|
Wątek:
|
Choice Hotels przeciwko Expedii. Systemy rezerwacyjne chcą mieć władze nad hotelami?
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2009-12-18 13:25
|
Temat:
|
Choice Hotels przeciwko Expedii. Systemy rezerwacyjne chcą mieć władze nad hotelami?
|
Treść:
|
Aktualność: Doszło do konfliktu między siecią hotelarską Choice Hotels a systemem rezerwacyjnym Expedia. Kłótnia powstała po tym jak firmy nie mogły dojść do porozumienia w sprawie nowej umowy o współpracy.
Expedia z dnia na dzień usunęła ze swojej oferty wszystkie obiekty Choice Hotels. Doszło do tego 15 października po załamaniu się negocjacji dotyczących nowej, trzyletniej umowy o współpracy. Sieć twierdziła, że nowe warunki odbierały franczyzobiorcom prawo do zarządzania swoimi obiektami i ustalania swoich cen. Choice Hotels nie chciał podpisania nowego kontraktu, bo nie godził się na warunki zaproponowane przez Expedia w ramach negocjacji kontraktu, który wygasł już w połowie 2007 roku.
Szefowie Expedii odpowiedzieli, że w umowie nie było nic, czego nie zaakceptowały już wcześniej inne sieci. Choice broni się przed rozwiązaniami dotychczasowego współdziałania, gdy przedłużaliśmy współpracę po wygaśnięciu poprzedniej umowy w 2007 roku.
Przedmiotem sporu są "last-room-availability" i "low-price guarantees". Last-room-availability to gwarancja dostępności ostatniego pokoju oznacza, że hotel nie może zamknąć sprzedaży, nawet jeśli ma klientów z innych źródeł. Low price guarantee to gwarancja najniższej ceny oznaczająca, że hotel musi się zobowiązać, że ceny pokoi, które "wstawia" do systemu będą najniższe na rynku i nie może ich taniej sprzedawać nawet poprzez własną stronę internetową, ani w innych kanałach dystrybucji.
Steve Jones, dyrektor zarządzający Choice Hotels International powiedział, że żądania Expedia są oburzające. Zarząd Expedia skomentował natomiast, iż jest rozczarowany, że Choice upublicznił prowadzone w dobrej wierze rozmowy.
Sprawa zakończyła się porozumieniem stron. W listopadzie 2009 roku firmy podpisały nową trzyletnią umowę o współpracy.
Problem naświetlony przez Choice Hotels jest bardzo istotny dla całej branży hotelowej. Expedia nie jest bowiem jedynym systemem rezerwacyjnym, narzucającym hotelarzom absurdalne warunki sprzedaży rezerwacji. W Polsce nie ma obiektów Choice Hotels.
|