Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Biura turystyczne

Wątek: Zabezpieczenie przed roszczeniami klientów
Autor: Czytelnik IP 999.999.999.*
Data wysłania: 2005-01-03 12:46
Temat: Odpowiedź
Treść: Radziłbym przeczytać dyrektywę unijną nr 314/90 a potem kwestionować przepisy prawne. Dyrektywa ta wymaga aby przedsiębiorca posiadał zabezpieczenie finansowe na pokrycie kosztów sprowadzenia klientów do kraju gdyby wbrew obowiązkowi organizator nie zapewnia tego powrotu oraz na zwrot wpłat wniesionych przez klientów w przypadku nie zrealizowania zobowiązań umownych. Sa to bardzo rózne przypadki i długo by mówić o nich. Ustawa wprowadziła dwie formy posiadania zabezpieczenia:
1. gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa
2. ubezpieczenie na rzecz klienta

Brak rozeznania przedsiębiorców w obowiązujących przepisach niestety powoduje to że są Oni często naciagani przez instytucje oferujące albo gwarancje albo ubezpieczenia. Często też tzw. polisy sa załatwiane na ostatni moment gdy nie ma czasu juz na przejrzenie ofert ani na negocjacje z ubezpieczycielem - czego efektem są wysokie koszty ubezpieczenia.
Wymóg informowania klienta o zakresie ubezpieczenia NW i KL (ubezpieczenie obowiazkowe przy wyjazdach za granicę) jest ważne z tego wzgledu żeby klient był świadomy od kiedy ubezpieczenie obowiązuje i w jakim zakresie może liczyć na pomoc - nie ma standardowego ubezpieczenia KL i NW bardzo często nie obejmują one pełnego zakresu pomocy medycznej i często kwoty ubezpieczenia nie starcza na hospitalizacje i leczenie w szpitalu za granicą.
O ubezpieczeniu od kosztów rezygnacji (nieobowiązkowe) klient musi zostać poinformowany aby własnie nie było później zaskoczenia że skoro nie może jechać z jakiś przyczyn na zaplanowany urlop to jeszcze straci wpłacone w biurze pieniądze - od tego sie własnie może ubezpieczyć.
Dlaczego klient ma być informowany na piśmie - dlatego żeby był dowód że został poinformowany. Histopria zna niestety takze przypadki nieuczciwych klientów którrzy mimo że byli poinformowani ustnie przez organizatora to w sądzie zeznawali że nic nie wiedzieli - stąd wymóg informacji na piśmie. Dowodem poinformowania klienta że został poinformowany jest jego podpis pod kopią informacji która stanowi dokumentacje umowy z klientem

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij