|
Wątek:
|
Gessler zaskakuje klientów... napiwkiem
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2012-05-09 14:01
|
Temat:
|
Gessler zaskakuje klientów... napiwkiem
|
Treść:
|
Aktualność: Magda Gessler, właścicielka kilkunastu restauracji na terenie całej Polski oraz bohaterka telewizyjnego show "Kuchenne Rewolucje" szuka dodatkowego zarobku i wzbogaca menu swoich lokali o 10-proc. napiwek, który automatycznie jest doliczany do kwoty zamówienia.
Najbardziej zaskoczeni są stali klienci restauracji, którzy o podwyżce dowiadują się dopiero oglądając końcowy rachunek. Cóż, nie każdy zwraca uwagę na informacje zapisane drobnym drukiem w dolnej części menu.
Ogólnie rzecz ujmując zależnie od kraju, klasy lokalu i wartości rachunku napiwek wynosi od 5 do 25 procent ceny za usługę.
W Polsce napiwek jest praktyką dobrowolną, klienci nie maja obowiązku wynagradzania miłej obsługi. Są państwa, w których obyczaj ten jest wręcz zakazany. W niektórych krajach/kulturach (np. Korea Południowa, Izrael, Japonia, Chiny, Finlandia) można się spotkać z odmową przyjęcia napiwku. W innych z kolei ta dodatkowa "danina" stanowi większą część miesięcznego wynagrodzenia.
|
Odpowiedzi:
Niespodzianka w menu [2012-05-14 11:09 83.26.19.*]
Czemu autor newsa jest bez imienny odpowiedz » Niespodzianka w menu [2012-05-14 15:35 88.199.45.*]
Żeby Magda nie wyrzuciła go za drzwi odpowiedz » Niespodzianka w menu [2012-05-13 20:03 83.7.147.*]
Czerwnoym pająkom nigdy nie jest dość ! Zakopiański Rezydent odpowiedz » Niespodzianka w menu [2012-05-12 15:53 194.126.238.*]
w Warszawie nie ma praktycznie knajpy, w której nie doliczanoby 10% napiwku do rachunku, więc nie wiem o co to niby za sensacja. odpowiedz » Niespodzianka w menu [2012-05-16 12:20 46.112.22.*]
jest pełno takich knajp np. Enoteka przy Długiej czy Mielżyński przy Burakowskiej odpowiedz » Niespodzianka w menu [2012-05-10 17:03 83.26.204.*]
pani Gessler,najpierw niech włoży czepek lub chustkę jak wchodzi do kuchni,nauczy się dobrych manier przy stole -Łokcie trzymamy przy sobie,a nie rozłożone jak skrzydła samolotu-a przede wszystkim niech zajmie się syfem w swoich restauracjach,kuchareczka ze śląska dolnego odpowiedz » Niespodzianka w menu [2012-05-11 09:30 83.27.8.*]
bardzo trafna uwaga bo P. Gessler jest kolejnym przykładem na to że najszybsza droga do popularności w mediach wiedzie przez zwykłe chamstwo . odpowiedz » Niespodzianka w menu [2012-05-10 14:48 178.183.182.*]
Niestety u niej ten przymusowy napiwek nie trafia do obsługi tylko do właścicieli. Tak nas poinformował kelner. Ot rewolucjonistka! odpowiedz » Niespodzianka w menu [2012-05-10 13:22 83.238.137.*]
No i nic dziwnego. To pazerny, pozbawiony kultury i dobrego smaku (przepraszam za wyrazenie ) babsztyl. odpowiedz » Niespodzianka w menu [2012-05-10 12:58 178.182.15.*]
ja pani Gessler nie pozwolilbym wejsc do mojej kuchni w restauracji ktora mam w polanicy ludzie sami daja napiwki bo doceniaja dobre jedzenie jeszcze chwila i pani Gessler bedzie kasowala za stolik dodatkowo 2zl jak to robia wlosi odpowiedz » Niespodzianka w menu [2012-05-09 17:28 87.96.114.*]
Najlepiej nie chodzic do Gesle.Jest tyle fajnych,duuuzo tanszych,obfitszych,bardziej z pomyslem i smakiem knajp,ze po cholere tam isc?chyba,ze ktos chodzi,bo musi...jak do szkoly,lub toalety. odpowiedz » Niespodzianka w menu [2012-05-09 15:42 83.17.72.*]
Jak piszecie Panstwo informację, to nalezy dołożyć wszelkiej staranności, aby ta informacja była prawdziwa. Otóż p. Gesler nie jest właścicielką żadnej restauracji, a jedynie je prowadzi w imieniu wlascicieli. A to poważna różnica. odpowiedz » Niespodzianka w menu [2012-05-09 15:40 83.17.72.*]
odpowiedz » Gessler zaskakuje klientów... napiwkiem [2012-05-09 15:26 83.26.6.*]
Kurna pracuję przy obsłudze klienta - czy tez mam brać napiwki ? odpowiedz » Niespodzianka w menu [2012-05-09 14:39 62.233.212.*]
eee to juz przeginaja pałe. dobrowolnie mozna dac, ale zeby od razu do rachunku. ciekawe czy obsługa cos z tego dostaje, czy wszystko idzie do kieszeni magdy. odpowiedz » Niespodzianka w menu [2012-05-10 14:48 178.183.182.*]
pytałam kelenra i powiedział, że woli o tym nie mówić bo mu nie wolno, ale mamy się domyślić... odpowiedz » Niespodzianka w menu [2012-05-09 14:04 93.105.169.*]
To akurat mnie nie zaskoczyło .... Zaskoczeniem byłoby, gdyby przy takich cenach Pani Gessler rozdawała napiwki swoim stałym Klientom .... czyli udzielała rabatów. Cholera... muszę to opatentować :) !!!! Pozdrawiam wszystkich bywalców... odpowiedz » Niespodzianka w menu [2012-05-09 14:01 83.8.156.*]
Wychodzi pazerność i widać jak P.Gesler ceni Klientów. W restauracjach innych właścicieli zgnoiła by ich i zmieszała z błotem za wyciąganie pieniędzy, tam każe sprzedawać za bezcen !!! odpowiedz »
|