Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Transport

Wątek: Szynobusem z Krakowa na Balice nie zawsze szybko i tanio
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2009-02-06 00:40
Temat: Szynobusem z Krakowa na Balice nie zawsze szybko i tanio
Treść: Aktualność:
Kraków chwali się bezpośrednim połączeniem pomiędzy dworcem PKP, a lotniskiem w Balicach. Połączenie to reklamowane jest jako jedno z lepszych rozwiązań komunikacyjnych, dzięki któremu można tanio i szybko dostać się z centrum miasta na lotnisko. Jednak w praktyce nie jest to najszybsza droga dotarcia.

W serwisie Alert24 możemy przeczytać relację Szymona, który nie zdążył na lot do Paryża, ponieważ pociągu kursującego z centrum na lotnisko po prostu nie było. Teraz Szymon od trzech miesięcy walczy z PKP o odszkodowanie.

Internauta wyznał - Od początku istnienia połączenia Kraków Główny PKP-Balice Lotnisko byłem jego wiernym użytkownikiem, gdyż za przystępną cenę (6 zł) dostawałem się na lotnisko w 15 minut (autobusem jechałbym co najmniej godzinę). Niestety, potwornie się zawiodłem, gdyż PKP zdaje się lekceważyć fakt, że w tego typu połączeniu klient chce mieć pewność, że dostanie się na miejsce na czas.

Na 17 listopada ubiegłego roku internauta miał zarezerwowany lot do Paryża. Chciał się na lotnisko dostać pociągiem odjeżdżającym o 09.30. Na dworzec PKP przybył już o 09.10, jednak szyno bus wcale nie przyjechał, nie było też żądnych ogłoszeń o opóźnieniu. Internauta zaznacza, że o odwołaniu pociągu podróżni zostali poinformowani dopiero o 09.40. Dodatkowo, kasjerka nie potrafiła powiedzieć czy następny pociąg o 10.00 będzie również odwołany.

Pan Szymon postanowił pojechać na lotnisko taksówką. Jednak wydał 80 zł na marne, ponieważ z powodu korków dotarł na Balice za późno. Złożył reklamację, ale PKP uznało, że "nie nastąpiło rażące zaniedbanie ze strony przewoźnika".

PKP tłumaczy, że nie mogło uznać reklamacji, ponieważ pasażer nie miał biletu. Jednak pan Szymon broni się - Automat na peronie specjalnie przeznaczony do sprzedaży biletu na to połączenie nie działa, a pracownica kasy biletowej doradziła mi zakup u konduktora (z powodu dużej kolejki).

PKP podkreśla, że "przewoźnik odpowiada za szkodę, jaką poniósł podróżny wskutek opóźnionego przejazdu lub odwołania regularnie kursującego środka transportowego, jeżeli szkoda wynikła z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika". Według PKP w tej sytuacji winy po stronie przewoźnika nie ma wcale. Przyczyną odwołania połączenia była blokada torów w Mydlnikach przez uszkodzoną lokomotywę pociągu towarowego. Dodatkowo PKP zaznacza, że informacja o odwołaniu pociągu została wygłoszona niezwłocznie po uzyskaniu jej od "kompetentnego pracownika", który również poinformował, że najbliższy pociąg do Portu Lotniczego w Balicach odjedzie o godzinie 10.00.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Szynobus Kraków Centrum -Kraków Balice może nie... [2009-02-06 00:40 81.219.244.*]
no cóż, bronią się, pewnie przegrają, jeżeli jest tak jak piszecie,ale to nie zmienia faktu, że jest to najlepsze połączenie. odpowiedz »

Szynobus Kraków Centrum -Kraków Balice może nie... [2009-07-23 09:56 80.6.154.*]
Ja rowniez mialam identyczny problem ja pan Szymon.... przez to ze szynobusu nie bylo o danej godznie ktora wystepowala na rozpisce musialam poczekac na kolejny szynobus ktory przyjechal za kolejne 30 minut, nie bylo na ten temat zadnego ogloszenia,ze sie spozni lub cos podobnego i przez to sie spoznilam, przed samym nosem zostaly mi zamkniete bramki i nie moglam dostac sie na poklad samolotu, czyli przepadl mi bilet, musialam kupic drugi.... wydarzenie mialo miejsce mniej wiecej rok temu.... przykra sprawa, bo PKP nie ma zamiaru ponosic zadnych konsekwencje, pasazer musi je poniesc, wstyd mi za moj kraj w ktorym panuja takie a nie inne zasady, w Anglii- w ktorej mieszkam jest zupelnie inaczej, licza sie z klientem- pasazerem i za to ten kraj szanuje. Pozdrawiam. odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij