|
Wątek:
|
Jak wejście Rynair do Polski wpłynie na rynek przewoźników?
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2006-01-03 14:47
|
Temat:
|
Jak wejście Rynair do Polski wpłynie na rynek przewoźników?
|
Treść:
|
Aktualność: Irlandzki przewoźnik Rynair poinformował, iż na wiosnę 2005 rozpoczyna działać na polskim rynku przewozów pasażerskich. Inauguracyjny lot Rynair odbędzie się 24 marca o godz. 15.35. na trasie Wrocław-Londyn (Stansted). Później przewoźnik rozpocznie obsługę regularnych połączenia z Polski do innym miast europejskich.
Wejście Rynair, jednego z prekursorów tanich przewozów, do Polski z pewnością istotnie wpłynie na polski rynek przewozów lotniczych. Irlandzki przewoźnik jest poważnym konkurentem dla działających już w Polsce tanich linii lotniczych, gdyż ma najniższe koszty działania i dzięki temu może oferować bardzo tanie bilety. Niskie koszty Rynair wynikają między innymi z tego, że przewoźnik używa jednego typu samolotów, minimalizując w ten sposób koszty dodatkowych szkoleń pilotów i obsługi technicznej, oraz z faktu iż 97% rezerwacji dokonywanych jest za pomocą internetu. Na jednego pracownika linii przypada więc obsługa 10 000 pasażerów, gdy w przypadku innych linii liczba ta jest nawet dziesięciokrotnie mniejsza.
W Polsce Ryanair będzie kusił pasażerów przede wszystkim niską ceną: bilet w jedną stronę z Wrocławia do Londynu (z podatkiem i opłatami lotniskowymi) będzie można kupić już od 17,99 euro.
Irlandzki przewoźnik obsługuje 189 połączeń do 91 miast w 17 krajach. Aktualnie jego flota liczy 78 boeingów 737-800, z czego 3 będą latały z Wrocławia do Londynu-Stansted.
Rocznie Rynair przewozi około 27 mln pasażerów.
|