tylko" 3,8 mln zł. Porównawczo: w 2005 r. LOT miał na tym 97,5 mln zł… zysku.

Firma wiele już straciła. - Nastąpił spadek wypełnienia samolotów na trasach krótkich i średnich. W połączeniach atlantyckich mamy trend malejący. Wskaźniki punktualności i regularności są gorsze od europejskiej konkurencji. Spadły wpływy z biletów i udział LOT w rynku lotów do i z Polski - informuje Paweł Kozyra, rzecznik resortu.

Co może uratować LOT?

Oczywiście prywatyzacja. Zastrzyk gotówki pozwoliłby na zakup samolotów, jak i na uruchomienie kolejnych połączeń. Sprawa jest skomplikowana, gdyż zgodę na wybór ścieżki prywatyzacyjnej oprócz ministerstwa musi dać syndyk upadłej linii Swiss Air, który wykupił 25,1 proc. udziałów LOT. Podkreślmy, że 0,1 proc. udziału ponad 25 proc. daje prawo zablokowania strategicznych decyzji.

Posłowie dowiedzieli się niedawno, że możliwe jest podwyższenie kapitału LOT-u, na taką skalę, by pozbawić syndyka tego przywileju. Resort skarbu nie krytykuje takiego rozwiązania. - Negocjujemy z syndykiem. Jeśli rozmowy się nie powiodą, będziemy zastanawiać się nad innymi rozwiązaniami - stwierdza Jasiński.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Problemy polskich linii lotniczych LOT [2008-03-01 18:23 77.252.152.*]
Nic dziwnego, firma szasta pieniędzmi na lewo i prawo. Jeśli samolot wraca z rejsu, wszytko z cateringu się wyrzuca i ładuje nowe (takie same, tylko zgrzewka nie rozcięta:). To strata finansowa + zanieczyszczanie środowiska. Brak kontrroli zużycia materiałów - w okolicach Warszawy popularny jest smar (i olej) lotniczy do traktorów. Zagubiony bagaż (często 1 walizka) jedzie busem na drugi koniec Polski zamiast wysłać DHL lub TNT. Transport czesto kosztuje więcej niz sama walizka. I tak dalej. odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij