Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Transport

Wątek: Za opóźnienie lotu spowodowane mgłą pasażer nie może żądać o
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2006-12-08 18:36
Temat: Za opóźnienie lotu spowodowane mgłą pasażer nie może żądać o
Treść: Aktualność:
Zgodnie z prawem, w przypadku odwołania lotu z powodu złych warunków atmosferycznych np. mgły, pasażerowie nie mogą domagać się od linii lotniczych odszkodowań za poniesione z tego powodu straty. Jednak należy im się opieka oraz zwrot kosztów podróży - przypomina Gazeta Prawna.

W ciągu roku z powodu warunków pogodowych, europejscy przewoźnicy lotniczy odwołują lub spóźniają 10% lotów.

Jeżeli opóźnienie lotu wynosi przynajmniej dwie godziny, pasażerom przysługują od linii lotniczych posiłki oraz napoje.

Z polskich lotnisk przeważnie startują oraz lądują przewoźnicy, posiadający licencję europejską. Zasady ich odpowiedzialności za szkody regulują przepisy rozporządzeń unijnych (między innymi rozporządzenie Rady (WE) nr 2027/97 zmienionego rozporządzeniem nr 889/2002). Według niego odpowiedzialność przewoźników jest wyłączona, gdy zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich możliwych środków. Zgodnie z prawem unijnym do tych okoliczności zalicza się:
- warunki meteorologiczne, które uniemożliwiają dany lot,
- zagrożenie bezpieczeństwa,
- destabilizację polityczną,
- nieoczekiwane wady, które mogą wpłynąć na bezpieczeństwo lotu,
- strajki, które mają wpływ na działalność przewoźnika.

Katarzyna Krasnodębska z Urzędu Lotnictwa Cywilnego zaznacza - W takich przypadkach przewoźnicy zwolnieni są z odpowiedzialności za szkody, które ponieśli pasażerowie. Muszą jednak nimi się właściwie zaopiekować.

Właściwa opieka polega na zapewnieniu pasażerom posiłków oraz napojów w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania, a także udostępnieniu połączeń: dwóch rozmów telefonicznych, dwóch dalekopisów, dwóch przesyłek faksowych lub e-mailowych.

Ingmar Stomberg, generalny dyrektor operacji i usług lotniskowych Lufthansa przyznał, że Lufthansa zapewnia w takich sytuacjach klientom zakwaterowanie, posiłki oraz każdy dostępny środek transportu: taxi, autobus lub pociąg.

Stomberg dodaje - Staramy się też odpowiadać na indywidualne potrzeby pasażerów.

Jeżeli oczekiwany czas odlotu nastąpi dzień po terminie poprzednio zapowiedzianego odlotu, przewoźnik musi zapewnić zakwaterowanie w hotelu oraz transport pomiędzy lotniskiem, a miejscem zakwaterowania.

Jeżeli lot został anulowany, przewoźnik w ciągu 7 dni jest zobowiązany dokonać zwrotu za bilet w gotówce, przelewem bankowym, czekiem lub przekazać voucher do wykorzystania przy następnej podróży.

Krasnodębska radzi - W przypadku odmówienia pasażerowi któregokolwiek z wyżej wymienionych praw, powinien on złożyć skargę u przewoźnika. Po przejściu całej procedury reklamacyjnej będzie mógł złożyć skargę do Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Do opieki nad pasażerami zobowiązane są linie lotnicze, a nie władze lotniska.

Jeżeli odwołanie lotu nastąpiło z winy przewoźnika, a pasażerowie ponieśli z tego powodu szkodę, mogą domagać się odszkodowania.

Marek Szymanek, radca prawny w kancelarii prawnej Grynhoff, Woźny i Wspólnicy zaznacza - Wysokość odszkodowania jest jednak ograniczona kwotowo i uzależniona od długości lotu.

Odszkodowanie za odwołanie lotu na trasie do 1500 km wynosi 250 euro. W przypadku, gdy lot był wewnątrzwspólnotowy, dłuższy niż 1500 km, kwota ta wzrasta do 400 euro. Taka sama jest wysokość odszkodowania w przypadku lotu poza UE, którego odległość wynosiła pomiędzy 1500, a 3500 km. W przypadku wszystkich innych lotów odszkodowanie wynosi 600 euro.

Jeżeli pasażerom został zaproponowany inny plan podróży do miejsca docelowego, którego czas przylotu nie przekracza znacząco planowego czasu przylotu pierwotnie zarezerwowanego lotu, linie lotnicze mogą zmniejszyć odszkodowanie o 50%.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Brak odszkodowań za opóźnienia lotów spowodowane mgłą [2007-10-16 10:22 149.156.24.*]
1/ przede wszystkim to te gnidy lotniskowe powinny odpowiadac za opoznienia spowodowane mgla, to w ich interesie lezy zakup odpowiedniej aparatury naprowadzajacej, oczywiscie Balice maja to w d..., skoro maja w d..., to niech placa za opieke pasazerow, ktorych loty sa z tego powodu opoznione
2/ mialem juz taka sytuacje w listopadzie 2005, lecialem LH z balic, musze przyznac, ze LH nie zapewnila zadnych napojow czy tez posilkow, dobrze ze mam wstep do Lounge, to cos przegryzlem; to byl tak na prawde drobiazg z tym co mnie spotkalo w biurze LOT-u na lotnisku, dwie stare szafy tam siedzace powiedzialy ze one nie bede dzwonic do LH do katowic (zwiazane to bylo ze zmiana lotu) bo nie beda obciazac swojej firmy ta rozmowa, pomyslalem kij im w te stare dupy, zalecialem do monachium a tam kobieta z LH wykonala polaczenia nawet miedzynarodowe, zeby ulatwic mi lot (wcale nie musiala bo dotyczylo to przewoznika nie nalezacego do Star Alliance). Widac tu wyzszosc pewnych linii nad lotowskim gownem. Coz oszczedzili kilkadziesiat groszy, a ja juz nie latam tym gownem. Pozdrowienia dla starych szaf :)
odpowiedz »

Brak odszkodowań za opóźnienia lotów spowodowane mgłą [2006-12-08 18:36 195.116.116.*]
Witam Wlasnie walczam w tej chwile z Wizz.
5.11.2006 lot miał być o godz 15.00 . Oni zgłosili o 14.30 że samolet jesy oczekowanie za dopiero 11 godzin!! 6.11.06 o godz 02.00. Ale nie maja pewności bo samolot ma problemy techniczne w Gdansku. ( wiedzieli że jest problem skoro samolot nawet nie startował - dlaczego noe powiedzilei przy check in?? Wizz nam mi pisali że te passażery ktore siedzieli do 02.00 dostali 16 Euro!! jedynie 16 Euro na posilki ( w Londynu!!) Ja dostałem nic. Odzyskaliśmy sami informacji że możemy zabrać z samolotu bagaz i jeszcze raz zrobić rezerwację na następne dzien rano o 07.30 i trzeba trzymać rachunki żeby odzyskać pienądze z restauracji i z hotelu.
Powiedzieli że NIE możemy rezerwować na inne linie - tylko na Wizz ( ale w przepisach EU sie pisze że możno żąać zwrot pięnaze jeżeli opóżnienie jest więcej niż 5 godzin. Najgorsze .... Wizz mówi że nie mamy prawo do niczego.. bo był problem technyczne.
Więć zawsze mogą powiedzić że przyczyn opóżnienia jest " przyczyn techniczny"" !!!! Pozdrawiam
Dan Vowles
Kadyny Country Club Hotel
odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij