|
Wątek:
|
POT i pierwszy w historii kurs e-learning
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2008-05-08 16:02
|
Temat:
|
POT i pierwszy w historii kurs e-learning
|
Treść:
|
Aktualność: Polska Organizacja Turystyczna (POT), instytucja odpowiedzialna za promocję turystyki przyjazdowej do Polski oraz za budowanie wizerunku Polski na arenie międzynarodowej przygotowała otwarty kurs w formule e-learning.
Temat kursu to: "Turystyka na drogach - zasady znakowania dróg znakami turystycznymi" Kurs znajduje się pod adresem <a target=_blank href='http://www. pot. gov. pl/szkolenia/znaki'>www. pot. gov. pl/szkolenia/znaki</a>
Celem kursu jest wyjaśnienie zasad umieszczania i utrzymania drogowych znaków turystycznych. Dobre, czytelne oraz zgodne z zasadami i prawem turystyczne oznakowanie drogowe to zarówno funkcja informacyjnej jak i jedna z lepszych form reklamy bezpośredniej skierowanej do podróżujących samochodem lub rowerem.
Kurs przeznaczony jest przede wszystkim dla samorządowców gdyż POT statutowo czuwa i pomaga lokalnym władzom samorządowym w przygotowaniu dokumentacji oznakowania, jak również w procesie uzgodnień z właścicielami dróg przy których oznakowanie jest umieszczane
Głównym celem projektu jest maksymalne zwiększenie zasięgu publikacji, dostępność dla każdego, dotarcie do nowych samorządowców, którzy niebawem zajmą się również lokalną turystyką, a w których gestii pozostaje zarządzanie turystycznymi znakami drogowymi, przystępne, krótkie i atrakcyjne uporządkowanie wiedzy w miejsce publikacji książkowych.
Kurs zgodnie z metodyką stosowaną w e-learningu składa się z trzech części: - warstwy przekazującej wiedzę merytoryczną, - warstwy przykładów i dobrych praktyk, - warstwy testów sprawdzających. W celu pozyskania jak największego zasięgu, kurs jest całkowicie otwarty i nie wymaga rejestracji użytkowników, a testy składają się z pytań quizowych będących bardziej zabawą niż egzaminem - Zależało nam, aby do kursu zajrzało jak najwięcej osób. Do tej pory tematykę znaków omówiono w tradycyjnej publikacji w nakładzie 5000 egzemplarzy przy czym potencjalna grupa odbiorców to kilkanaście tysięcy osób w Polsce. Komiksowy e-learning jest narzędziem znacznie bardziej efektywnym, pozwala przyswoić i poukładać wiedzę szybciej niż książka, co będzie szalenie istotne dla tak wielu nowych samorządowców zajmujących się turystyką po wyborach samorządowych 12 listopada. Jest też zupełnie nowym i nie ostatnim krokiem w unowocześnianiu narzędzi komunikacji i budowania relacji z podmiotami, które POT ma statutowo wspierać - mówi Jacek Szafader, wicedyrektor Departamentu Informacji Turystycznej POT.
|