Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Transport

Wątek: PKP likwiduje połączenia międzynarodowe!
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2005-08-01 15:01
Temat: PKP likwiduje połączenia międzynarodowe!
Treść: Aktualność:
PKP zdecydowało, iż likwiduje niedochodowe połączenia między narodowe, a na ich miejsce tworzy nowe, bardziej perspektywiczne, np. na Ukrainę.

PKP Intercity twierdzi, iż w zeszłym roku pociągi międzynarodowe przyniosły spółce aż 80 mln zł strat. Ogółem deficyt firmy wyniósł niecałe 50 mln. Jacek Prześluga, prezes PKP Intercity obliczył, iż gdyby spółka nie miała połączeń zagranicznych, to byłaby na plusie.

Obecnie PKP Intercity za granicę wozi pasażerów ekspresami EuroCity i kilkoma nocnymi pociągami. Wśród nich strat nie przynoszą jedynie pociągi relacji Berlin - Warszawa Express, ale i tak najwięcej pasażerów jeździ nimi na trasie Warszawa - Poznań. Największe straty przynoszą PKP Intercity połączenia na wschód oraz na południe - pociągi do Pragi, czy do Budapesztu.

Spółka planuje, więc zlikwidować nierentowne połączenia, albo zastąpić je autobusami, które generują o wiele mniejsze koszty. Już w czerwcu przestał jeździć pociąg Balti z Warszawy do Wilna. Zamiast niego PKP Intercit podstawia autobus. Po wakacjach prawdopodobnie zlikwidowany zostanie dzienny pociąg do Budapesztu. Rozwiązane będą również problemy z pociągami na wschód - do Rosji przez Białoruś - które obecnie generują znaczne koszty, ze względu na niemożliwe do renegocjacji stare umowy z kolejami krajów dawnego bloku wschodniego. - Szefowie kolei rosyjskich czy białoruskich nie godzą się na zmianę warunków kontraktów. Choć często jest tak, że ponosimy większość kosztów pociągów, których trasa przebiega głównie poza Polską. - tłumaczy Jacek Prześluga.

PKP Przewozy Regionalne obsługująca aż 22 składy pociągów międzynarodowych również chce zrezygnować z nierentownych połączeń, które są dla niej ogromnym ciężarem. Jej rzecznik Łukasz Kurpiewski podał, iż tylko w 2004 roku połączenia międzynarodowe przyniosły spółce 43 mln zł strat. Dlatego PKP Przewozy Regionalne również grozi likwidacją większości zagranicznych kursów od grudnia 2005 roku.

PKP Przewozy Regionalne oświadczyło jednak, iż jeśli rząd dofinansuje połączenia, to spółka nadal będzie je realizować. Prawdopodobnie jednak rząd nie przeznaczy dodatkowych pieniędzy na nierentowne połączenia, dlatego pod znakiem zapytania stoi więc istnienie nocnych składów do Pragi, Budapesztu, Kijowa czy Moskwy.

Mimo kosztów, jakie generują istniejące połączenia międzynarodowe, spółki nie myślą tylko o likwidowaniu pociągów. Prezes Jacek Prześluga chce uruchomić szybkie połączenie Warszawa-Kijów. W tym celu kilka dni temu spotkał się z szefami ukraińskiej kolei. Niewykluczone, również że trasa pociągu "Chełmoński", który do tej pory dojeżdżał z Kijowa tylko do Krakowa zostanie wydłużona do Warszawy, a w składzie pociągu znajdą się zmodernizowane wagony z klimatyzacją. Prezes PKP Intercity ma nadzieję, że ten wyższy standard wagonów oraz rozwój kontaktów między Polską i Ukrainą po pomarańczowej rewolucji spowoduje, że pociąg będzie rentowny.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

(brak tematu) [2010-12-14 05:31 87.206.190.*]
jaś fasola odpowiedz »

tragedia [2007-02-05 10:30 83.19.212.*]
Tragedia odpowiedz »

likwidacja [2006-12-12 15:11 212.219.235.*]
jestem staly ''uzytkownikiem '' intercity zwlaszcza do pragii poniewaz to jedyne polaczenie z polska nieliczac niewygodnych przewozow autobusowych! znam mnostwo osob ktore korzystaj tak samo ja ja z w/w lini! to jedyne mile polaczenie jesli ktos korzysta z lotow w pragii a potem chce sie dostac do polski!
z wyrazami szacunku
aleksandra buczek
odpowiedz »

Powod dla ktorego polaczenie Krakow - Kijow jest... [2006-09-04 12:38 193.19.165.*]
Otóż kto bedzie jechal pociagiem w ktorym istnieja tylko dwie ceny Krakow - Kijow i Krakow - Lwow. Przejazd jest kosztowny juz w przypadku jazdy na calej dlugosci kazdej z tras ale kto wsiadzie na ten pociag chcac jechac z Przemysla do Lwowa lub z Rzeszowa do Tarnopola gdy sa tylko dwie sztywne ceny. Jakby panowie w zarzadzie PKP mysleli to by dostosowali ceny do dlugosci trasy i moze wtedy by luzdie zaczeli tymi pociagami jezdzic. odpowiedz »

zrobmy pociag do Pragi w Dzien bedzie bezpieczny i... [2005-11-16 21:42 999.999.999.*]
no jasne polikwidujmy wszystkie polaczenia i zamknijmy granice z czechami Po co tam jechac ?tam nie ma nic ciekawego-myslalby kto Prosze sie tam wybrac i zobaczyc ilu tam jedzie polakow ,a moze by zrobic pociag w dzien, a nie w noc Ten przez Miedzylesie swieci pustkami bo do Miedzylesia jest tak niebezpiecznie dojechac ,ze i nikt nie chce ryzykowac takiej podrozy Wiemy po jezdzilismy nim, bandyta i zlodziej lata po skaldzie Moze zrobmy taki sklad co dojedzie do Pragi np na 22 I pewnie bedzie oplacalny A nie same intercity i eurocityza bajonska cene odpowiedz »

zrobmy pociag do Pragi w Dzien bedzie bezpieczny i... [2007-02-12 10:28 83.13.50.*]
pociąg do Pragi wyjeżdża z Kłodzka Głównego po 9 rano odpowiedz »

Pociągiem z Berlina do Olsztyna [2005-11-13 17:42 999.999.999.*]
PKP przewiduje w nowym rozkładzie jazdy uruchomić połączenie z Berlina do Kaliningradu przez Olsztyn. Przejazd tym pociągiem ma odbywać się tylko w komunikacji międzynarodowej. Ten dopiero będzie rentowny. Tylko patrzeć jak będzie jeździło powietrze. Pogratulować głupoty, której PKP nie brakuje!!!! odpowiedz »

PKP deficyt na przewozach międzynarodowych [2005-08-01 15:01 999.999.999.*]
A co u nas się opłaca, szczególnie gdy za usługi zabierają się molochy w rodzaju PKP (i Spółki). Mnie się opłaca jeżdzić za granicę pociągiem (i to z młodzieżą), bo przesiadam się na granicy do następnych składów danych linii kolejowych. A może tak bez zadęcia - puścić za granicę (Wschód) wagony z miejscami do siedzenia, zamiast tylko kuszetek lub sypialnych; uwzględnić możliwość przesiadek na stacjach granicznych i rozreklamować takie połączenia; renegocjować (na zasadzie wzajemności) koszt przejazdu pociągu za granicą, wprowadzic nowe pociągi lub wagony (tak jak kiedyś) do Warny, Burgas, itd. I będzie sie opłacało. A tak... za drogo moi Państwo, za drogo .... odpowiedz »

Pasazer [2005-08-17 23:06 999.999.999.*]
Widać miły Panie że bardzo mało znasz realia rozliczeń kolejowych a poza tym nie wszyscy tak jak ty z grupą chca przesiadek, bo nie widze przeszkód abyś mógł podrózować właśnie takim tanim kosztem jak to proponujesz i wszystko w porzadku , ty jesteś zadowolony grupa jest zadowolona tylko problem w tym iz nie kazdy tak chce podrózować.Życze miłego podrózowania odpowiedz »

PKP likwiduje... [2006-09-04 15:55 213.76.98.*]
Dopóki będą tylko pociągi klasy Intercity, a nie pomysli się o zwykłych
turystach - obieżyswiatach (wagony z miejscami do siedzenia w składach
pociągów pospiesznych), dopóty będą one świecić pustkami, a potem zo-
staną oczywiście zlikwidowane. Widocznie kolej sądzi, że za granicę jeżdżą jedynie milionerzy, ale oni i tak raczej wybiorą podróż samolotem
Cóż, brak wyobraźni i niechęć do wyjścia zapotrzebowaniu młodzieży, studentom itp. podróżnym. W tej sytuacji i ja jeżdżę z przesiadkami za granicę (sam i z grupami) i ciągle się dziwię brakowi pomysłów ze strony PKP - chociaż powinienem się przecież już dawno pogodzić z ogólną niemożnością. Ale, ale pomyliłem się - czasami pozbawia się nas się i takich szans, kasując pociągi (np. do Rawy Russkiej) pod pretekstem, że jeżdżą nimi przemytnicy. Na tej zasadzie powinno się zamknąć drogi, bo jeżdża nimi pijani kierowcy. Nawiasem mówiąc w Czechach czy na Słowacji pociągiem można dojechać wszędzie, a u nas tworzy się się rozkłady jazdy specjalnie bez braku możliwości dogodnej przesiadki i jest potem udawane zdziwienie decydentów, że w pociągach nie ma pasażerów. Szkoda mi tej Polski... Tadeusz Nowakowski
odpowiedz »

PKP likwiduje... [2006-09-06 18:10 195.56.140.*]
Zgadzam sie z przedmowca. Niestety zmuszony jestem korzystac z polaczen lotniczych w kraju, bo polaczenia kolejowe sa calkowicie godzinowo niedopasowane do potrzeb. Przyklad: Po godzinie 21 nie ma mowy aby dojechac z Warszaw do Lodzi, czyli pierwsze i drugie miasto co do wielkosci w Polsce nie maja bezposredniego nocnego polaczenia....poprostu tragedia. odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij