Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Transport

Wątek: Masowe bankructwa biur podróży?
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2004-06-28 10:32
Temat: Masowe bankructwa biur podróży?
Treść: Aktualność:
Air Polonia weszła w czartery pasażerskie, bo miały przynieść 1,5 mln zł zysku. Okazało się, że ta działalność może przynieść przewoźnikowi 750 tys. zł straty. Spółka była w złej kondycji już w końcu zeszłego roku i nie powinna zawierać żadnych umów z biurami podróży - uważa "Nie" (dług przewoźnika na koniec 2003 r. wynosił 11 mln zł). Czartery planowano zakładając, że Air Polonia będzie dysponować pięcioma maszynami. Mimo, że już w marcu było wiadomo, że do dydpozycji będą tylko trzy samoloty, nadal potwierdzano biurom turystycznym możliwość wykonania usługi przewozu. Obecnie przeterminowane zobowiązania pierwszych polskich tanich linii lotniczych wynoszą 15 mln zł. 10 maja ze względu na złą sytuację finansową Air Polonii Raiffeisen Bank Polska wypowiedział umowę kredytu rewolwingowego na 4 mln zł oraz zajął zwrot podatku VAT i wpłaty z biur podróży - twierdzi "Nie". Wpłaty z biur podróży zostały przeniesione do innego banku. Przewoźnik nie wpłacił w terminie pierwszej raty za ubezpieczenie samolotów pasażerskich. Przez 7 dni pasażerowie Air Polonii latali bez jakiejkolwiek ochrony ubezpieczeniowej. W okresie grudzień 2003 - marzec 2004 przewoźnik nie płacił także składek na ZUS ani zaliczek na poczet podatku dochodowego od osób fizycznych.
Skutkiem niedotrzymania przez przewoźnika umów o przewozy czarterowe mogą być masowe bankructwa biur podróży i procesy sądowe -przewiduje gazeta.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

dot Air Poloni [2004-06-29 09:43 999.999.999.*]
prowadze Biuro Podróży. Air Polonia winna mi jest mało bo ok. 2000 PLN od października 2003 roku ale jak widać winna jest pieniądze prawie wszędzie. Moje biuro w takiej sytuacji utraciło by koncesję ponieważ zła kondycja finansowa nie pozwoliłaby Wojewodzie przedłużyc zezwolenia, po prostu nikt by mnie nie chciał ubezpieczyć jako tour operatora. A tu latamy sobie, oszukujemy i mamy wszystkich gdzieś. W przyszłości znając polskie realia, ktoś ulotni się z pieniędzmi, albo gdzieś się rozejdzie po kościach, wy dziennikarze szybko o tym zapomnicie (tak jak o wykształceniu prezydenta) i znowu zapłacą mali bo do nich najłatwiej się "przyczepić" są namacalni. Proponuje prześwietlić kto jest właścicielem i udziałowcem AIR POLONI może coś się naświetli. pozdrawiam. Królewski odpowiedz »

Air Polonia gwoździem do trumny turystyki [2004-06-28 10:32 999.999.999.*]
Niewyobrażalne jest dla mnie iż jedna firma może tak oszukać i naciągnąć bezkarnie tak dużo firm i najprawdopodobniej ujdzie jej to na sucho. podobno umowy pomiędzy biurami podrózy a Air Polonią były tak skonstruowane iż nic air Polonii nie można zrobić. Zarząd Air Polonii jednym słowem wystrychnął na dutka zarówno biura podróży jak i wszystkich klientów, którzy szukali polskiego przewoźnika swoich wakacji darząc go większym zaufaniem niż linie egipskie czy tunezyjskie. Rozbroiła mnie wypowiedź bodajrze rzecznika Air Polonii iż podobno poinformowali biura z miesięcznym wyprzedzeniem iz nie będą realizować połączeń więc sa w porzadku. A co to jest miesiąc!? Wycieczki sprzedaje sie z duzo wiekszym wyprzedeniem nie mówiąc o kontraktach podpisywanych z zagranicznymi partnerami. Jak w przeciągu tak krótkiego czasu załatwić sensowne zastepstwo nielubianych przez klientów linii egipskich czy innych? Prosze postawić się w sytuacji klienta , który ma zaplanowany urlop, podróż poślubną itp. gdzie parokrotnie zmienia mu sie godziny a niejednokrotnie dni wylotu i powrotu bo Air Polonia go olała! Jestem pełna podziwu dla biur , które pomimo pozostawienia ich na lodzie przez polskiego przewożnika jak np. Alfa Star czy Itaka czy też mniejsza Atena Travel robią wszystko aby ich klienci jak najmniej odczuli w/w sytuację. Jestem pełna podziwu dla pracowników tych i innych biur , którzy musza znosić niejednokrotnie ostre i awanturnicze uwagi klientów, którym muszą zmieniać godziny wylotów. To oni przyjmuja największe baty za niefrasobliwość Zarządu Air Polonii. Moim zdaniem wszystkie pokrzywdzone biura w imieniu swoich klientów powinny skonsolidować się i wystapić na drogę sądową z roszczeniami odszkodować dla siebie i swoich klientów za wprowadzone zamieszanie. Myślę ,że te biura powinny uzyskać wsparcie PIT-u a nawet Ministerstwa odpowiedzialnego za turystykę i transport lotniczy. Beata odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij