Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Biura turystyczne

Wątek: Wyraz bezsilności agentów
Autor: Czytelnik IP 77.253.205.*
Data wysłania: 2012-10-13 12:27
Temat: OSAT narzeka na TUI?
Treść: Czy czytaliście nowe umowy i warunki prowizyjne z TUI? Całą umowa (kilkanaście stron) jest o obowiązkach agenta i co grozi za ich złamanie. O obowiązkach TUI nic. Nie ma już nic na temat zakazu udzielania rabatów (chyba że ja źle widzę). Czyli TUI PL chce usankcjonować wolną amerykankę i potem powie "ale jak chcecie to dajcie od swojej marnej prowizji nawet całość jako rabat, nikt wam nie broni, udzielać rabatów takich jak my i możecie wtedy pracować za darmo".
Zawsze warunki prowizyjne były wysyłane do agentów przed nowym rokiem rozliczeniowym, a w zeszłym roku cichaczem umieścili warunki w tui-newsnet i de facto obniżyli prowizję agencyjną, wyłączając z prowizji wszelkie opłaty lotniskowe, paliwowe, kursowe i jakie tam jeszcze sobie wymyślą. W tym roku podwyższono minimalne progów sprzedażowych i choć to nie jakiś wielki problem je wyrobić, to należy zauważyć, że jeśli sprzedaż spadnie rok do roku >10% to dostajecie kolejne 1% prowizji mniej. Tak na wszelki wypadek żeby w głowie agentom nie były wspominane wyżej akcje buntu w sprzedaży. W ciągu roku prowizje podstawowe z TUI spadły z 10% od pełnej kwoty do 6-7% faktycznej prowizji z całej kwoty rezerwacji.
Zastanawiam się czy nie podziękować TUI za współpracę po prawie 9 latach., Pierwsze 7 lat to był wzorcowy wobec agentów touroperator i uwielbiałem sprzedawać ich ofertę (choć prowizje nie były szałowe, ale uczciwe). Ale ostatni rok to jest jakaś gehenna. Zmiana stosunku do agentów o 180 stopni z partnerskich na feudalne.
Jednak to nie tylko stosunek do agentów uległ zmianie, ale przede wszystkim do klientów. Przez ostatni rok TUI zmieniło nam się w Triadę / Itakę - z biura pewnego, choć drogiego i trochę niszowego, w tanią masówkę dla wszystkich. Dużo niższą cenę osiągnięto przecież nie poprzez obniżenie marży (która jak wiadomo u TO jest niewysoka), ale zmianom w kontraktowaniu hoteli i lotów. Przez poprzednie 7 lat NIGDY nie zdarzyło mi się, aby klienci TUI padli ofiarą overbookingu. W tym roku co chwile klienci podrzucani są jak ciepły kartofel z hotelu do hotelu, a lotniska wylotów zmieniane. Obsługa na miejscu także poleciała na łeb na szyję. Wielu moich wieloletnich klientów TUI po ostatnich wczasach powiedziało, że za żadne pieniądze nie polecą więcej z TUI PL i wolą dopłacić i lecieć z TUI DE. Nie jestem biurem własnym tylko agencyjnym i mojej pensji nie płaci mi TUI czy żaden z pozostałych kilkudziesięciu touroperatorów polskich i niemieckich, których mamy w ofercie, ale płacą ją moi wieloletni klienci i moim OBOWIĄZKIEM, aby utrzymać się w branży jest wybieranie im wakacji, które odbędą się bezproblemowo i z których wrócą wypoczęci i zadowoleni, a wtedy na pewno ponownie przyjdą za kilka miesięcy do mojego biura.
Pytaniem jakie sobie zadawałem przez ostatni rok było czy TUI PL kroczy ścieżką utartą przez TUI DE przez ostatnie 40 lat - czyli jakość, czy też wytycza sobie własną drogę, gdzie hasłem przewodnim jest "ilość za wszelką cenę". Po roku widzę, że na to pytanie management TUI PL odpowiedział już sobie rok temu. Pytanie tylko, co spowodowało tak dramatyczną zmianę kierunku, aby porzucić klientów wiernych marce i jej jakości od lat, na rzecz masowego klienta Triady i Itaki? Czy to jest odgórne zarządzenie z Niemiec (albo osiągacie zysk, albo wycofujemy się z rynku polskiego), czy też są to po prostu ambicje polskiego zarządu, aby stać się wiodącym TO na rynku polskim, posługującym się logo TUI, ale nie mającym nic wspólnego z wartościami, jakie posiada TUI DE?
Rozmawiając ze znajomymi prowadzącymi inne biura agencyjne, wiem że oni także czują się oszukani tak drastyczną zmianą podejścia TUI PL do agenta i klienta

Remigiusz Kola - agent od 2004 r

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

OSAT narzeka na TUI? [2012-10-13 12:35 77.253.205.*]
Po roku widzę, że na to pytanie management TUI PL odpowiedział już sobie rok temu. Pytanie tylko, co spowodowało tak dramatyczną zmianę kierunku, aby porzucić klientów wiernych marce i jej jakości od lat, na rzecz masowego klienta Triady i Itaki? Czy to jest odgórne zarządzenie z Niemiec (albo osiągacie zysk, albo wycofujemy się z rynku polskiego), czy też są to po prostu ambicje polskiego zarządu, aby stać się wiodącym TO na rynku polskim, posługującym się logo TUI, ale nie mającym nic wspólnego z wartościami, jakie posiada TUI DE? Rozmawiając ze znajomymi prowadzącymi inne biura agencyjne, wiem że oni także czują się oszukani tak drastyczną zmianą podejścia TUI PL do agenta i klienta
Remigiusz Kola - agent od 2004 r
odpowiedz »

OSAT narzeka na TUI? [2012-10-13 12:28 77.253.205.*]
Po roku widzę, że na to pytanie management TUI PL odpowiedział już sobie rok temu. Pytanie tylko, co spowodowało tak dramatyczną zmianę kierunku, aby porzucić klientów wiernych marce i jej jakości od lat, na rzecz masowego klienta Triady i Itaki? Czy to jest odgórne zarządzenie z Niemiec (albo osiągacie zysk, albo wycofujemy się z rynku polskiego), czy też są to po prostu ambicje polskiego zarządu, aby stać się wiodącym TO na rynku polskim, posługującym się logo TUI, ale nie mającym nic wspólnego z wartościami, jakie posiada TUI DE? Rozmawiając ze znajomymi prowadzącymi inne biura agencyjne, wiem że oni także czują się oszukani tak drastyczną zmianą podejścia TUI PL do agenta i klienta Remigiusz Kola - agent od 2004 r odpowiedz »

OSAT narzeka na TUI? [2012-10-15 13:45 83.12.91.*]
... a moze TUI.DE testuje" to" na rynku polskim? Jak nie wypali, to mniejsza strata, mniejsze ryzyko? odpowiedz »

OSAT narzeka na TUI? [2012-10-15 13:58 62.21.84.*]
W Niemczech kanał sprzedaży przez internet jest dużo lepiej rozwinięty niż w Polsce.Problemem jest to,że dla obywatela zza Odry róznica 10-30 euro na imprezie nie jest tak przekonująca jak dla Polaka.Tak jak ktoś wczesniej pisał, jesteśmy na razie "biednym" rynkiem turystycznym i dla 100zł. ludzie potrafią zaryzykować nawet kupno wycieczki na grupponie.Jeżeli Tui pozwalałoby na stosowanie tych samych akcji we wszystkich kanałach sprzedaży(nawet kosztem zmniejszenia prowizji agenta), to wtedy byśmy zobaczyli ile jest warte to ich call center i strona internetowa. A tak, to tylko prezes wie, jakie skutki przynosi eliminowanie agentów :( odpowiedz »

OSAT narzeka na TUI? [2012-10-15 16:45 83.12.91.*]
przegladam http://www.touristik-aktuell.de/ i tam mozna zauwazyc trendy m.in TUI, mowiac "to" mialem namysli pomijanie agentow odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij