|  | 
						
							| Wątek: | Preferencje piwoszy | 
						
							| Autor: | Czytelnik IP automat.* | 
						
							| Data wysłania: | 2012-01-04 15:02 | 
						
							| Temat: | Preferencje piwoszy | 
						
							| Treść: | Aktualność: Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na przełomie października i listopada 2011 przeprowadził badania marketingowe na temat konsumpcji  regionalnych piw. Próbie poddano 1000 respondentów, mieszkańców największych polskich miast, którzy przynajmniej raz w miesiącu spożywają piwo.
 
 Z odpowiedzi jakie udzielili wielbiciele chmielowego trunku sporządzono raport. Wynika z niego, iż konsumenci piw regionalnych najbardziej cenią ich smak oraz różnorodność. Większość z nich deklaruje, że fakt spożywania piw regionalnych spowodował, że rzadziej pija piwa dużych koncernów lub w ogóle przestali je kupować. Najczęściej wybieranym piwem wśród smakoszy piw regionalnych jest piwo jasne pełne (60%), zaś sam trunek wypijany jest przez większość konsumentów raz lub kilka razy w tygodniu w zaciszu domowym.
 
 Piwa regionalne najczęściej piją osoby młode (18-34 lat), bezdzietne i pozostające w stałych związkach. Konsumentami piw regionalnych są w zdecydowanej większości osoby aktywne zawodowo, z wykształceniem średnim lub wyższym.
 
 Piwa regionalne najczęściej konsumenci kupują w hipermarketach, sklepach osiedlowych oraz specjalistycznych sklepach z alkoholami. W przeciwieństwie do piw dużych koncernów piwa regionalne znacznie rzadziej kupowane są w sklepach nocnych, na stacjach benzynowych i restauracjach.
 
 "Piwa regionalne nie są tak dostępne jak piwa dużych koncernów. Rzadko można zamówić takie piwo w restauracji czy pubie. Dlatego też najczęściej respondenci konsumują je w domach. Rosnąca popularność piw regionalnych pozwala przypuszczać, że trend ten zmieniłby się gdyby producenci piw regionalnych zwiększyli liczbę kanałów i punktów sprzedaży" - mówi Agata Tkaczyk, ekspertka z ARC Rynek i Opinia.
 
 Ponad połowa (52%) osób pijących przynajmniej raz w miesiącu piwa regionalne przyznaje, że rzadziej sięga po piwa dużych koncernów lub w ogóle nie korzysta z ich oferty.
 
 
 |