Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Transport

Wątek: 442 skarg na odwołanie lotów, 260 na opóźnienie, 64 na odmow
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2006-10-25 12:18
Temat: 442 skarg na odwołanie lotów, 260 na opóźnienie, 64 na odmow
Treść: Aktualność:
Właśnie mija pierwsza rocznica od powstania Komisji Ochrony Praw Pasażerów (KOPP). Na mocy rozporządzenia Wspólnoty Europejskiej nr 261/2004/WE KOPP do zadań komisji należy rozpatrywanie skarg w przypadku odwołania lotu, czy znacznego opóźnienia lotu albo odmowy przyjęcia pasażera na pokład samolotu.
Przez cały rok Komisja prowadziła 1052 sprawy.

Zajmowała się m. in.:
- 442 skarg, które dotyczyły odwołania lotu,
- 260 skarg dotyczących opóźnienia lotu
- 64 skarg dotyczących odmowy przyjęcia pasażera na pokład samolotu

Pozostałe sprawy to odpowiedzi na ustne, jak i pisemne zapytania pasażerów. W ponad połowie rozpatrzonych skarg stwierdzono, że przewoźnicy naruszyli lotnicze przepisy rozporządzenia 261/2004/WE. Zatem przyznano rację pasażerom, w ok. 30 % stwierdzono brak naruszenia, w wynku czego przyznano rację liniom lotniczym. Reszta spraw została umorzona.

W imię powiedzenia "klient nasz pan", pasażerom ułatwiono zapoznanie się z przysługującymi im prawami. Komisja opracowała szeroką gamę ulotek i plakatów. Znajdziemy w nich informacje o sposobie złożenia skargi na przewoźnika wraz z wszelkimi danymi teleadresowymi KOPP.
Przypominamy, że od sierpnia br. ulotki wraz z plakatami dostępne są w każdym polskim porcie lotniczym.

Warto pamiętać, że Komisja Ochrony Praw Pasażerów rozpatruje skargi po wyczerpaniu tzw. procedury reklamacyjnej u przewoźnika. Do przesyłanej do KOPP skargi pasażer powinien dołączyć: kopię reklamacji skierowanej do przewoźnika oraz kopię odpowiedzi, której udzielił przewoźnik na reklamację, jak i kopię potwierdzenia rezerwacji na wybrany lot.
Później w następstwie złożenia skargi, Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego stwierdza w drodze decyzji administracyjnej albo brak naruszenia prawa przez przewoźnika lotniczego, albo naruszenie prawa przez przewoźnika lotniczego, określając zakres nieprawidłowości, jak i termin ich usunięcia.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Komisja Ochrony Praw Pasażerów, KOOP [2011-04-28 19:06 86.41.109.*]
Dnia 27.04.2011 miał się odbyć lot z Cork do Katowic o godzinie 20.40.O godzinie 22.00 poinformowano,że lot z powodu "uszkodzonej opony przy lądowaniu" zostaje przesunięty na godzinę 07.00,a na powtórną odprawę trzeba się zgłosić o 05.00.Cały dzień zwodzili ludzi usterkami technicznymi trzymali jak bydło w strefie zamkniętej na lotnisku!A wszystko dlatego,że chcieli połączyć dwa loty bo nie sprzedali biletów.Nie rozumiem dlaczego KOOR czy jakaś inna organizacja nie nadzoruje praktyk monopolistycznych jakie Wizzair stosuje.Dzwoniłem na infolinię aby uzyskać jakąś informację i co? Pani nic nie wie i nic ją to nie obchodzi.Za własne pieniądze traktują ludzi jak bydło i wszystkie komisje nadzorujące mają to gdzieś ważne,aby mieli co kontrolować i brać za to dużą kasę !!! odpowiedz »

Komisja Ochrony Praw Pasażerów, KOOP [2010-02-10 22:44 86.151.106.*]
dluszy czas latam liniami wizzair .w niedziele lot W6 403 stiulardes o imieniu Filip byl bardzo ni kulturalny i mial bardzo wulgarne odzywki wygladal jak byl by pod wplywem jakis zrodkuw oduzajacych . uwazam ze ktos powinien sie tym zajac bo kiedys moze dosc do powaznych klopotuw jak bedziem mieli wiecej takich stiulardesow .dziekuje i pozdrawiam. odpowiedz »

brak szacunku i niesolidnosc wizzair [2009-09-08 14:40 95.116.231.*]
od kilku lat latalam wizzair niestety ta firma nie szanuje klientow opoznione loty to norma-odwolania lotow powoli tez sie staje norma gubienie bagazy i moglabym dlugo tak wyliczac co najlepsze w ofercie wizzair to brak mozliwosci zrezygnowania z lotu i zwrotu pieniedzy.Wizzair w ten sposob stracilo wielu klientow ja i moja rodzina wolelismy wrococ do podrozowania autokarem.Przykre ale prawdziwe firma jest sama sobie winna. odpowiedz »

Komisja Ochrony Praw Pasażerów [2009-08-06 21:44 188.33.63.*]
dnia 6 08 2009 lot linii wizz air do bergamo z warszawy z godziny 6. Personel pokładowy nie dopełnił obowiazku sprawdzenia czy wszyscy pasazerowie podczas lądowania sa przypieci pasami.
W wyniku czego podróżujący nieletni pasazer uderzył sie glowa o szybe.
Moim zdaniem to niedopełnienie obowiazków które mogły zagrażac zyciu i zdrowiu pasazerów
odpowiedz »

Komisja Ochrony Praw Pasażerów, KOOP [2008-01-03 16:13 80.6.26.*]
Chyba wyraznie jest napisane ze zajmuja sie skargami a nie ze prowadza biuro informacji odpowiedz »

CO ZA BZDURA !!!!! [2006-10-25 12:18 83.16.241.*]
w sierpniu dzwoniłam i pytałam się o AIR FISCHER POLSKA - urząd ten temat olał do dnia dzisiejszego ! wyslalam emaila tez cisza - pusty urzad ! odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij