Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na ¶wiecie
Inne zwi±zane z bran¿±
Temat dowolny




Forum grupa: Inne zwi±zane z bran¿±

W±tek: Zakupy grupowe: koniec mody?
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wys³ania: 2012-02-02 09:30
Temat: Zakupy grupowe: koniec mody?
Tre¶æ: Aktualno¶æ:
Opady ¶niegu w ca³ym kraju oraz zapowiedzi prawdziwej zimowej pogody na ferie obudzi³y w Polakach gwa³towne zainteresowanie wyjazdami narciarskimi. Wielu z nich w poszukiwaniu ofert zagl±da na portale zakupów grupowych, które s± alternatyw± dla tradycyjnych ofert last minute.

Wed³ug szacunków Gruper.pl sprzeda¿ kuponów zwi±zanych z zimowym odpoczynkiem w serwisie wzros³a w porównaniu do zesz³ego roku dziewiêciokrotnie. Mimo, doniesieñ o s³abym koñcu roku w polskiej turystyce, zakupy grupowe ¶wiêc± kolejne triumfy. Liczba osób zainteresowanych kupnem wyjazdów za po¶rednictwem tego typu serwisów stale ro¶nie.

- To bêdzie kolejny dobry sezon sprzeda¿y ofert turystycznych przez Grupera - mówi Tomasz Dalach, wspó³za³o¿yciel i cz³onek zarz±du Gruper.pl. - Koniec 2011 roku to przede wszystkim zainteresowanie propozycjami sylwestrowymi, teraz obserwujemy intensywny wzrost sprzeda¿y ofert typowo kojarzonych z feriami - krajowych i zagranicznych wyjazdów narciarskich oraz skierowanych do rodziców z dzieæmi, a tak¿e skipassów i sprzêtu narciarskiego

Warto zauwa¿yæ, ¿e serwisy zakupów grupowych coraz czê¶ciej przyci±gaj± klientów dot±d tradycyjnie przegl±daj±cych oferty last minute. Zni¿ki siêgaj±ce 60%, ró¿norodno¶æ oferty, a przede wszystkim mo¿liwo¶æ zaplanowania wyjazdu na kilka miesiêcy do przodu sprawiaj±, ¿e zakupy grupowe s± atrakcyjn± alternatyw± dla last minute.

Przyk³adowe propozycje zimowych wyjazdów z oferty Grupera to: 360 z³ za kupon o warto¶ci 860 z³ na "Zimowy Pakiet SPA dla dwojga" w Hotelu Millenium Wellness & SPA w Bochni (sprzeda¿ zakoñczona z wynikiem 500 kuponów), 669 z³ zamiast 1340 z³ za tygodniowy pobyt (6 noclegów) dla 1 osoby z wy¿ywieniem oraz pakietem zabiegów leczniczych w O¶rodku Le¶ne Wzgórze w Rabce-Zdroju czy 289 z³ zamiast 700 z³ za 3-dniowy pobyt ze ¶niadaniami oraz zabiegami spa dla dwóch osób w Akces Medical Spa w D¼wirzynie. Hitem s± równie¿ vouchery na karnety uprawniaj±ce do korzystania z wyci±gów. Gruper jest obecnie liderem w ich sprzeda¿y. Dla przyk³adu, w grudniu portal sprzeda³ 1000 ca³odziennych skipassów w Centrum Rekreacji i Wypoczynku Hawrañ w Jurgowie. £±cznie, klienci nabyli ju¿ ok 1800 sztuk skipassów na ró¿ne wyci±gi.

- Wielu touroperatorów i w³a¶cicieli obiektów turystycznych decyduje siê na wprowadzenie zni¿kowych ofert na rynek w³a¶nie za po¶rednictwem serwisu zakupów grupowych. W zamian za zapewnienie sprzeda¿y na wysokim poziomie decyduj± siê na dodatkowe obni¿enie ceny i znaczne wyd³u¿enie okresu promocji w porównaniu do tego, gdyby tê sam± ofertê przedstawili jako last minute - zwraca uwagê Tomasz Dalach.

Byæ mo¿e oferta rabatowa jest korzystna dla turysty, ale przedsiêbiorcy coraz bardziej niechêtnie podchodz± do tej formy promocji swoich us³ug. Wielu w³a¶cicieli biur podró¿y i obiektów twierdzi, ¿e zakupy grupowe s± dla nich nieop³acalne, nie generuj± zysków, a w niektórych przypadkach wrêcz przynosz± wymierne straty.

