|
Wątek:
|
Toruń kojarzy się turystom z Kopernikiem, piernikami i... Radiem Maryja
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2009-03-27 16:37
|
Temat:
|
Toruń kojarzy się turystom z Kopernikiem, piernikami i... Radiem Maryja
|
Treść:
|
Aktualność: W ubiegłym roku do Torunia przyjechało 1 mln 600 tys. turystów. Zagraniczni goście najczęściej kojarzą miasto z listą UNESCO i przynależnością do Hanzy, natomiast Polacy z żużlem i Radiem Maryja.
Toruń w 2008 roku odwiedziło 1 mln 220 tys. turystów krajowych oraz 380 tys. gości z zagranicy. Ilość obcokrajowców nieznacznie spadła w porównaniu z rokiem 2007, kiedy przyjechało ich o 100 tys. więcej.
Wśród turystów zagranicznych najwięcej jest Niemców (33% wszystkich obcokrajowców), Brytyjczyków (14,2%) oraz Francuzów (8%). Urzędnicy z toruńskiego Ośrodka Informacji Turystycznej ocenili, że najgorzej jest z turystyką przyjazdową z Niemiec. Niemieccy turyści zawsze byli bowiem na czele statystyk. Niestety, aktualnie ich liczba cały czas spada. W 2005 roku z Niemiec przyjechało 180 tys. gości, a w ubiegłym roku lekko ponad 120 tys.
Toruń odwiedza za to coraz więcej Brytyjczyków, Belgów oraz Holendrów. Urzędnicy uważają, że wpływ na to mają emigranci, którzy powracają do miasta z zagranicznymi znajomymi oraz partnerami.
Wśród Polaków, którzy odwiedzili miasto aż 80% turystów pochodziło z Kujawsko-Pomorskiego i innych województw sąsiadujących. Najczęściej do Torunia przyjeżdżali mieszkańcy województwa mazowieckiego.
Badania pokazują, że każdego roku Toruń odwiedzają coraz młodsi turyści. Średnia wieku turystów odwiedzających miasto w 2008 roku wyniosła 34 lata, kiedy rok wcześniej była wyższa.
Największym problemem Torunia jest czas, jaki turyści poświęcają na zwiedzanie. Aż 62,2% nie zostaje w mieście nawet na jedną noc. Jednak liczba turystów, którzy są w Toruniu tylko przejazdem maleje. Z hoteli, schronisk oraz hosteli częściej korzystają turyści z zagranicy. Ponad połowa z nich zostaje przynajmniej na jedną noc. Natomiast tylko co trzeci polski turysta decyduje się na nocleg w hotelu. Jednym z powodów tej sytuacji są pieniądze. Zagraniczni goście są bogatsi i zostawiają w mieście o 202 zł więcej niż Polacy. W sumie turyści wydają w Toruniu ponad 353 mln zł, przeciętnie 221 zł, czyli o 19 zł więcej niż w roku 2007.
Toruń posiada własną markę. Dla większości przyjezdnych symbolem miasta są Kopernik i pierniki. Tylko co dziesiąty turysta odwiedzający miasto wymienia zabytki. Zagraniczni goście często powołują się na UNESCO oraz przynależność Torunia do Hanzy. Natomiast Polacy kojarzą Toruń z żużlem i Radiem Maryja.
Aż 97,7% gości z Polski oraz 95,3% z zagranicy zapewnia, że poleci odwiedzenie Torunia swoim znajomym.
|