|
Wątek:
|
Bilans zysków i strat Grupy PKP
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2008-09-12 19:25
|
Temat:
|
Bilans zysków i strat Grupy PKP
|
Treść:
|
Aktualność: - Grupa PKP planuje zmniejszenie straty na działalności gospodarczej do 410 mln zł w 2006 roku z 663 mln zł straty w ubiegłym roku, poinformowała firma w komunikacie we wtorek. Inwestycje PKP mają wzrosnąć z 1,8 mld zł do 3,0 mld zł.
- Grupa PKP ma szansę zakończyć ten rok najlepszym w historii wynikiem finansowym. W pierwszym półroczu 2006 przychody Grupy wyniosły prawie 4,7 mld zł i są o 65 mln zł większe niż w tym samym okresie zeszłego roku - podano w komunikacie.
Jak wynika z komunikatu w pierwszym półroczu osiem spółek z grupy - PKP Cargo, PKP Linie Hutnicze Szerokotorowe, PKP Przewozy Regionalne, PKP Intercity, PKP Polskie Linie Kolejowe, PKP Informatyka oraz Telekomunikacja Kolejowa - poprawiło swoje wyniki finansowe w porównaniu do pierwszej połowy 2005 roku. - Gorszy wynik ma tylko jedna spółka - PKP SA, która zajmuje się obsługą zadłużenia po byłym przedsiębiorstwie państwowym PKP w wysokości ponad 6 mld zł- czytamy dalej.
Lepsze wyniki PKP są wynikiem wzrostu liczby przewiezionych pasażerów oraz towarów i redukcji kosztów generowanych przez deficytowe połączenia.
- Planowany wynik finansowy na koniec 2006 roku Grupy PKP jest o ponad 250 mln zł lepszy niż w zeszłym roku i wynosi 410 mln zł straty (250 mln zł straty to niezapłacone przez Urzędy Marszałkowskie wyrównania kosztów za kursowanie pociągów regionalnych). W 2005 roku Grupa PKP miała 663 mln zł straty - poinformowały PKP.
Firma podała w komunikacie, że planowana wielkość nakładów inwestycyjnych do poniesienia w spółkach Grupy PKP w 2006 roku wynosi 3,0 mld zł. - Blisko połowa tej kwoty (45%) przeznaczona jest na modernizację dróg kolejowych, 19% na modernizację i zakup taboru. Środki na inwestycje pochodzą ze środków własnych Grupy PKP, funduszy Unii Europejskiej, kredytów i środków budżetowych - głosi komunikat.
Na inwestycje Grupa PKP wydała w ubiegłym roku 1.785 mln zł. Ponad 900 mln zł z tej sumy zostało zainwestowanych w modernizację linii kolejowych, 600 mln zł przeznaczono na zakup nowego taboru. Blisko połowa środków pochodziła z funduszy własnych Grupy PKP, 1/5 z funduszy Unii Europejskiej.
|