Portale zakupów grupowych z regu³y nie pobieraj± op³aty za umieszczenie oferty na stronie. ¬ród³em dochodu jest dla nich prowizja pobierana od warto¶ci sprzedanych voucherów. Liczba ta waha siê od 15 do 50 procent, co wraz ze zni¿k± dla klienta oznacza ¶miesznie nisk± op³atê za us³ugi dla przedsiêbiorcy. Jedynym plusem jest du¿a ilo¶æ klientów, jak± generuj± w³a¶nie portale zakupowe. Jednak zdarza siê, ¿e w zwi±zku z tak nisk± cen±, a ogromn± ilo¶ci± konsumentów jako¶æ us³ug spada, co oczywi¶cie ¼le wp³ywa na wizerunek przedsiêbiorstwa. Tak¿e stosowanie "tricków" typu inne karty dañ dla klientów zakupów grupowych itp. mog± siê zem¶ciæ na reputacji przedsiêbiorcy. Niestety klienci ¼le obs³u¿eni lub zra¿eni do firmy ju¿ nie wróc±, a ponadto na zasadzie marketingu szeptanego "polec±" biuro turystyczne b±d¼ hotel swoim znajomym, racz±c ich czêsto podkolorowan± histori±.

Zatem, czy taka forma promocji jest faktycznie efektywna? Wydaje siê, ¿e przyci±ganie grupy wra¿liwej na cenê i sprzeda¿ poni¿ej punktu op³acalno¶ci jest dzi¶ do¶æ ryzykowan± promocj±. Byæ mo¿e ma to uzasadnienie w ma³ych w±skich niszach (tam gdzie trudno siê w ogóle "przebiæ"), ale w przypadku typowej oferty bardziej op³aca siê zainwestowaæ w rozs±dny tradycyjny marketing, ni¿ "i¶æ w koszty".

OdpowiedzPowrót do drzewa w±tku

Odpowiedzi:

Zakupy grupowe czy last minute? [2012-02-06 10:11 31.63.189.*]
Tutaj jest opisane, ¿e nie zawsze z Gruponem siê op³aca: http://www. ziolaiprzyprawy. info/2011/04/10/blog/grupon - chorwacja - za - 599 - zl - za - 2 - osoby - nie - warto/
Ciekawe jest te¿ to, ¿e sama oferta by³a dobra - autor by³ i z gruponem i bez grupona, wra¿enia z pobytu mia³ takie same: http://www. ziolaiprzyprawy. info/2012/02/02/blog/wakacje - groupon - chorwacja - opinie - tanio - noclegi - hotel/ czyli hotel stosowa³ grupona jako sposób na marketing, ¿eby pó¼niej zyskac lojalnego klienta. Marcin
odpowiedz »

Zakupy grupowe czy last minute? [2012-02-03 14:36 85.221.191.*]
Jestem ciekawy ile osób kupi kota w worku? Widzê ¿e kogo¶ dziwi inna jako¶æ us³ug proponowanych w tych portalach! Je¶li pomiêdzy us³ugodawcê a klienta wci¶nie siê 50 procentowy posrednik, który zbi³ juz cenê to otrzymany produkt MUSI by³ mniej warto¶ciowy. To nie sa "tricki"!!! Straciæ natomiast mogê nie organizatorzy a takie portale bo turystyka to nie produkcja p±czków i du¿y obrót ma³y zysk!!! Ten jest dobry przy handlu pietruszk±. odpowiedz »

Zakupy grupowe czy last minute? [2012-02-02 22:04 80.48.185.*]
W³a¶ciwie trudno jest to skomentowaæ. Grupony zarobi³y ¶wietny interes, chylê czo³o - pomys³ ¶wietny, dziwiê siê hotelarzom, ¿e na to posz³y. To rozregulowanie rynku hotelarskiego, to ferment w bran¿y, 4* sprzedaje w cenie 3*. Obni¿enie poziomy to fakt, bran¿a bêdzie siê d³ugo z tego d¼wiga³a, a gropony zbi³y kasê jak nigdy. Mnie siê uda³o nie daæ. Sprzeda¿ jednego pokoju w mojej cenie to tak jak bym sprzeda³ 4 w cenie grupona-to masakra. Reklama ¿adna, nikt nie wraca za podwójn± cenê. Najdro¿sza reklama jaka mo¿e byæ, do tego nie daj±ca nic, absolutnie nic, jedynie gruponom ogromny zysk kosztem naszym. Wytworzy³a siê grupa ludzi, którzy wy³±cznie korzystaj± z ofert gruponów, prawdziwy turysta wie co ile kosztuje i zamawia torem normalnym. Zawsze mile widziane s± obni¿ki , gesty poczêstunkowe, inne formy podkre¶lenia rangi klienta, ale to co robione jest przez grupony to zaprzeczenie wystawionych cenników. Opamiêtajcie siê hotelarze. hotelarz 3* odpowiedz »

Zakupy grupowe czy last minute? [2012-02-02 22:57 83.29.234.*]
Nazywam siê Pawe³ Wadowski a mim partnerem seksualnym jest Grzegorz Maciej Ciema³a.
W³a¶nie nzalegalizowali¶my swój zwi±zek i jeste¶my na bardzo romantycznej podró¿y tylko we dwoje.
odpowiedz »

Zakupy grupowe czy last minute? [2012-02-06 12:12 46.113.161.*]
kogo to obchodzi co robicie ! rozmawiamy o Gruponie a nie o waszych romantycznych doznaniach.kz odpowiedz »

Zakupy grupowe czy last minute? [2012-02-02 14:30 79.189.142.*]
Dla jednych biur podró¿y skorzystanie z oferty zakupów grupowych bêdzie dobrym rozwi±zaniem, inne stwierdz±, ¿e wykorzystaj± inne kana³y promocji. Na pewno wa¿ne jest przekalkulowanie wszystkich za i przeciw. Mam tu na my¶li nie tylko wysoko¶æ rabatu ale równie¿ ilo¶æ kuponów jakie mo¿na zaoferowaæ i jak bêdzie siê to przek³ada³o na jako¶æ obs³ugi klientów. W ka¿dym razie, gdyby firmom siê to nie op³aca³o, nie korzysta³yby z takiej formy sprzeda¿y. odpowiedz »

Zakupy grupowe czy last minute? [2012-02-03 15:39 80.48.185.*]
O op³acalno¶ci w ogóle nie ma mowy, przy takiej konkurencji nie ma mowy, ¿eby hotelarz wywindowa³ cenê z kosmosu. Cena budowana jest z kosztów bie¿±cych, sta³ych, amortyzacji!!!!, która czêsto jest z¿erana b³êdnie traktowana jako zysk i oczywi¶cie zysk w³a¶ciciela. Z zysków w³a¶ciciela powstaj± nastêpne inwestycje a te wzbogacaj± ofertê i daj± czêsto miejsca pracy a na pewno utrzymuj± te miejsca pracy. Musisz kolego wiedzieæ, i¿ amortyzacja jednego miejsca noclegowego w 4 - 5* hotelu to kwota rzêdu 70-100z³ - jest to koszt uzyskania przychodu. Je¿eli hotel sprzedaje w cenie 90z³ za nocleg to sprzedaje ju¿ poni¿ej kosztów a gdzie pozosta³e koszty. Wszystko ma swoj± cenê. Grupony zepsu³y rynek hotelarski, oczywi¶cie za spraw± samych hotelarzy. Trudno bêdzie ludziom wyt³umaczyæ, ¿e skoro mog± sprzedawaæ po 90z³ chc± 180. Zapominasz kolego, lub tego nie wiesz, ¿e grupony od pozosta³ej po³owy , tej niby dla hotelarza pobieraj± od 35 do 50% prowizji. Zatem hotelarz otrzymuje 25-35% ceny swojej. Oczywi¶cie klienta to nie obchodzi ale teraz t³umaczy to ,¿e poziom obs³ugi spada na ³eb na szyjê. We wszystkim jest winny hotelarz bo da³ siê omamiæ. Przykre to, trudno nam hotelarzom bêdzie siê z tego wygrzebaæ. Najlepiej jest kupowaæ we w³a¶ciwych miejscach we w³a¶ciwej cenie i kupowaæ to na co nas staæ. Zawsze mo¿na podyskutowaæ z hotelarzem w celu otrzymania rabatu. Warto jednak daæ powód hotelarzowi do rabatu, odwiedziæ go kilka razy, zamówiæ kilka noclegów a nie wpa¶æ na jeden nocleg i domagaæ siê rabatu. Hotelarz 3*. odpowiedz »

Zakupy grupowe czy last minute? [2012-03-12 19:10 178.56.97.*]
co w du..pke bodzie ¿e pokoje stoj± puste bo wywindowa³e¶ cenê z kosmosu mówisz o kosztach buraku nie kazdy Polak ma tyle kasy co Ty odpowiedz »

Zakupy grupowe czy last minute? [2012-02-02 13:01 77.79.230.*]
Cz³owiek z Groupena, z Grupera czy innego grupowego musi chwaliæ sw± us³ugê, choæby i rzeczywisto¶æ by³a ciut inna, wiêc wypowiedziami PR-owców radzê siê nie sugerowaæ. Druga rzecz: te oferty wcale nie s± do przodu, dotycz± najczê¶ciej terminu najbli¿szego, czêsto tak¿e s± tak skonstruowane, ¿e wprowadzaj± w b³±d. Chodzi o to, by odbiorca mia³ wra¿enie niezwyk³ej oferty, np. zni¿ka 60 albo70% (a takowych nie ma w hotelach, biurach podró¿y itd), dlatego ³apia sie na co¶, co tak naprawdê przecenione jest standardowo. odpowiedz »

Zakupy grupowe czy last minute? [2012-02-02 09:30 83.10.97.*]
te¿ moim zdaniem nie ma sensu i¶æ w grupowe zakupy, pojawi³a siê oferta wszyscy siê rzuculi, moda mija. widomo bêd± miec swoich zwolleników. Ale klienci dzi¶ doceniaj± 100% warto¶c oferty.
Wchodz±c w to musuia³ bym zmienic ofertê dla zakupów grupowych a wtedy klienci nie dostali by to co powinni...
odpowiedz »


Powrót do w±tkówOd¶wie¿


Zg³o¶ problem z t± stron± »

Og³oszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrze¿one.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptacjê regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona g³ówna | kontakt | reklama | linki
Ta strona u¿ywa COOKIES. Korzystaj±c z niej wyra¿asz zgodê na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przegl±darki i akceptujesz regulamin strony. Szczegó³y w regulaminie.
OK, zamknij