Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Biura turystyczne

Wątek: Sky Club: turyści powoli wracają
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2012-07-05 12:18
Temat: Sky Club: turyści powoli wracają
Treść: Aktualność:
W środę wieczorem na lotniskach w Katowicach i Łodzi pojawili się pierwsi klienci Sky Clubu, którzy byli zmuszeni przerwać swoje wakacje z powodu ogłoszenia upadłości biura. W czwartek do Polski wrócą turyści, którzy wypoczywali w Turcji, Tunezji, na Krecie oraz Ibizie. Na piątek planowany jest powrót około 300 klientów, którzy wrócą w normalnym terminie oraz 153 osób wyrzuconych ze swoich hoteli.

Według danych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, poza granicami kraju aktualnie przebywa 4,8 tys. klientów upadłego biura Sky Club. Ponadto około 18 tys. Polaków wykupiło oferty, ale jeszcze nie zdążyło z nich skorzystać. Najwięcej turystów przebywa w Grecji - około 1200 osób, Egipcie - ponad 900 osób, Turcji - ponad 660 osób, Maroko - ponad 160 osób, Portugalii - ponad 200 osób oraz Hiszpanii - ponad 800 osób.

Powrót klientów Sky Clubu do kraju w całości zostanie pokryty z pieniędzy, które zagwarantowało ubezpieczenie firmy - w tym przypadku kwota opiewa na 25 tys. złotych. Dodajmy jednak, że turyści już dawno opłacili sobie bilet w dwie strony.

Jak tłumaczą przedstawiciele Sky Clubu do złożenia wniosku o upadłość przyczyniły się milionowe wierzytelności Triady - niegdyś spółki matki Sky Clubu i Terra Mare oraz nakaz komorniczy o zablokowanie środków na firmowym koncie. Chodzi o zaległości finansowe wobec jednego z greckich hotelarzy za niezapłacone faktury Triady. Sąd wydał decyzję na podstawie pisemnego zobowiązania jednego z pracowników Triady, który zapewnił, że wszelkie należności ureguluje Sky Club.

Nowelizacja ustawy o usługach turystycznych z 2010 roku nakazuje touroperatorowi uzyskanie zabezpieczenia finansowego w pełni pokrywającego ewentualny powrót turystów do kraju oraz zwrot wpłat klientów za wycieczki zagraniczne - w przypadku gdy organizator nie wywiąże się z umowy. Ponadto ustawa mówi, że klienci biur podróży mają 30 dni na złożenie reklamacji od momentu powrotu do kraju.

Poszkodowani turyści mogą liczyć na pomoc konsularną. Wszelkie informacje dotyczące odszkodowań, oraz pomoc prawną turyści mogą uzyskać pod numerem specjalnej infolinii: +48 22 597 95 44, oraz korzystając z adresu e-mail Mazowieckiego Urzędu Marszałkowskiego: i.stelmanska@mazovia.pl.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Na co mogą liczyć klienci Sky Clubu [2012-07-13 11:26 91.194.107.*]
Stanowisko OSAT w sprawie usługi Charge-back http://www.osat.pl/dzialania.php?show=13 odpowiedz »

Na co mogą liczyć klienci Sky Clubu [2012-07-06 22:18 77.252.229.*]
http://www. rp. pl/artykul/705487, 908251-Dlugi-Triady-wywrocily-Sky-Club. html tak w zasadzie to bez komentarza,,,,a zaczęło się od Open Travel jeśli ktoś nie pamięta
Open,Sky, a teraz....
Uczciwie to nigdy nie będzie dopóki tak będzie można oszukiwać ludzi, zmieniając tylko szyldy i nie ponosząc odpowiedzialności.....
odpowiedz »

Na co mogą liczyć klienci Sky Clubu [2012-07-06 01:53 84.20.89.*]
Dopóki my branża (czyli fachowcy) nie będziemy eliminować z naszej oferty touroperatorów o których wszyscy wiedzą że zaraz będą bankrutami doputy oszuści przy naszej pomocy będą klientów nabijali w butelkę. Skąd normalny klient który chce wydać kasę na urlop (czyli dać nam zarobić) ma wiedzieć czy dany touroperator jest wiarygodny, po prostu nam ufa. Skoro wiemy że organizator jest na skraju przepaści nie możemy na siłę go sprzedawać żeby zarobić prowizję, bo jeśli on upadnie to z prowizji kicha i kłopotów dużo. Touroperatorzy (niektórzy) w tym sezonie pokazali że mają nas agentów serdecznie w dupie. W związku z tym proponuję Drodzy Koledzy i Koleżanki Agenci, przyjżyjmy się dokładnie touroperatorom, zweryfikujmy i ograniczmy ich liczbę tylko do wiarygodnych i rzetelnych. Przecież to tylko od nas zależy ich egzystencja (chyba że sami będą sprzedawać swoją kilkutysięczną ofertę), chyba że jakaś przemądrzała PR wymyśli jakąś akcję promocyjną. Reasumując WYELIMINUJMY DZIADÓW dla naszego dobra. AGENT. odpowiedz »

Na co mogą liczyć klienci Sky Clubu [2012-07-06 17:03 83.26.203.*]
Jeżeli chodzi o eliminowanie touroperatorów, to niestety my się też przyczyniamy do ich bankructwa. Ktoś gdzieś puścił famę, że plajtnie i w tym momencie większość przestaje sprzedawać i niestety sam touroperator sobie nie poradzi i właśnie doprowadza to do jego plajty. Gdyby sprzedawał być może by przetrwał. Tak więc nie siejcie fermentu różnymi insynuacjami, ponieważ to też godzi w nas agentów bo ludzie potem się boją w ogóle cokolwiek kupować. I nam też będzie grozić eliminacja z rynku. odpowiedz »

Na co mogą liczyć klienci Sky Clubu [2012-07-07 10:29 83.20.64.*]
Czyli wychodzi na to, że teraz nie należy sprzedawać Itaki, bo też już od jakiegoś czasu maja problemy finansowe..ale się nie da, bo ludzie i tak pytają o ich oferty. A jak się powie, że Itaka też ma kłopoty to nie wierzą. odpowiedz »

Na co mogą liczyć klienci Sky Clubu [2012-07-05 20:10 84.20.89.*]
a mnie się wydaje że najprostszym i najtańszym rozwiązaniem byłoby dać dokończyć turystom wczasy. geniusze od turystyki w urzędach marszałkowskich mniej wydaliby kasy na ściąganie w trybie awaryjnym turystów i klienci którzy wyjechali nie przeżywaliby traumy. zapłacenie za hotele i za transport który jest już zorganizowany mniej kosztuje niż w panice organizowanie wszystkiego od nowa. chyba że komuś na tym zależy. wymiar sprawiedliwości powinien przyjrzeć się nie tylko tym oszustom ze sky ale i urzędnikom którzy wydają w popłochu pieniądze z gwarancji nie myśląc o tych którym trzeba zwrócić zaliczki lub całość. odpowiedz »

Na co mogą liczyć klienci Sky Clubu [2012-07-05 12:18 77.89.77.*]
Zastanówcie się nad tym rozwiązaniem problemu gwarancji i zabezpieczenia turystów udających się na wakacje
1. Zlikwidować konieczność wszelkich gwarancji w aktualnej postaci, które tak karzą dobrych touroperatorów, im większy obrót = tym wieksza gwarancja i jej koszt. W efekcie końcowym i tak płaci za to Klient!
2. Zlikwidować w Urzędach Marszałkowskich departament turystyki, archiwum kolekcjonujace gwarancje, informacje o touroperatorach, kontrolerów, itp. Niech Ci ludzie zajmą się bardziej stosowną pracą.
3. W ramach wolności gospodarczej i wolności osobistej, każdy podmiot,który ma na to ochotę, wiedzę i umiejętności sprzedaje i organizuje wyjazd, imprezę turystyczną cokolwiek. Kto chce kupuje lub nie.
4. JEDEN TYLKO WARUNEK! WYKUPUJAC WYJAZD, IMPREZE, ITP KLIENT ZAWIERA I WYKUPUJE UBEZPIECZENIE OD KOSZTOW REZYGNACJI, NIEWYPLACALNOSCI, ITP, PODOBNA DO POLISY UBEZPIECZENIA ZDROWOTNEGO!
5. KONCZY SIE W TEN SPOSÓB Z PROBLEMEM GWARANCJI, JEJ KOSZTOW (pieniądze na gwarancję muszą zostać zrekompensowane kosztem imprezy, która płaci Klient, a w koncu i tak trafiają do firm Ubezpieczeniowych) !!!!!
PRZEMYŚLCIE TO !!!!
odpowiedz »

