Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Biura turystyczne

Wątek: Za kontrahenta odpowiada biuro podróży
Autor: Czytelnik IP 999.999.999.*
Data wysłania: 2005-04-29 20:14
Temat: Odpowiedzialność biura podróży za kontrahenta
Treść: Artykuł w Gazecie Prawnej dotyczy ważnej z punktu widzenia uczestników imprezy kwestii, a mianowicie odpowiedzialności biura podróży za kontrahentów, którym zleca ono wykonanie usług na rzecz klientów. Wynika to z art. 474 Kodeksu cywilnego. Niestety w artykule zabrakło pełnej informacji dotyczących innych rozwiązań związanych z tzw. wycieczkami fakultatywnymi, jakie przyjąć może biuro podróży, co może wprowadzać w błąd poszkodowanych klientów. Otóż w praktyce znacznie częściej spotkać można inne rozwiązanie tzn. klienci nie płacą organizatorowi w kraju lecz dopiero na miejscu podczas pobytu za granicą np. rezydentowi, a następnie uczestniczą w wycieczce organizaowanej przez określonego usługodawcę np. zagraniczne biuro podróży. W takiej sytuacji biuro podróży nie występuje jako organizator lecz jako agent, w związku z czym zakres jego odpowiedzialności jest zupełnie inny - odpowiada jedynie za brak należytej staranności w wyborze danego usługodawcy, a nie na mocy wskazanego artykułu.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Teoria i praktyka [2005-04-29 20:32 999.999.999.*]
To prawda, że w sporej liczbie przypadków jest tak, jak pisze to mój poprzednik - klient na miejscu kupuje wycieczkę u rezydenta, która jest organizowana przez tamtejsze biuro i wtedy rzeczywiście polski organizator odpowiada za brak należytej starannności. Z praktyki jednak wiem, że nie zawsze tak bywa. A mianowicie, co w przypadku, gdy klient płaci za wycieczkę organizowaną przez... hmm... rezydenta, który sam wynajmuje autokar bez żadnej umowy, sam jest pilotem-przewodnikiem tej wyciecieczki. Wszystko oczywiście bez potwierdzenia wpłaty za wycieczkę oraz żadnych umów pomiędzy lokalnym przewoźnikiem oraz rezydentem? U kogama sie skarżyć klient? Prawdopodobnie nie ma szans, żeby wygrać taką sprawę, bo nie ma żadnego potwierdzenia, że w ogóle wpłacał jakieś pieniądze. Oczywiście to jest szara strefa, ale takich sytuacji jest bardzo dużo. Pracowałem zarówno dla mniejszych biur, jak i dla kilku większych znaczących touroperatorów. I jeśli chodzi o tych pierwszych to moze to nie dziwić, ale nie pomyśłałbym, że Ci z "pierwszej ligi" też na to pozwalają... a jednak. Pilot wycieczek. odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij