Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Transport

Wątek: Strategia dla LOTu pilnie potrzebna!
Autor: Czytelnik IP 999.999.999.*
Data wysłania: 2006-01-26 12:13
Temat: Baza Techniczna PLL LOT
Treść: Tą drogą pragnę zwrócić uwgę Panu A. Furgalskiego na zupełnie do tej pory nieporuszany w poważnych dyskusjach wątek Bazy Technicznej PLL LOT. Oprócz zagrożenia ze strony konkurujących "Low Costów" LOTOWI grozi (i to chyba wcześniej) paraliż wywołany sytuacją w pionie techniki. Wieloletnie zaniedbania w zarządzaniu tym obszarem firmy, pomysły typu "Program 500 mil" i bezkrytyczna jego realizacja, program "AVA Centrali", zupełny brak polityki kadrowej i za wszelką cenę obniżanie kosztów działalności w Bazie Technicznej są już widoczne. Ilość skasowanych rejsów oraz opóźnień (w tym z przyczyn technicznych) była niedawno tematem posiedzenia Komisji Skarby Państwa.
W bazie technicznej są potrzebne radykalne i natychmiastowe działania, takie, które wyeliminują groźbę paraliżu. Dotychczasowa polityka kadrowa doprowadziła do tego, że młodzi pracownicy (mechanicy), wyszkoleni na koszt PLL LOT, nie widząc dla siebie żadnej przyszłości w firmie, uciekają do konkurencji. Również coraz bardziej widoczne staje się zanikanie funkcji i roli inżyniera w procesach obsługowych. Wynika to między innymi z poziomu płac oferowanych dla osób z wyższym wykształceniem. W PLL LOT inżynier, absolwent MEiL, po pięciu latach pracy może liczyć w dobrych układach na 2.5.tys. zł. miesięcznie. Konkurencja oferuje do 40 Euro za godzinę.W związku z planowanym jakościowym (wprowadzenie do eksploatacji samolotów najnowszej generacji) jak i ilościowym skokiem LOT stanie przed konicznością zakupu na zewnątrz obsługi technicznej swych samolotów.
Poprzednie zarządy postrzegały Bazę Techniczną jako źródło kosztów, a koszty należy ciąć. Taki system rozliczania obowiązuje do dnia dzisiejszego. Nowa Rada Nadzorcza powinnna nowemu zarządowi postawić jako zadanie priorytetowe natychmiastową interwencję w celu powstrzymania zapaści Bazy Technicznej jako środek doraźny, ale również w trybie pilnym opracowanie planu naprawy oraz jego wdrożenie. Być może dobrym pomysłem będzie wydzielenie Bazy Technicznej jako odzielnego przedsiębiorstwa, ale niezbędne minimum to zmiana postrzegania Bazy w istniejącym modelu finansowym jako centrum kosztów, na centrum zysków. Wydaje się, że obecne kierownictwo Bazy, które jest również odpowiedzialne za istniejący stan rzeczy, tego nie będzie chciało rzetelnie wykonać, ponieważ pierwszym punktem takiego planu naprawy powinna być analiza przyczyn obecnego stanu. A tu należałoby przeprowadzić swoiste publiczne samobiczowanie się.
W Bazie technicznej potrzebny jest silny "przywódca", który będzie w stanie stworzyć zgrany zespół, wyznaczyć wspólny cel podległym mu kierownikom i potrafi go wyegzekwować. W obecnym kierownictwie daje się zauważyć stosowaną zasadę "im gorzej dla szefa lub sąsiada, tym lepiej dla mnie", gdyż wówczas moje szanse rosną.
Czasu na działania pozostało już mało, gdyż wymagany przepisami europejskimi cykl szkoleń dla mechaników, to minimum 2 lata praktyki do zdobycia uprawnień do obsługi technicznej. A za dwa lata zmieni się flota LOT.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Justin [2006-02-06 15:42 193.59.201.*]
Jak najbardziej sie zgadzam, podstawa naprawy "lotu" jest skupienie sie też na małych ogniwach jakim bez wątpienia jest baza lotnicza PLL LOT. odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij