|
Wątek:
|
Na trasę wraca pociąg Wrocław-Praga
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2009-05-24 16:27
|
Temat:
|
Na trasę wraca pociąg Wrocław-Praga
|
Treść:
|
Aktualność: Prace budowlane na linii kolejowej od Międzylesia (na Dolnośląskim) do polsko - czeskiej granicy państwowej kosztowały ponad 100 mln zł. Możliwe było, dzięki ich zakończeniu wznowienie połączenia kolejowego Wrocław - Praga, po ponad półtorarocznej przerwie. Prace zostały sfinansowane z budżetu państwa, a także ze środków własnych Polskich Linii Kolejowych. Podobne prace do tych na odcinku Międzylesie - granica, od granicy do Lichkova zrealizowali Czesi.
W Międzylesiu, przed modernizacją była konieczna zmiana lokomotyw elektrycznych na spalinowe. Kolejarzy czescy wykonywali podobną operację. W chwili obecnej pociągi mogą jechać krócej oraz szybciej, natomiast połączenie do Pragi zostało zawarte w nowym, obowiązującym od 14 grudnia, rozkładzie jazdy PKP.
Inwestycja miała swój początek w roku 2007. Prace prowadzono równolegle po stronie polskiej i czeskiej, aby zminimalizować przerwę w kursowaniu pociągów przez kolejowe przejście graniczne Międzylesie - Lichkov.
We wtorek rzecznik prasowy wrocławskiego oddziału PKP Polskie Linie Kolejowe S.A Mirosław Siemieniec, poinformował PAP, że w ramach polskiej inwestycji zostało wykonane m.in. podtorze całego szlaku. Ułożono ponad 11 km toru, a także zamontowano 54 rozjazdy. Zostało zlikwidowanych sześć niebezpiecznych osuwisk jakie znajdowały się na szlaku kolejowym Domaszków - Międzylesie oraz Międzylesie - granica państwa.
Na trasie zostały zmodernizowane dwa wiadukty, zamontowano ponadto m.in. kamery telewizji przemysłowej na przejeździe kolejowym na stacji Międzylesie. Ustawiono nowe słupy oraz zamontowano ponad 11 km sieci trakcyjnej.
|