Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Transport

Wątek: Już w 2011 roku dotrzemy do Tarnowa autostradą?
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2009-01-12 10:00
Temat: Już w 2011 roku dotrzemy do Tarnowa autostradą?
Treść: Aktualność:
Krakowski oddział Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił przetarg na budowę kolejnych 57 km autostrady A4. Na plac budowy mają wejść w czerwcu trzy firmy, a prace mają się skończyć w roku 2011 roku.

Kierowcy mają w kwietniu tego roku wjechać na ponad 20-kilometrowy fragment stanowiący element nowej autostrady A4, który od węzła znajdującego się nad ul. Wielicką w Krakowie poprowadzi w okolice Niepołomic, aż do miejscowości Szarów. Jednak na tym ma się skończyć szybka jazda i będzie trzeba powrócić na jednopasmową "czwórkę".

Nie da się ukryć, że na autostradę prowadzącą pod sam Tarnów będzie trzeba jeszcze poczekać, jednak wszystko wskazuje na to, że te ambitne plany uruchomienia ów trasy przed Euro 2012 zostaną zrealizowane. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wczoraj ogłosiła przetargi na budowę brakujących 57 km. Budowa ma objąć teren pomiędzy węzłem w Szarowie a planowanym węzłem w Krzyżu znajdującym się na wysokości Tarnowa.

Prawdopodobnie budowę będzie prowadziło trzech wykonawców. Właśnie na tyle etapów podzielono inwestycję, tyle też zostało ogłoszonych przetargów.

Pierwszy fragment jaki został poddany przetargowi mierzy długość 23,1 km, a obejmuje odcinek od wybudowanego już węzła w Szarowie do planowanego węzła w Brzesku. Droga będzie wyposażona po dwa pasy w każdym kierunku, a także po jednym pasie awaryjnym. Ma powstać po drodze jeszcze węzeł na wysokości Bochni i 28 wiaduktów nad stosunkowo mniej ważnymi drogami.

Drugi przetarg ma objąć odcinek mierzący od węzła Brzesko do węzła na wysokości Wierzchosławic. Ten będzie miał 20,8 km długości i również będzie dwupasmówką. Jednak po drodze nie powstanie już żaden dodatkowy węzeł. Będzie konieczna za to budowa 25 wiaduktów nad lokalnymi trasami.

Ostatnie zlecenie dotyczyć ma budowy dwupasmowej autostrady pomiędzy Wierzchosławicami a Krzyżem, długiej na 13 km. Chociaż po drodze nie powstanie żaden dodatkowy węzeł, to będzie należało zbudować co najmniej 12 wiaduktów nad drogami lokalnymi oraz wojewódzkimi.

Sześć tzw. MOP-ów, tzn, miejsc obsługi podróżnych znajdzie się na całym odcinku autostrady pomiędzy Krakowem a Tarnowem. Będą to parkingi z toaletami oraz wiatami. Każde z nich będzie również przygotowane pod instalację stacji benzynowych, restauracji, a także moteli.

Drogowcy czekają na ewentualne oferty do 2 lutego. Następnie najwyżej 10 firm spełniających wymagania przetargu, zaproszonych zostanie do udziału w dalszym postępowaniu. Chodzi o to, aby w przetargu została wyłoniona firma, która da gwarancję, że w czasie prowadzenia inwestycji nie wpadnie w żadne kłopoty finansowe. Jeżeli przetarg przeprowadzony będzie zgodnie z założonym wcześniej harmonogramem, w czerwcu budowa A4 do Tarnowa powinna już ruszyć, aby za dwa lata cała autostrada była całkiem gotowa.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Jest przetarg na budowę 57 km autostrady A4 [2009-11-28 16:39 81.190.200.*]
za 2 lata nierealne chyba za 4 lata dawac tu chinskie firmy zrobią to 2 lata odpowiedz »

Jest przetarg na budowę 57 km autostrady A4 [2009-01-12 21:54 195.117.179.*]
A gdzie reszta chyba chinczycy wam wybuduja,. odpowiedz »

Jest przetarg na budowę 57 km autostrady A4 [2009-01-12 10:00 87.231.128.*]
"...trzeba bedzie poczekac"... i tak sie czeka na budowe autostrad w Polsce juz wiele, wiele lat. W miedzyczasie, Chorwacja, ktora przeszla dwie wojny (od IIej swiatowej) - prosze zobaczyc, jak tam sie buduje, w jakim tempie. Tam nie kaza czekac, po prostu buduja. Podobnie w Czechach, Slowacji!!!! w kazdym praktycznie kraju europejskim stan drog jest lepszy niz w Polsce. Trudno to wytlumaczy, choc, tak prywatnie (zupelnie prywatnie) chyba rozumiem "wielka polityke" . Drogi to "element strategiczny", przeciez... wiedzieli to juz starozytni Rzymianie, i dlatego tez... byli wielkimi ich konstruktorami (pozwole powolac sie na pewne elementy z mojej pracy dr w przygotowniu-(w rozdziale : zarys historyczny hotelarstwa na swiecie) - cyt. "les routes romaines, d'abord à usage militaire, elles seront à l'origine de l'expansion économique de l'Empire" tlum. - "drogi rzymskie, budowane najpierw w celu militarnym, beda stanowily podstawe rozwoju ekonomicznego Cesarstwa"....(powstawaly przy nich rowniez rozne formy zakwaterowania) wniosek prosty! Komus wyraznie zalezy na tym, zeby Polska nie rozwijala sie tak jak moglaby (a polozenie geograficzne, jak pisal noblista Cz. Milosz, moze okazac sie bardzo korzystne (choc bylo odwrotnie - w zaleznosci od systemow politycznych i celow sasiadow) miedzy przepelnionym w artykuly ZAchodem i wymagajacym wielu inwestycji - olbrzymim kontynentem Europy Wschodniej (w tym Rosja). Mam wrazenie, jakby KOMUS* zalezalo na tym, zeby w Polsce byl nadal balagan, zeby zostawic nasz kraj daleko w tyle, niech inni sie rozwijaja i robia interesy "ponad naszymi glowami" (po co drogi, w dobie, "low cost", itp... " A doswiadcznie (obserwacje) wskazuja, ze gro przejazdo turystycznych odbywa sie samochodami / czyli drogi sa i beda nam nadal potrzebne. Z powazaniem. Geograf (doktoranka) Miroslawa Woroniecki *( ze wskazaniem na czyniacego zamet - patrz klotnie o samolot -> Europa smieje sie z naszego premiera, niestety. Chcialabym wiedziec, komu on tak na prawde sluzy? ) odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij