Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Baza turystyczna

Wątek: Nie obsługujemy gości z Izraela i USA
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2012-08-07 10:42
Temat: Nie obsługujemy gości z Izraela i USA
Treść: Aktualność:
Przytulny pensjonat z miła obsługą, stawka za nocleg niczym nie odbiega od rodzimych standardów, w pobliżu jezioro Rożnowskie - chciałoby się rzec wakacyjna sielanka. Jednak każdego turystę, który odwiedzi stronę internetową obiektu w osłupienie wprowadza napis: "Nie obsługujemy gości z Izraela i USA" - informuje portal kontakt24.tvn.pl.

Stwierdzenie już na samym początku, że klienci z USA i Izraela nie będą obsługiwani to dyskryminacja z naruszeniem nie tylko prawa polskiego ale i europejskiego. Ponadto gościom z zagranicy proponowany jest inny cennik, niż rodzimym klientom. Polak wynajmie tu pokój za 60 zł, z kolei obcokrajowiec musi zapłacić 60 euro. Rzecznik Praw Obywatelskich zapowiada skierowanie sprawy do prokuratury.

Właściciele pensjonatu nie widzą nic złego w stosowanych przez siebie praktykach. Jak mówią - Każda osoba, której odmówiono wykonania usługi ze względu na narodowość, ma prawo do odszkodowania, może wnieść odpowiednie powództwo.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Polscy przedsiębiorcy dyskryminują obcokrajowców [2012-08-10 10:42 94.158.143.*]
Z tym nieakceptowaniem narodowości nie jest do końca tak, że właścicielom absolutnie nie wolno wprowadzać selekcji. To jest bzdura. Na portalach pośredniczących w rezerwacjach można legalnie i bez stresu zablokować rezerwacje z dowolnego kraju. Ktoś kto blokuje takie rezerwacje naraża się na straty na podstawie stereotypów, bo jednak nie wszyscy są tacy sami. Jednak, kto choć raz miał problemy z Litwinami Rosjanami czy Anglikami, stanie w obronie takiego prawa do selekcji. Tutaj akurat widzę tak zwany czynnik Radia Maryja, co jest warte każdego potępienia. Stanę jednak trochę w obronie selekcji. Mimo iż sam już dawno miałem ochotę ustawić blokadę rezerwacji z pewnych krajów, doświadczenie podsunęło mi inny pomysł na selekcję. Przykład Litwinów. Goście z Litwy są normalnymi gośćmi do puki nie przyjadą w większej grupie. Po obserwacjach można stwierdzić, że zdecydowana ich większość, to nacjonaliści i nie lobią Polaków. Potrafią gorzej narozrabiać od takiej samej grupy Anglików. Rosjanie, to wszyscy wiemy. Są wspaniali w pojedynkę albo parami. Z Rosjanami jest Jeszce jeden problem. Właściciele, którzy nie mają terminali do kart, nie mogą korzystać z tak zwanego Guaranted Reservation Service. Chociaż to i tak nie wiele daje, bo 99% gości z Rosji i ich dawnych krajów ZSRR mają z założenia zablokowane karty bankowe przez, bądź co bądź legalnym pobraniem pozostałości zapłaty za jedną noc w wypadku nie odwołania rezerwacji w wymaganym, minimalnym czasie 24h. przed przyjazdem. Rosjanie bardzo często rezerwują i nawet nie pokwapią sie powiadomić o odwołaniu rezerwacji. Wiem, że wizy i tak nie dostaną bez naszego potwierdzenia, ale często jest tak, że być może mimo iż mają wizę, muszą mieć dokonana rezerwację i wystarczy sam wydruk z maila, jaki otrzymują od pośrednika. Potem właściciel noclegów zostaje w środku sezonu i na weekend z tak zwana ręka w nocniku. W sobotę wieczorem ciężko sprzedać pokój. Niestety nie mogę zablokować rezerwacji z Rosji, bo był by to samobój. Ta część, która przyjeżdża, to są tak zwane "Prawdziwki" Mam na nich inny sposób. W terminalu mam coś takiego jak rezerwacja. Jeśli jego karta nie pozwala na zablokowanie sumy gwarantowanej, wtedy wysyłam maila, że jego karta jest nie właściwa i ze ma odblokować sumy gwarantowane, albo podać inny numer karty. W przeciwnym razie musi odwołać rezerwacje. Jeśli nie zrobi tego w ciągu 24h. wtedy jego rezerwacja zostanie odwołana przez nas. Drugi sposób na Rosjan i innych, którzy potrzebują do Polski Wizę, to jest pobieranie z góry za cały pobyt, jeśli taki gość zwróci sie o potwierdzenie do Konsulatu. Mając terminal, wystarczy że prześle Ci numer karty i datę ważności. Aha, no i trzeba zaznaczyć że wpłata jest bezzwrotna w razie odwołania, lub nie stawienia się w terminie. Dlatego myślę iż selekcje jest jak najbardziej postawna, to w taki sposób jak robią akurat ci właściciele, jest wielce nieetyczna i dla nich samych szkodliwa. Jednak nie uważam jej za przestępstwo. Każdy ma prawo... odpowiedz »

Polscy przedsiębiorcy dyskryminują obcokrajowców [2012-08-10 08:04 83.27.101.*]
Jacy sa goscie z Izraela to kazdy kto prowadzi pensjonat wie. Uwazaja sie za nadludzi a zachowuja sie fatalnie. BRUDASY ibez zadnej kultury odpowiedz »

Polscy przedsiębiorcy dyskryminują obcokrajowców [2012-08-09 14:45 80.52.226.*]
Polacy nie gęsi ale buraki! W Wenecji podczas urlopu w 1985roku miałam do czynienia z podwójnym cennikiem i nikt nie oburzał się. W Izraelu sa to normalne praktyki -0 i także nikt nie oburza się - tylko w Polsce wszyscy są świętszy niż sam Papież. Co do gości z Izrael i Usa - no w końcu oni tż naszych nie obsługują - patrz prawo wizowe i generalnie nie przestrzegają żadnych praw - unijnych, gospodarcych, kreyminalnych czy człowieka. Sa sami ponad prwo, wreszcie sobie asłużyli, a tym managerom - orger za odwagę i prawość!!!! odpowiedz »

Polscy przedsiębiorcy dyskryminują obcokrajowców [2012-08-09 14:16 195.238.71.*]
Ktoś zapomniał o nadrzędnym przesłaniu tej branży HOSPITALITY/Gościnność a nie ZAŚCIANKOWOŚĆ i BURACTWO - z czego tu być dumnym…..? Może jeszcze flaga White Power na kominie… odpowiedz »

Polscy przedsiębiorcy dyskryminują obcokrajowców [2012-08-09 14:10 195.238.71.*]
odpowiedz »

Polscy przedsiębiorcy dyskryminują obcokrajowców [2012-08-09 14:00 81.219.123.*]
Jakimi gośćmi są Izraelczycy to każdy hotelarz dobrze wie. Co do Amerykanów to różnie bywa. odpowiedz »

Polscy przedsiębiorcy dyskryminują obcokrajowców [2012-08-08 22:49 88.29.3.*]
odpowiedz »

Polscy przedsiębiorcy dyskryminują obcokrajowców [2012-08-07 11:40 195.140.236.*]
Wolnoć Tomku w swoim domku i tyle! odpowiedz »

Polscy przedsiębiorcy dyskryminują obcokrajowców [2012-08-07 20:16 62.244.155.*]
i tak trzymać - popieram mieczyslaw odpowiedz »

Polscy przedsiębiorcy dyskryminują obcokrajowców [2012-08-07 10:42 79.162.126.*]
I bardzo dobrze!Na calym swiecie ceny dla cudzoziemcow sa duzo wieksze,niz dla miejscowych!To ich pensjonat i maja do tego prawo a Niencow,czy innych na to stac.Dla nich 60 zl.byloby smieszne i rozpowiedzieliby,ze w Polsce jest za darmo...A co do Zydow i Amerykancow....tez bym ich nie chcial.Jest uprzedzone.Co w tym zlego?Ich prawo. odpowiedz »

Polscy przedsiębiorcy dyskryminują obcokrajowców [2012-08-09 15:42 195.238.71.*]
znowu twierdzenia ,,Na Całym Świecie" , ,,WSZYSCY WIEDZĄ" - może nie JA - od 12 lat spędzam ok. 90-100 dni w roku śpiąc w hotelach poza Polską ze względu na charakter pracy. W krajach unijnych oraz porównywalnych gospodarczo ceny są jednakowe bo dyktuje je rynek oraz rezerwacyjne serwisy światowe typu booking.com. No chyba, że mówimy o niezależnych hotelach w Trzecim Świecie - gdzie akurat ta różnica jest zupełnie zrozumiała i część świadomych gości zapłaci większą cenę która pośrednio przyczyni się do rozwoju lokalnej społeczności. odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij