Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Transport

Wątek: Krótszy czas pracy kierowców autobusów!
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2006-02-03 16:40
Temat: Krótszy czas pracy kierowców autobusów!
Treść: Aktualność:
Dziś, 2 lutego 2006 roku, Parlament Europejski przyjął dyrektywę w sprawie poprawy bezpieczeństwa drogowego. Zgodnie z nią wszyscy kierowcy autobusów w Unii Europejskiej będą zmuszeni co dwa tygodnie na 45 godzin udać na przymusowy odpoczynek.

Dzisiejszym głosowaniem PE potwierdził porozumienie między Radą UE (czyli rządami państw członkowskich) a Parlamentem Europejskim zawarte w grudniu 2005 roku.

Zgodnie z nowymi przepisami kierowcy będą mogli pracować dziennie nie dłużej niż 9 godziny, ale tak, aby tygodniowo nie wychodziło więcej niż 56 godzin (dotychczas 72!), a w ciągu dwóch tygodni - 90 godzin

Dodatkowo, dzienna przerwa w pracy musi trwać co najmniej 11 godzin. Można ją jednak podzielić na dwie części, np. tak, że pierwszy nieprzerwany odpoczynek - to co najmniej 3 godziny, drugi zaś - co najmniej 9 godzin

Nowa dyrektywa reguluje również zakres odpowiedzialności za kontrolę przestrzegania nowych zasad. Odpowiedzialność za łamanie prawa będą wiec ponosić nie tylko pracujący pod presją kierowcy, ale również pracodawcy.

Zgodnie z dyrektywą, każdy kraj, jeśli tylko zechce, będzie mógł stosować u siebie bardziej restrykcyjne regulacje dotyczące pracy kierowców, ale nie będzie mu wolno rozluźnić przyjętych wspólnych minimalnych zasad europejskich

Oprócz regulacji czasu pracy kierowców nowa dyrektywa reguluje również obowiązek montowania cyfrowych tachografów we wszystkich nowo autobusach. Urządzenia takie będą musiały być montowane we wszystkich nowo rejestrowanych pojazdach po 1 maja 2006 roku.

Komisja Europejska zapowiedziała, iż w żaden sposób nie będzie pobłażliwa wobec krajów, które wprowadzą w życie stosowne przepisy z opóźnieniem.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

zgodne z prawem [2009-11-01 13:47 83.21.68.*]
Zeby tak pracodawcy przesczegali tego regulaminu pracy kierwców a za nad godziny wypłacali chłopakom odpowiedz »

czas pracy [2008-12-01 20:08 78.88.205.*]
"Moim zdaniem kierowcy autobusów (autokarów) to elita ,to najlepsi z najlepszych" tylko zarobki mamy jak sprzataczki bez szkoly !!!! ,Poniewierani przez pracodawcow,bioracy ogromna odpowiedzialnosc za pasazerow. odpowiedz »

przerwa [2008-07-22 20:38 87.116.159.*]
chodzi mi o przerwę 9cio godzinną,dla dwóch kierowców.objaśniam:dwóch kierowców po jeżdzie 21godz. musi miec przerwę 9godz. I teraz po 9ciu jadą dalej 21godz. Czy ta przerwa 9godz. dla dwóch kierowców może byc w autokarze,czy musi byc zapewniony nocleg(hotel itd.)(w autokarze nie ma dwóch sypialni)mam bardzo wiele zapytań,czy ktoś zna logiczne odpowiedzi i potrafi udzielic sensownych wyjaśnień? odpowiedz »

Krótszy czas pracy kierowców autobusów- to zysk dla... [2007-04-11 21:14 83.5.120.*]
Krótszy czas pracy kierowców autobusów , to nic innego jak ograniczenie transportu drogowego . Wydłuzenie podrózy ( wycieczek ) a co za tym idzie drozsze imprezy . Kto na tym zarobi .???? Jezeli nie domyslacie sie -to linie lotnicze i kolej .
To jasno wynika , zeby "usadzić " autobusy , to daje im sie zaostrzone przepisy .
A czy ktoś sobie przypomina dawno temu jak było z wizami do Włoch ?
Zwykły obywatel-> Polak mógł do Włoch wjechać , bez wizy , ale kierowca autobusu musiał posiadać wizę , bo wykonuje pracę na terenie Włoch . Wiec jak kierowca nie dostał wizy alboczekał 3 miesiące na jej przyznanie -to sie wycieczka nie odbyła . Usadzając jednego kierowcę , usadzali 50 pasazerów . I tak mozna doszukiwać sie analogii do czasu pracy . Usadza kierowcę , z powodu przekroczenia czasu pracy , na wycieczke do np: Włoch ,Angli,Francji nie pojedzie autobus z 50 osobami przez 2 dni ( logiczne - za długo i podroży wycieczke - dodatkowy hotel jedzenie itp ) , tylko polecą samolot za 4-5 godziny a tam ich lokalny przewożnik odbierze z lotniska do hotelu - i na obiazdówkę na miejscy . Czy nie czujecie tej teorii spisowej przeciwko nam przewoznikom autobusowym. A ciężarówki to samo , jak ktoś ma ładunek dostać za 5 dni to koleją wyslą i ma za 3 dni . Czyz nie ma być tak . Kto sie ze mną nie zgadza ????? JKS
odpowiedz »

wolne [2006-04-14 16:55 217.153.170.*]
no i czeba bedzie brac w trase wiecej piwa panowie!!! odpowiedz »

robson [2007-03-23 22:38 83.29.162.*]
ale trzeba nato piwko zarobić odpowiedz »

a kiedy w domu?? [2006-04-10 17:48 83.14.76.*]
czy konstruując te przepisy nie pomysleli, że teraz kierowcy cieżarówek bedą robić jeden kurs przynajmiej tydzień dłużej? to mają się na stałe przeprowadzic do swoich domków na kółkach? A co z ich żonami?? odpowiedz »

zony [2006-04-14 16:56 217.153.170.*]
to daj pan nr tel do kobity to sie ktos zaopiekuje! odpowiedz »

dodatkowe wolne dla kierowców [2006-02-06 21:05 83.27.213.*]
może poto wprowadzają takie przepisy aby kierowcy z naszej strefy odeszli do zachodnich lini przewozowych??
czas wolny- gdyby kierowcy naprawde przeznaczali go na odpoczynek,
jaka jest pewność,że w tym czasie on odpoczywał a nie był "gdzieś"
technicznie jest wszystko OK tacho OK a kierowca zmeczony. widac to po nim. i co w/g UNI wszystko jest Ok. przy tych przepisach chyba nie pomaga ani jeden kierowca ani nikt kto zajmuje się imprezami i przewozami. tylko nerwy biora bo nikt z kierowców nie chce iść do nieba a tych wypadków nie jest tak dużo, każdy jeździ z wysoka klasą i odpowiedzialnością. chyba ,że na zachodzie maja kierowców debili i musza im robić elementarz pracy . albo za tym kryją sie pieniądze(zatrudnienie) albo debilizm.
odpowiedz »

wolne dla kirowcy ???? [2006-02-06 22:21 83.5.113.*]
Kasa kasa kasa , kto bedzie robił nowe tach , karty do nich i te inne oprogramowania , itp , za tym stoja wielkie pieniądze, a po za tym na zachodzie jest chyba coraz więcej leserów i dlatego to robią ???? odpowiedz »

wolne dla kirowcy ???? [2007-05-20 23:55 83.9.36.*]
dlaczego leseruw tam szanujesie kierowce i jego prace i nikt niczego nieprzegina i im sie oplaca a my tyramy jak konie za marne grosze - michal mlekpol grajewo odpowiedz »

czas pracy kierowców [2006-02-06 12:16 83.5.113.*]
No to sie zacznie . Przy już i tak wielkich kosztach prowadzenie działalności transpotrowej w Polsce , moze to wielu przewożników załamac i zniechęcic do dalszego prowadzenia firmy , szczególnie tych małych i malutkich. Przy tych " chorych " stawkach za kilometr nie zarobią. Bo w takim układzie muszą zwiekszyć zatrudnienie . A kierowcy odpływają do Anglii odpowiedz »

Czy chcesz być zdrowy ? [2006-02-06 09:49 194.181.107.*]
Oczywiście na tak postawione pytanie -odpowiedź jest jedna -.Tak !.
Myślę ,że robi się w tym temacie tyle samo dobra ,co i zła .
Kierowca to przecież nie !! :niebezmyślny ,niedorozwinięty przykład człowieka ,który swoją pracę traktuje jako zło konieczne.Moim zdaniem kierowcy autobusów (autokarów) to elita ,to najlepsi z najlepszych .Każda próba sterowania recznego to tylko tworzenie napięć na lini kierowca -pasażer ,dalej idąc klient - biuro przewozowe .
odpowiedz »

czasy pracy to fikcja [2006-03-30 15:18 85.198.227.*]
należy rzetelnie egzekwować od pracodawców-właścicieli firm przewozowych rozliczeń tarcz tachografu np.razem z księgowością i porównać ilość imprez[wyjazdów] -przebieg km. z tarczami tacho.-sprawa będzie jasna.Jeżdżę już ładnych kilkadziesiąt lat i widzę że jest coraz gorzej z tym czasem jazdy kierowców[szczególnie autobusów!]-alternatywa [pracodawcy] jest jedna-albo się na to godzisz[czytaj 'kombinujesz'tak aby grało]-albo szukasz sobie innego "PANA" ! i tu jest 'pies' pogrzebany - szybka weryfikacja -tarcza na drodze i wjazd do firmy ! - wszystkim szoferom SZEROKIEJ !!!!!!!!!!!!!! odpowiedz »

czasy pracy to fikcja [2007-04-11 20:39 194.183.32.*]
zgadzam się z kolegą i w 100% popieram odpowiedz »

ech ta Unia [2006-02-03 16:40 82.139.16.*]
nic tylko rece załamać nad kolejnymi "pomysłami" Komisji. odpowiedz »

ech ta Unia [2007-05-26 00:44 86.22.113.*]
a czy ktos z panstwa pomyslal choc przez chwile,ze te nowe przepisy sa dla dobra bezpieczenstwa?.A tak przy okazji zwiekszy sie napewno zatrudnienie w tych dziedzinach transportu i zostana wpuszczeni na rynek nowi mlodsi kierowcy blokowani do tej pory przez starszych wyjadaczy wychowanych w stereotypach PRLu dla ktorych kasa i ukladziki sa gora.Tymczasem narybek ucieka za granice gdzie jest doceniany pod kazdym wzgledem.Jak to sie zmieni kiedys u nas to bedzie normalnie.Tymczasem Panowie powoli jestescie mijajacym pokoleniem.kondolencje.... odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

ryba maślana


© 2022 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij