|
Wątek:
|
Opłaty za niemieckie autostrady
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2005-01-06 07:27
|
Temat:
|
Opłaty za niemieckie autostrady
|
Treść:
|
Aktualność: Od 1 stycznia wszyscy przewoźnicy drogowi muszą uiszczać opłaty za korzystanie z niemieckich autostrad. Sytuacja ta nie jest jednak zaskoczeniem - rząd Niemiec móił o wprowadzaniu opłat od dwóch lat. Wątpliwości może natomiast budzić pomysł wprowadzenia ulgi podatkowej dla niemieckich firm przewozowych, związanej z wyższymi kosztami frachtu.
Jeżeli pomysł na ulgę dla niemieckich przewoźników przejdzie, to będzie oznaczało wyższe koszty przejazdu przez Niemcy dla wszystkich firm spoza Niemiec - czyli również dla Polaków.
Dlatego miejmy nadzieję, że Komisja Europejska zablokuje ten pomysł niemieckiego rządu i nie będzie sytuacji, że przejazd niemieckim iautostradami dla Niemców bedzie znacznie tańszy niż dla kierowców z innych krajów.
Niemieckie autostrady w 2005 roku miały łączną długość ponad 12 tys. km. Są oznaczane literą A wraz z liczbą. Autostrady o numerach nieparzystych biegną zwykle w kierunku południe-północ. Autostrady o numerach parzystych mają przebieg wschód-zachód. Najważniejsze międzynarodowe trasy mają numery od 1 do 9 (np. A 1). Autostrady o numerach dwucyfrowych mają znaczenie regionalne, a trzycyfrowe - regionalne lub lokalne (np. obwodnice miast).
|