Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Transport

Wątek: Lufthansa przejmuje polskie loty do USA?
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2007-01-25 13:29
Temat: Lufthansa przejmuje polskie loty do USA?
Treść: Aktualność:
Lufthansa, niemiecka linie lotnicza, promująca partnerstwo z LOT-em, wchodzi na przynoszący największe zyski polski rynek przelotów do USA. LOT będzie miał więc konkurenta na trasach transatlantyckich.

I tak korzystając wczoraj z najnowszej promocji niemieckich linii, dziś można lecieć z Warszawy do nowego Jorku, mając przesiadkę we Frankfurcie i wrócić za tydzień, ponosząc koszt 1682 złote w obie strony. Jest to o 200 złotych mniej niż w liniach lotniczych LOT.

W Lufthansie zaczyna się promocja kolejnej oferty. - Od 25 marca codziennie będą latać cztery samoloty z Krakowa do Monachium. Skróci się podróż Lufthansą z Krakowa do Nowego Jorku o dwie godziny - zachwala niemiecka linia, odciągając w ten sposób pasażerów od latania LOT-em przez Warszawę.

Niemieckie linie przyciągają też pasażerów z Wrocławia, Poznania, Gdańska Katowic, proponując aż 140 połączeń z polskich miast. Ofertą Lufthansy są także promocyjne ceny biletów m.in. do Genewy, Barcelony, Amsterdamu przez Niemcy, a nie przez Okęcie.

Pasażerów do niemieckich miast dostarcza często sam LOT. W niemieckich samolotach często słyszy się, iż jest to wspólny przelot z PLL LOT. Polskie linie w sojuszu z Lufthansą widziały korzyści, głownie z faktu, iż Polacy mogli docierać m.in. na Daleki Wschód, gdzie LOT nie wykonuje połączeń.

Jednak czy niemieckie linie, które promują swoje bilety na liniach LOT-u nie odbierają polskim liniom pasażerów?

- Takie rozumienie współpracy w ramach Star Alliance jest nieprawidłowe. Rozkłady Lufthansy i LOT-u na trasach wspólnie obsługiwanych są skonstruowane w taki sposób, aby obie linie mogły generować zyski. Zwiększając częstotliwość połączeń staramy się, by rozkład uzupełniał ofertę LOT-u, a nie wchodził z nią w konflikt - zapewnia Maria Kowalewska, dyrektor generalny Lufthansa Polska. - Jednym z najistotniejszych czynników naszego działania jest chęć wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom pasażerów oraz wygoda ich podróżowania.

- Współpraca PLL LOT SA i Lufthansy jest przykładem na sprawne i skuteczne kooperowanie firm z dwóch różnych krajów - podaje biuro prasowe Ministerstwa Skarbu. - Przewozy LOT-u na połączeniach niemieckich rosną w tempie ok. 20 proc. rocznie i przewyższają średni wzrost na innych kierunkach. Warto zaznaczyć, że LOT jest jedynym operatorem na niektórych połączeniach z polskich portów regionalnych do Niemiec - uważa ministerstwo.

Inny pogląd na tą sprawę ma wiele racjonalnie myślących osób z sektora turystyki i transportu, m.in. Marcin Kryska, redaktor naczelny portalu lotniczego www.mojeprzeloty.pl

- Takiej współpracy nie można nazwać partnerską, bo LOT pozbywa się w ten sposób pasażerów. Na trasach transatlantyckich tradycyjne linie odkuwają się finansowo za słabsze wyniki w Europie, gdzie konkurują z tanimi liniami. W dalszej perspektywie oddanie pasażerów Lufthansie będzie miało negatywny wpływ na finanse LOT-u, bo Lufthansa chce wozić też Polaków do Chicago - mówi Kryska.

Oczywiście pracownicy LOT nie dostrzegają problemu, m.in. rzecznik LOT-u Leszek Chorzowski myśli inaczej. - Na połączeniach transatlantyckich zarabiamy dużo pieniędzy, bo przyciągamy polskiego pasażera, który jest wierny naszej marce. Osiągamy tu jeden z najwyższych wyników finansowych i przewozowych w Europie. Obecność Lufthansy na naszym rynku to gwarancja, że nie wkroczą tu najwięksi konkurenci z British Airways czy Air France. To rodzaj ochrony dla naszych interesów - tłumaczy. - To, że ceny Lufthansy są dziś niskie, nie oznacza, że tak będzie w przyszłości. To promocja.

No i jak, mając takich specjalistów LOT ma szansę na konkurowanie z innymi liniami lotniczymi?

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Samolotem do USA: zamiast drogiego LOTu, tania... [2007-01-25 13:29 213.76.47.*]
Co za głupoty chrzani ten idiota z LOT-u ? Gdzie on mieszka, na marsie ? British, Air France i wszyscy inni przewoznicy latajacy za kałużę weszli na ten rynek już 16 lat temu ! Facet niech się zajmie jekimś fajnym rzemiosłem bo to poprostu żałość ogarnia, co on zawsze tam bredzi. odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij