|
Wątek:
|
Udział Grupy PKP w rynku kolejowym w 2009 roku spadnie o poł
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2008-12-11 21:04
|
Temat:
|
Udział Grupy PKP w rynku kolejowym w 2009 roku spadnie o poł
|
Treść:
|
Aktualność: Z powodu usamorządowienia spółki PKP Przewozy Regionalne udział Grupy PKP w rynku kolejowych przewozów pasażerskich w roku 2009 spadnie do 35%. Jeszcze w roku 2007 udział ten wynosił około 70%.
W efekcie usamorządowienia podpisanego 9 grudnia 2008 r. od 2009 roku w Polsce będzie działać więcej pasażerskich przewoźników kolejowych niezwiązanych z Grupą PKP, niż przewoźników działających pod szyldem Grupy - donosi PKP.
Od nowego roku Grupa PKP będzie liczyć jedynie dwóch przewoźników: PKP Intercity oraz Szybka Kolej Miejska w Trójmieście. W zeszłym roku z ich usług skorzystało około 95 mln pasażerów.
Pozostałą część rynku, czyli 65% zajmą przewoźnicy niezależni od Grupy PKP: Koleje Mazowieckie, samorządowe Przewozy Regionalne, Warszawska Kolej Dojazdowa, PCC Arriva w województwie kujawsko- pomorskim, warszawska Szybka Kolej Miejska oraz Koleje Dolnośląskie. Wszystkie te spółki w roku 2007 przewiozły łącznie 177 mln pasażerów.
Uusamorządowienie, czyli przekazanie samorządom pociągów osobowych to rewolucja na polskiej kolei. Spowoduje ona, że samorządy województw obejmą udziały w spółce PKP Przewozy Regionalne, będącej operatorem 3 tysięcy pociągów osobowych, łączących małe miejscowości z dużymi aglomeracjami miejskimi.
|
Odpowiedzi:
Spadnie udział Grupy PKP w rynku kolejowym [2008-12-11 21:04 89.74.69.*]
Od dawna wygląda na to, że postanowiono zniszczyć polskie koleje. Teraz staje sie to jeszcze bardziej widoczne, a co gorsza realne. PKP nie jest ideałem, ale wszystkim przeciwnikom tej firmy przypomnę, że nie wszyscy dysponują samochodami, a czasami też chęcią by przemierzać w poprzek kraj swoim pojazdem. Inna sprawa to ceny biletów. Tylko, że nie jest to wina PKP, a raczej "przekształceń ustrojowych" - dodajmy BEZMYŚlnych. Jan Gutorski odpowiedz » Spadnie udział Grupy PKP w rynku kolejowym [2008-12-11 21:23 212.76.37.*]
Pytanie, co z tym nagłym "prezentem" zrobią lokalne grupy interesów, koterie i partyjne układy (pardon, samorządy...). Można sobie jednak wyobrazić, że w poszukiwaniu pieniędzy na życie (ewentualnie na inną równie ważną działalność) pozamykają linie lub sprzedadzą. I tak - w sposób dla klienta najbardziej dotkliwy, bo trwający długie lata - zamiast strasznego monopolu "komunistycznego molocha PKP" nastanie rajski czas monopolu DB, która - jak wiadomo - absolutnie nie jest molochem; to mała ale prężna firemka typu ja i śwagier z bardzo o.o. odpowiedz »
|