Na co mogą liczyć klienci Sky Clubu [2012-07-06 11:13 78.8.225.*]
a może rozwiązaniem było by coś w rodzaju akredytywy? klient wpłacał by na zablokowane konto w banku, które było by odblokowane dla turoperatora dopiero po wykonaniu usługi odpowiedz »

Na co mogą liczyć klienci Sky Clubu [2012-07-05 13:09 83.19.133.*]
Słuszne i logiczne. tak czy siak za jakąkolwiek formę gwarancji ceny płaci klient. w sytuacji kiedy uiszczałby składkę z tytułu ubezpieczenia na wypadek bankructwa płaciłby konkretnie za zabezpieczenie swojej usługi. Skończyłyby się drakońskie koszty gwarancji dla organizatorów. odpowiedz »

Na co mogą liczyć klienci Sky Clubu [2012-07-05 13:03 83.238.170.*]
A jak ubezpieczyciel miałby szacować ryzyko? Od kierunku, środka transportu, ilości osób w grupie, ich rozproszenia po hotelach na miejscu (trzeba jakoś zebrać towarzystwo)? Dla każdego klienta potencjalny koszt byłby inny, a ubezpieczyciel musiałby z góry znać całą ofertę biura. Ryczałt? Teraz też jest jakby ryczałt, ale nie wystarcza. ATOL jakoś się sprawdza, ale w Wlk. Brytanii biura mają swój majątek, a nie pieniądze bieżących klientów. odpowiedz »

Na co mogą liczyć klienci Sky Clubu [2012-07-10 21:57 178.56.97.*]
Nie wspolpracowalabym z biurem,ktore kaze mi kupic ubezpieczenie od swojego bankructwa....Ani nic bym u nich nie kupila,bo wiadomo,ze kombinator i dziad. odpowiedz »

Na co mogą liczyć klienci Sky Clubu [2012-07-05 13:19 77.89.77.*]
Dokładnie w taki sam sposób, jak obecnie funkcjonuje polisa ubezpieczenia od kosztów rezygnacji, przerwania lub niemożności kontynuowania podróży.Aktualnie firmy ubezpieczeniowe pobierają około 3% wartości wykupionego świadczenia, czyli kosztów imprezy. odpowiedz »

Na co mogą liczyć klienci Sky Clubu [2012-07-06 06:15 89.69.166.*]
Niemożliwe jest proste powielenie - 3% i już, bo ryzyko inne (czyt. cholernie wyższe) dla ubezpieczyciela. Ile osób rezygnuje z wyjazdów i to na dodatek z konkretnie wyliczonych przyczyn ? 1,5 - 2% czyli mieści się w globalnym dla biur ryzyku. Inaczej mowiąc towarzystwa śmiem przypuszczać nie doplacaja do tego interesu. Zupełnie czym innym jest oszacowanie ryzyka ubezpieczyciela, że będzie musiał zwrócić klientowi wszystkie wpłacone przez pieniądze w przypadku upadłości biura podróży - w obecnej sytuacji branży składka wynosiła by co najmniej 105% każdej wplaty, aby zabezpieczyć dobrze swój interes przez towarzystwo ubezpieczeniowe.... Chyba, że firmy uzgodniły by wzajemne zasady monitoringu i wedlug takiego "ratingu" ubezpieczyciel ustalałby stawkę składki. Im bezpieczniejsze, pewniejsze finansowo BP tym składka od przyjmowanych przedplat mniejsza. Bo i ryzyko bankructwa i w konsekwencji wypłaty odszkodowań mniejsze. To może dało by coś. Także w kwestii oceny wiarygodności przez naszych klientów samych biur podróży. Ale o tym trzeba rzeczowo rozmawiać jak (wyjatkowo) w tym watku forum, bo też siedzimy na tej samej gałęzi, czując, że jest nieźle przeżarta przez korniki "branżowe". Jak się zlamie, wszyscy lecimy ..... odpowiedz »

Na co mogą liczyć klienci Sky Clubu [2012-07-05 12:49 83.29.78.*]
Potwierdzam - Każdy klient płaci swoją polisę w wysokości zależnej od wartości imprezy i po problemie. Jak biuro zbankrutuje to każda polisa obejmuje realne ryzyko z tym związane !. Nie ma sytuacji jak teraz 25 milionów na 18 tys klientów + koszty sprowadzenia około 5000 osób odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij